سفارش تبلیغ
صبا ویژن
03955809074 سید مهدی ملک الهدی
< 1 2
نوشته شده در تاریخ 95/3/29 ساعت 5:53 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


 

سردار اباذری

سردار اباذری با بیان اینکه شهید دانشگر در میان دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) زبانزد و الگو است، گفت: شهید دانشگر از سیاستهای استکباری آمریکا و صهیونیست‌ها نفرت داشت و عاشق جهاد فی سبیل الله در مقابل کفار بود.

سردار حمید اباذری جانشین فرمانده دانشگاه افسری و تربیت پاسداری امام حسین(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران تسنیم «پویا»، «جوان مومن انقلابی» را از  ویژگیها و خصوصیات شهید عباس دانشگر برشمرد و گفت: این همان ویژگی مورد انتظار حضرت آقا از دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) است که این ویژگی باید برای جوانان ایران اسلامی الگو شود و  عباس دانشگر به طور کامل الگویی است که انقلاب اسلامی در همه عرصه ها و موضوعات دفاعی، فرهنگی نیاز دارد .

وی در ادامه ادب، احترام، تواضع، خوشرویی، خوش‌اخلاقی، شجاعت، اهل تقوا و خداترسی بودن را از دیگر ویژگیهای شهید دانشگر برشمرد و تصریح کرد: شهید عباس دانشگر کسی بود که حتی از گناهان صغیره نیز پرهیز کرده و بسیار مراقبت نفس می‌کرد. این مراقبت نفس برای جوان 23 ساله و تازه داماد و در آن شور جوانی واقعا زبانزد است.

 

سردار اباذری با اشاره به اینکه عباس دانشگر امروز در بین دانشجویان دانشگاه امام حسین(ع) زبانزد و الگو است بیان کرد: شهید دانشگر با شناخت عمیق و علم به اینکه دفاع از مظلوم یک واجب عینی است در صحنه دفاع از مظلوم در سوریه و عراق حاضر شد. شهید دانشگر به شدت از سیاستمداران و دولتمردان و سیاست های استکباری آمریکا و صهیونیست‌ها نفرت داشت و عاشق جهاد فی سبیل الله در مقابل کفار بود و به عنوان یک جوان، اولین تجربه خودش را در دفاع حرم به عرصه ظهور گذاشت و به آرزوی خویش رسید.

جانشین فرمانده دانشگاه افسری امام حسین(ع) در خاتمه عنوان کرد: شهید دانشگر با این نگاه و معرفت عمیق به اینکه یک رسالت بزرگ بر روی دوش خود است پا در عرصه میدان نبرد گذاشت و به همه مظاهر دنیا پشت پا زد .عباس واقعا اهل این دنیا نبود و انسانی آسمانی بود و خداوند انسان‌های آسمانی را گلچین می‌کند و می‌برد.

 



  



نوشته شده در تاریخ 95/3/29 ساعت 5:50 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


  طرح نظامی «تعقیب دشمن در دوردست‌ها» را آماده کرده‌ایم

بازتاب وسیع شهر زیرزمینی موشک‌های سپاه در رسانه‌های‌غربی

موشک را مخل دیپلماسی دانستن «طنز» است

 

سردار جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح

معاون ستادکل نیروهای مسلح گفت: اکنون دکترین ما یک گام رو به جلو حرکت کرده است و ما در مرز متوقف نمی‌شویم و همان‌طور که گفته شد در واقع یک نظام بازدارنده پشیمان کننده را طراحی و پیاده‌سازی کرده‌ایم.

سردار سید مسعود جزایری معاون ستادکل نیروهای مسلح درباره توان نظامی و ارتباط پایه موشکی با توان فضایی به گفت‌وگو نشستیم. او می‌گوید: خوشبختانه امروز نه‌تنها از بازدارندگی مناسبی برخوردار هستیم بلکه باید گفت از یک بازدارندگی پشیمان کننده برخوردار هستیم.

غرش موشک‌های سپاه در تنگه هرمز

سردار جزایری با بیان اینکه "افزایش توان موشکی مخل پیشبرد مناسبات دیپلماتیک است" یک طنز است، تأکید می‌کند: اگر فاقد توانمندی دفاعی ــ موشکی باشیم، زیر دست و پای سیستم ناعادلانه جهان له می‌شویم.

وی همچنین خاطرنشان می‌کند: اگر بخشی از توانمندی‌ها به عرصه و میدان بیاید و به‌عقیده بنده اگر آن اتفاق بیفتد، بسیار باعث تعجب خواهد شد که جمهوری اسلامی تا چه‌میزان به‌طور ناگهانی در عرصه‌های دفاعی پیشرفت داشته است.

معاون ستادکل نیروهای مسلح تأکید می‌کند: اکنون دکترین ما یک گام رو به جلو حرکت کرده است و ما در مرز متوقف نمی‌شویم و همان‌طور که گفته شد در واقع یک نظام بازدارنده پشیمان کننده را طراحی و پیاده سازی کرده‌ایم، روی آن رزمایش انجام داده و به‌لطف خداوند به موفقیت‌های خوبی نیز در این زمینه رسیده‌ایم.



  



نوشته شده در تاریخ 95/3/29 ساعت 5:44 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی



درگیری‌هایی که در منطقه ایجاد شده، پروژه قدیمی تجزیه کشورهای عربی را دوباره فعال کرده است...

داعش و تجزیه کشورهای عربی - اسلامی

درگیری‌هایی که در منطقه ایجاد شده، پروژه قدیمی تجزیه کشورهای عربی را دوباره فعال کرده است. کشورهای عربی مسلمان منطقه هم ندانسته یا دانسته روند این اتفاق نامبارک را سرعت بخشیده‌اند، اقداماتی که سران برخی از این کشورها انجام داده‌اند، در واقع همراهی کاملی با اهدافی است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای تقویت اسرائیل آن را دنبال می‌کنند.
سران کشورهای مرتجع عربی در راهی گام برداشته‌اند که پایان این راه به تجزیه برخی از کشورهای منطقه منجر خواهد شد.
توطئه‌ای که علیه سوریه و عراق آغاز شده است، سناریویی بود برای این که با تجزیه این دو کشور، با ایجاد جنگ‌های داخلی، زمینه آن فراهم شود و در‌پی آن، جبهه مقاومت اسلامی در منطقه با تضعیف روبرو شود.
تشکیل چند اقلیم و کشور کوچک در سوریه و عراق، کار را برای نفوذ و تأثیر آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار آسان‌تر می‌سازد. ضمن این که با این کوچک‌سازی، رژیم صهیونیستی هم تقویت خواهد شد.
وجه دیگر چنین هدفی، علاوه بر تضعیف جبهه مقاومت در منطقه، کاستن از حوزه نفوذ جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی همچون سوریه و عراق است. این دو کشور برای جمهوری اسلامی ایران عمق استراتژیک محسوب می‌شوند و متقابلاً آنها هم ایران را حامی واقعی خود در منطقه می‌دانند که تاکنون این حمایت‌ها از یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه و عراق دفاع کرده است.
هر چند دسیسه تجزیه این دو کشور همچنان عقیم مانده، اما طرح نمایندگان آمریکا، نشان از اهمیت آن برای کاخ سفید دارد. اکنون شرایط به گونه‌ای شده است که اینگونه آشکارا آن را مطرح می‌کنند و ابایی هم از کتمان آن ندارند.

در کنار این سناریو، برنامه دیگری هم در دستور کار قرار دارد که با جنگ آل‌سعود علیه یمن آغاز شده است. عربستان سعودی که با چراغ سبز و دستور آمریکا به یمن تجاوز نظامی کرد، علاوه بر این که نخستین هدف آمریکا از این اقدام سرکوب مردم انقلابی یمن و انصار‌الله است، چند تکه کردن آن، هدف مهم دیگری است که از سوی آمریکایی‌ها دنبال می‌شود. سرنگونی دولت دست ‌نشانده یمن، از دست دادن یک همپیمان مهم در منطقه‌ای سوق‌الجیشی است. یمن از هر لحاظ در جغرافیای اقیانوس هند، دریای سرخ و خلیج عدن یک منطقه حساس برای آمریکایی‌ها است که نمی‌توانند آن را به راحتی از دست بدهند.
اما در کنار چنین هدفی، احتمال تجزیه عربستان سعودی هم وجود دارد. اگر عربستان سعودی دچار تجزیه جغرافیایی شود، خاصیت هدایت کشورهای عربی منطقه را از دست خواهد داد، شاید چنین اتفاقی برای عربستان در ظاهر برای ایران خوشایند باشد، اما بهترین گزینه برای جمهوری اسلامی، عربستان یکپارچه با وجود حاکمیتی مردمی است تا این که به چند تکه تبدیل شود و سرنوشتی نامعلوم را برای خود رقم بزند.
چنین اتفاقاتی برای کشورهای مسلمان منطقه به ویژه آنهایی که در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارند، فرصتی طلایی برای یکه‌تازی‌های رژیم صهیونیستی با حمایت‌های گسترده آمریکا از این رژیم فراهم می‌کند. فرصتی که شاید به برآورده شدن آرزوی از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی تبدیل شود.
سران کشورهای مرتجع عربی منطقه از جمله آل‌سعود، در واقع با اقداماتی که انجام می‌دهند، این راه را برای اسرائیل هموار می‌سازند و سرزمین‌های اسلامی را با ایجاد جنگ‌های داخلی با تشکیل و حمایت از نیروهای تکفیری همچون داعش، دو دستی تقدیم رژیمی می‌کنند که سال‌هاست به آرزوی نهایی خود نرسیده است.
اما، با همه این موارد و تحلیل‌هایی که در سر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها پرورش یافته، عوامل اساسی و مهمی بر سر راه این اهداف وجود دارد که، البته آنها هم از آن آگاهی دارند.
مخالفت و مقاومت جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری تأثیرگذار در معادلات منطقه با ایدئولوژی حمایت از جریان‌های مردمی کشورهای اسلامی مهمترین و اساسی‌ترین مانع در مقابل توطئه تجزیه چند کشور عربی - اسلامی منطقه است. اگر ایران در مقابل چنین سیاستی ایستادگی نمی‌کرد تاکنون اتفاق تجزیه در چند کشور رخ داده بود و بخشی از هدف آمریکایی صهیونیستی محقق شده بود.
متأسفانه سران کشورهای عربی منطقه با نادانی سیاسی خود و نداشتن دوراندیشی، به جای این که ائتلاف ضد صهیونیستی را تشکیل دهند، که خطر اصلی و مهم برای جهان اسلام است، فریب آمریکایی‌ها را خورده‌اند و برای این که در مقابل ایران اسلامی صف‌آرایی کنند، در اندیشه تشکیل ائتلاف ضد ایرانی هستند.

اگر چنین ائتلافی به طور رسمی شکل بگیرد، روند اضمحلال حاکمان سرسپرده برخی کشورهای مرتجع عربی سرعت خواهد گرفت، چرا که مردم مسلمان منطقه همواره و همیشه خطر بزرگ جهان اسلام را رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌دانند.

حتی اگر بنا بر درخواست، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی،اتحاد با کشورهای عربی علیه ایران از سوی سران عرب محقق شود، دامی است برای آنها تا رژیم اشغالگر در پس این دام، به اهداف خود در منطقه دست یابد. مردم کشورهای مسلمان منطقه ایران را دشمن خود نمی‌دانند چون همواره از حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده‌اند و از این حمایتها مردمان کشورهایی همچون فلسطین، سوریه، عراق و یمن برخوردارند.

آنها از سران سرسپرده و نادان خود بسیار بیشتر درک می‌کنند. حتی سران آن کشورها مردم خود را به خوبی نشناخته‌اند. همه این اقدامات سرانجام به تقویت جبهه مقاومت اسلامی می‌انجامد.



  



نوشته شده در تاریخ 95/3/29 ساعت 5:36 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


 
علی شیرازی

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت:

سردار الله‌دادی در خط ولایت بود و همواره تلاش می‌کرد تا فرمان رهبری را عملی کند، چون تقویت جبهه مقاومت

در این برهه زمانی ضروری بود به عنوان مستشار ایران در سوریه وارد این کشور شد.

حجتالاسلام علی شیرازی، نماینده ولی فقیه در سپاه قدس در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به شهادت سردار علی الله‌دادی در سوریه گفت: سردار الله دادی همراه فرماندهانی که در سوریه شهید شدند، به شهادت رسید و حزب‌الله اعلام کرد که انتقام خون این شهیدان را خواهیم گرفت. اسرائیل باید منتظر عواقب این حمله تروریستی باشد و انتقام این جنایت وحشیانه در هر مکان محتمل است. انتقام سختی گرفته خواهد شد تا اینگونه رفتارها ادامه پیدا نکند.

حجت‌الاسلام شیرازی در معرفی بیشتر سردار شهید علی الله‌دادی یکی از فرماندهان دفاع مقدس بود و در هشت سال جنگ مسئول ادوات لشکر ثارالله را به عهده داشتند. مدتی فرمانده یکی از تیپ‌های لشکر 27 رسول‌الله بود و در برهه‌ای نیز فرمانده سپاه استان یزد بود تا اینکه در جایگاه مستشار سوریه به آنجا رفت. ما در دوران جنگ همرزم و از دوستان یکدیگر بودیم.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس به توصیف خصوصیات اخلاقی سردار شهید الله‌دادی پرداخت و افزود: ایشان فردی شجاع بود و به تکلیف توجه می‌کرد. در خط ولایت بود و همواره تلاش می‌کرد تا هرچه فرمان مقام معظم رهبری است عملی کند. در دوران جنگ از نیروهای مؤثر در لشکر ثارالله بود بعد از جنگ هم خدمات فراوانی را برای ملت ایران انجام داد.

وی در خصوص نظر این سردار شهید در ارتباط با مقاومت اسلامی در منطقه توضیح داد: شهید الله دادی هرکجا تکلیف اقتضا می‌کرد همانجا می‌رفت و به همه چیز نگاه تکلیفی داشت. چون تقویت جبهه مقاومت در این برهه زمانی ضروری بود به عنوان مستشار ایران در سوریه وارد این کشور شد تا از حریم اهل بیت علیه السلام و حضرت زینب و حضرت رقیه سلام الله علیها دفاع کند.



  



نوشته شده در تاریخ 95/3/29 ساعت 5:32 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت:

مبارزه در سوریه و عراق، عمق بخشیدن به امنیت نظام جمهوری اسلامی و دفاع از مرزهای کشورمان است.

 

 نظام جمهوری اسلامی در کنار دیگر برادران از کشورهای اسلامی از جمله پاکستان ، افغانستان و لبنان می جنگد تا دست تکفیری ها از مرزهای کشورمان کوتاه شود.

 سردار ایرج مسجدی پنجشنبه شب در مراسم اربعین 13 تن از شهدای مدافع حرم مازندران در ساری افزود: حلب، فلوجه و دیگر مناطق سوریه و عراق خط مقدم جبهه مقاومت اسلامی است و پاسداران و بسیجیان ایرانی به عنوان مدافعان حرم در این جبهه ها تا کشته شدن آخرین نفر از داعشی ها و تکفیری ها در صحنه حضور خواهند داشت. 

وی گفت: جریان های تکفیری و داعشی ها دشمنان قسم خورده شیعیان هستند که با حمایت عربستان سعودی و اسرائیل غاصب برای تصرف عراق و سوریه با هدف نزدیک شدن به مرزهای جمهوری اسلامی ایران می جنگند. 

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تاکید کرد: به همین دلیل نظام جمهوری اسلامی در کنار دیگر برادران از کشورهای اسلامی از جمله پاکستان ، افغانستان و لبنان می جنگد تا دست تکفیری ها از مرزهای کشورمان کوتاه شود. 

سردار مسجدی با اشاره به اینکه به برکت شکل گیری جبهه مشترک مقاومت اسلامی، اکنون تمام مناطق شیعیان عراق در اختیار مسلمانان است، گفت: سرزمین کربلا، نجف اشرف، کاظمین و سامرا با حضور نیروهای مقاومت اسلامی در امنیت است. 

وی تصریح کرد: امروز جبهه مشترک مقاومت اسلامی در دفاع از کیان ولایت و حرم اهل بیت (ع) با قدرت در کشورهای عراق و سوریه شکل گرفته است. 

او با بیان اینکه فرماندهان و مسئولان ارشد کشورهای سوریه و عراق نیز از فرزندان و پاسداران جبهه مقاومت اسلامی به نیکی یاد می کنند، افزود: امروز داعشی ها در فلوجه که از سال 2003 تاکنون این منطقه را در اختیار دارند، در محاصره کامل جبهه مقاومت اسلامی قرار گرفته اند. 
وی تاکید کرد که داعشی های فلوجه یا باید تسلیم شوند یا در عملیات آینده کشته خواهند شد. 
سردار مسجدی جنگ با داعشی ها و تکفیری ها را سخت و طولانی مدت دانست و گفت: این جنگ شهری، نامنظم و پارتیزانی است و باید برای دفاع از جریان ایدئولوژیکی و اعتقادی خود تا کشته شدن آخرین نفر از داعشی ها حضور داشته باشیم. 

مشاور عالی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران شهادت مازندرانی های مدافع حرم را افتخاری برای نظام دانست و بیان داشت: خانواده های این شهدا و آحاد مردم باید به شهادت فرزندان این مروز بوم که در دفاع از حرم سید الشهدا بوده است، به خود ببالند. 

وی گفت: مدافعان حرم ، شهدای ولایت و تشیع هستند. 

 
13 شهید مدافع حرم از مازندران اردیبهشت امسال در منطقه خان طومان سوریه به دست تکفیری ها به شهادت رسیدند.



  



نوشته شده در تاریخ 95/3/29 ساعت 5:26 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


آمریکا باید رویکرد دربرگیرنده خود نسبت به امنیت خاورمیانه را تغییر دهد

اندیشکده شورای آتلانتیک در گزارش اخیر خود به قلم بلال صعاب –کارشناس ارشد امنیت خاورمیانه- تامین امنیت خاورمیانه پس از توافق با ایران را به عنوان چالش جامعه بین‌المللی و منطقه معرفی کرد. این اندیشکده در مقدمه آورد: "آمریکا و متحدانش چندین سال تلاش بی‌وقفه در زمینه دیپلماسی به خرج دادند تا بدین وسیله به توافقی با ایران برسند که برنامه هسته‌ای این این کشور برای مدت 15 سال محدود کنند. اما موضوع به همین جا ختم نمی‌شود. این توافق باید حفظ گردد و از مزایای بالقوه آن استفاده گردد که شامل کاهش خطر تولید سلاح هسته‌ای در منطقه است. آمریکا، نیازمند یک استراتژی وسیع برای تامین امنیت خاورمیانه است. توافق هسته‌ای با ایران، فقط یک قطعه از پازل بزرگ خاورمیانه است".

صعاب در گزارش خود تحت عنوان "نگاه نو: تغییر رویکرد دربرگیرنده آمریکا در خاورمیانه" خواهان رویکردی خلاقانه‌ و موثرتر از سوی آمریکا نسبت به در بر گرفتن منطقه می‌شود تا بدینوسیله بازیگران اصلی منطقه وارد نظام همکاری امنیتی شوند. او 4 اصل پیش روی می‌گذارد: اول اینکه بدون پیشرفت اقتصادی و سیاسی شاهد امنیت و ثبات در خاورمیانه نخواهیم بود. دوم اینکه آمریکا نه می‌تواند و نه باید عامل ایجاد فشار برای تغییر در خاورمیانه باشد بلکه تغییر باید همیشه از درون حاصل گردد؛ سوم اینکه تغییر بدون چالش‌های امنیتی سریع و جدی تحقق نمی‌پذیرد؛ و چهارم اینکه آمریکا به تنهایی نمی‌تواند به مسئله چالشهای امنیتی بپردازد. این تحلیل‌گر، در بخش مهمی از گزارش خود به محدود کردن تاثیر ایران در منطقه اشاره کرده و اینچنین می‌آورد:

شبکه تهدیدات نامتقارن ایران پیوسته در واشنگتن مورد بحث بوده است. همه آنها بیانگر نقش غیر مستقیم ایران در خاورمیانه است. نقشی که بسیاری بر این باورند که در طی چند سال اخیر که ایران و آمریکا در حال مذاکره هسته‌ای بوده‌اند، در میدان‌های مختلف (همچون عراق، سوریه، لبنان، و یمن) افزایش یافته است.

موثرترین پادزهر برای جلوگیری از دخالت ایران در امور شرکای آمریکا در منطقه، پیشرفت اقتصادی و سیاسی است. اگر دوستان آمریکا در منطقه، از حیث سیاسی و اقتصادی قدرتمند شوند، فرصت‌های ایران را می‌سوزانند. تاثیرات بی‌ثبات‌ساز ایران در خلیج فارس به موازات اصلاحات و پیشرفت‌های منطقه پیش می‌رود و در اینجا نقش امریکا نسبت به کمک به شرکایش در تقلیل تاثیرات و تهدیدات ایران بسیار اساسی است.

خبر خوب این است که مقامات ارشد سابق و فعلی آمریکا این تهدید بزرگ را احساس کرده‌اند. این اواخر، سناتور جان مک کین و لیندسی گراهام اعلام کردند که پیروزی بر داعش نباید در گرو تسلیم شدن به جاه‌طلبی‌های مربوط به برتری خواهی ایران در منطقه باشد. دیوید پترائوس –رییس سابق سیا- در اظهارنظر اخیر خود اعلام کرد که تهدید اصلی برای ثبات طویل‌المدت عراق، داعش نیست بلکه شبه‌نظامیان شیعه‌ای هستند که از سوی ایران حمایت می‌شوند. اشتون کارتر –وزیر دفاع آمریکا- اخیرا در حضور کمیته نیروهای مسلح سنا اعلام داشت که از طبیعت فرقه‌گرای ایران و فعالیت‌های این کشور در عراق هراسان است.

اما خبر بد اینکه برخلاف تلاش برخی از سیاستمداران آمریکایی برای آگاهی دادن دولت، اوباما رویکرد مناسبی در قضیه توافق هسته‌ای نداشت. وی، نباید به توافق هسته‌ای بسنده نماید و پس از آن هم باید بر جلوگیری از تاثیرات منفی ایران در عراق متمرکز شود. این رویکردی بود که خیلی پیشتر اوباما و سلفین وی موظف به انجام آن بودند. هنوز هم اگرچه تاثیرات جنگ قدرت ایران در عراق پابرجاست، اما دیر جنبیدن بهتر از هرگز نجنبیدن است.

آمریکا باید رویکرد دربرگیرنده خود نسبت به امنیت خاورمیانه را تغییر دهد

ایجاد پایگاه‌های نظامی در منطقه خلیج فارس، عامل بازدارنده مهم علیه خطر حمله از سوی ایران به کشورهای همسایه است. این امر، به شرکای آمریکا در منطقه اطمینان امنیتی می‌بخشد و آنها را در مبارزه با تروریسم مصمم‌تر می‌سازد. سیستم‌های پیشرفته موشکی و جنگ‌افزارهای هوایی آمریکا توان مقابله جدی با موشک‌ها و جنگ‌افزارهای ایرانی را دارد اما در مقابله با نمایندگان ایران در منطقه همچون حزب الله لبنان و یا شبه‌نظامیان شیعه که از اوایل دهه 1980 از آنها حمایت کرده، عملا دچار مشکل است.

همیشه تاکید بر وضعیت دفاعی آمریکا در خلیج فارس بوده است. اما حالا دیگر وقت آن است که پنتاگون امنیت و و وضعیت دفاعی را در داخل کشورهای حاشیه خلیج فارس تامین نماید. آمریکا به جای اعزام نیروی بیشتر به منطقه و بکارگیری سامانه‌ها و تجهیزات نظامی بیشتر در خلیج پس از توافق هسته‌ای، باید بر همکاری بیشتر با شرکای خود در خلیج فارس در زمینه‌های اطلاعاتی و برآورد خطر متمرکز شود. بدین شکل که آنها را در خلق ظرفیت برای آموزش و تجهیز نهادها و بازوهای اجرای قانون و مراکز تحلیل اطلاعاتی یاری کند. در نتیجه، شاهد ارزیابی بهتر از ایران خواهیم بود و پس از کشف ظرفیت‌های این کشور، مقابله‌ای شایانی علیه دخالت آن در منطقه صورت خواهد گرفت. ضعف در امنیت مرزی، تبدیل به پاشنه آشیل کشورهای عرب خلیج فارس شده است. آمریکا باید سرمایه‌گذاری پایا و درازمدت اطلاعاتی، آموزش نیروهای مرزی، مشارکت در محافظت مرزی، و بهبود امنیت سایبری -که ایران چندین سال است که به این مهم رسیده- در این کشورها را در دستور کار قرار دهد.



  



نوشته شده در تاریخ 95/3/29 ساعت 5:20 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


قدرت دریایی ایران عامل ایستادگی در برابر متحدان واشنگتن

چیزی که بیش از همه بسیاری از سیاستمداران آمریکایی و عربی را در منطقه نگران کرده است افزایش تاثیرگذاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و خصوصاً شاخه سپاه قدس آن است.

اخبار ایران و تحلیل‌های پیرامون آن به طور مستمر در رسانه‌های خارجی - اعم از غربی، شرقی و منطقه‌ای - منعکس می‌شود. نگاهی به موضوعات پرداخته شده درباره ایران می‌تواند تصویری کلی از نقاط تمرکز این رسانه‌ها در داخل و نحوه انعکاس و جهت‌دهی آن به فضای افکار عمومی در کشورهای خود و جهان ارائه دهد.

نگرانی آمریکا از افزایش قدرت سپاه و نیروی قدس در جهان/ آیا ایران دارد دولت خودش را در عراق ایجاد می‌کند؟

روزنامه گاردین در تلاش برای تخریب وجهه اقدامات مثبت ایران در عراق می‌نویسد: عراق و امنیت آن بخش مهمی از بحث‌ها درباره مذاکرات هسته‌ای بین ایران و قدرت‌های بزرگ دنیا را به خود اختصاص داده‌اند. کشورهای حاشیه خلیج فارس می‌ترسند که تهران به واسطه کاهش تحریم‌ها کنترل خود را بر خاورمیانه افزایش داده و آن را تحکیم بخشد.



  



نوشته شده در تاریخ 95/3/29 ساعت 5:1 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


موسسه رند آمریکا در گزارشی به ابعاد نفوذ ایران در افغانستان و پیامدهای آن برای واشنگتن پرداخته است.

این گزارش با اشاره به مشکلات اقتصادی و سیاسی داخل افغانستان، مهمترین مشکل این کشور را فساد سیاسی عنوان کرده است.

موسسه رند نسبت به افزایش نفوذ ایران در افغانستان و هم زمان کاهش حضور قدرت های غربی در این کشور، ابراز نگرانی کرده است اما در ادامه راهکارهایی برای استفاده آمریکا از این پدیده مطرح کرده است.

به اعتقاد نویسندگان این گزارش، ایران در حال استفاده از اشتراکات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود برای ساخت افغانستان پس از 2016 است.

موسسه رند، منافع مشترک ایران و آمریکا در افغانستان را جلوگیری از تسلط مجدد طالبان و القاعده در این کشور عنوان کرده است.

موسسه رند بر پایه گزارش ها و تحلیل های صورت گرفته، اینگونه نتیجه گرفته که در صورت استفاده واشنگتن از فرصت های موجود، در مجموع، نفوذ ایران در افغانستان مایه نگرانی بزرگی برای آمریکا نخواهد بود.

رند معتقد است حل مسالمت آمیز مسئله هسته ای ایران و تداوم تقویت گروه های نسبتا عملگرا در دولت ایران، می تواند به همکاری ایران و آمریکا در افغانستان نیز منتهی شود.

نویسندگان گزارش اعتقاد دارند که دولتمردان میانه روی کنونی ایران احتمالا با کمک تسلیحاتی به شبه نظامیان در افغانستان مخالفت خواهند کرد و بیشتر از راهبرد دیپلماتیک حمایت خواهند کرد و این رویه موجب کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا خواهد شد.

موسسه رند به دولت آمریکا پیشنهاد کرده که با ایران برنامه های مشترکی در افغانستان اجرا کند. همکاری با ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر، کمک به توافق ایران و افغانستان در زمینه آب رسانی و دخیل کردن ایران در تصمیم گیری های منطقه ای درباره امنیت افغانستان از جمله پیشنهادات موسسه رند به دولت آمریکا است.

همچنین رند معتقد است در صورت حصول توافق نهایی هسته ای، آمریکا دیگر نباید با ساخت خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان مخالفت کند.

نفوذ ایران در افغانستان و تهدید منافع آمریکا + دانلود


  



نوشته شده در تاریخ 95/3/29 ساعت 4:57 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


اندیشکده «رند» در یکی از جدیدترین گزارشات خود با عنوان «فرسایشی ساختن و بهره‌برداری از آستانه تحمل (آمریکا) در زمینه جنگ‌های سطح بالا» به تشریح این موضوع می‌پردازد که روسیه، چین و ایران چگونه از اقدامات کوتاه جنگی (measures short of war    ) استفاده کرده‌اند تا آستانه‌های استراتژیک آمریکا را گسترش داده و از آنها برای نزاع هسته‌ای یا مرسومِ درجه بالا در شرق اروپا، شرق آسیا و غرب آسیا (خاورمیانه) بهره ببرند. اقدامات کوتاه جنگی شامل هر گونه عمل و ابزارِ در دسترس یک دولت‌‌ـ‌ملت است که ممکن است بدون عبور از آستانه و بدون ورود به جنگِ بین دولتیِ با درجه بالا و اغلب غیرقابل مدیریت، منافع آن دولت را پیش ببرد. طیف این اقدامات مشتمل بر مذاکره جهت انجام ترور تا استفاده از نیروهای عملیات‌های ویژه نظامی می‌شود.

 


اندیشکده «رند» در گزارشی با عنوان «فرسایشی ساختن و بهره‌برداری از آستانه تحمل (آمریکا) در زمینه جنگ‌های سطح بالا» به اقدامات کوتاه جنگی روسیه، چین و ایران علیه آمریکا پرداخته است

 

 

اندیشکده «رند» در این گزارش، با اشاره به وجود تحریم‌های آمریکا علیه ایران به بهانه داشتن برنامه هسته‌ای، بابت این‌که آمریکا هیچ اقدام آشکاری برای تنبیه ایران به خاطر اقدامات پنهان نیروی قدس در عراق از زمان حمله آمریکا به این کشور در سال 2003 انجام نداده، ابراز ناراحتی می‌کند: «به همین دلیل (تنبیه نکردن) ایران توانسته بدون هیچ پیامدِ استراتژیکِ مهمی، کمپین نظامی آمریکا را تحلیل ببرد. از اوایل 2015، به نظر می‌رسد که ایران نسبت به هر کشور دیگری دارای تاثیر بیشتری بر دولت عراق است. ایران در حمایت از نیروهای زمینی عراق آشکارا گردان‌های نیروی قدس را در شمال شرقی این کشور مستقر کرده و دست به حملات هوایی در قلمروی عراق زده است. مهم‌تر از همه این‌که، در نتیجه موفقیت ایران در استفاده از اقدامات کوتاه جنگی، عراق می‌تواند تبدیل به یک دولت نیابتی برای ایران شود، و آمریکا درصد زیادی از تاثیرگذاری خود بر یکی از هم‌پیمانان خاورمیانه‌ای مهم را از دست داده است».

 

در قسمت مربوط به ایران در این گزارش، ابتدا به سقوط محمدرضا شاه پهلوی در سال 1979 اشاره می‌کند که ایران به رقیبی مستقیم برای آمریکا تبدیل شده است. نویسندگان این گزارش معتقدند که از سال 1979 تا حداقل اواخر 2011، سیاست‌مداران، افسران اطلاعاتی و نایبان ایرانی از اقدامات کوتاه جنگی به خوبی استفاده کردند تا سیاست آمریکا را تحلیل برده و به نیروهای آمریکایی در غرب آسیا (خاورمیانه) آسیب بزنند: «ایران همچنین از جنگ 2011‌ـ‌2003 در عراق به عنوان فرصتی برای مقابله با استراتژی آمریکا در غرب آسیا (خاورمیانه) استفاده کرد و منافع خود را به پیش برد».

این اندیشکده آمریکایی با بیان این‌که منافع ایران در عراق بلندمدت است، می‌نویسد: «از زمان شروع جنگ ایران و عراق در سال 1980،‌ یعنی درست یکسال پس از سقوط شاه پهلوی، نظام تئوکراتیک شیعه در حال رقابت با آمریکا در عراق بوده است. آمریکا حمایت‌های اطلاعاتی حیاتی‌ای برای نظام سنی صدام حسین از سال 1982 تا زمان پایان جنگ ایران و عراق فراهم کرده است، که به عراق کمک می‌کرد تا به‌طور موقت کنترل راه آبی استراتژیک شط العرب (اروند رود) را بدست آورد». 

نیروی قدس سپاه چگونه عراق را از دست آمریکا درآورد /// آماده
اندیشکده «رند»: در طول حمله آمریکا به عراق، نیروی قدس سپاه پاسداران دست به اجرای یک برنامه چندشاخه‌ای عملیاتی و پنهان در عراق زد

اندیشکده «رند» با اشاره به آسیب رساندن ایران به آمریکایی‌ها، معتقد است که مشخص نگردیده که تمامی این اقدامات ایران در واکنش به حمایت آمریکا از صدام حسین بوده است یا خیر، اما به تحکیم الگوی اقدامات کوتاه جنگی بین ایران و آمریکا کمک کرده است.

این گزارش سپس به حمله ائتلاف تحت رهبری آمریکا در سال 2003 به عراق می‌پردازد که اکثریت شیعه عراق ــ با حمایت زیاد آمریکا ــ به پیش آمدند، و در این رابطه ادعاهایی را علیه ایران مطرح می‌کند: «رهبران ایران نیز از این فرصت استفاده کردند تا به‌طور هم‌‌زمان دولت سنی عراق را از بین برده، منافع جامعه مسلمان شیعی را به پیش برده، و آمریکا را تحلیل ببرند. در طول حمله آمریکا به عراق، ایران دست به اجرای یک برنامه چندشاخه‌ای عملیاتی و پنهان در عراق زد که هدف آن رسیدن به تمامی این اهداف بود».

این اندیشکده آمریکایی در ادامه ادعاهای خود، نیروی قدس سپاه پاسداران را مسئول این برنامه پنهان عنوان می‌کند که این عملیات پنهان در گذشته نیز جهت تحلیل نظام صدام حسین به کار رفته است: «حمله آمریکا به عراق، و هرج و مرج پس از آن و استقرار یک دولت قویِ تحت رهبری شیعه، به نیروی قدس اجازه داد تا تلاش‌های خود را تسریع بخشد. در سال 2008، سفیر وقت آمریکا ریان کراکر اظهار داشت که ایران در حال جنگ نیابتی با آمریکا در عراق است. در طول جنگ، ایران صدها وسیله انفجاری، آر‌پی‌جی 29، راکت‌های 107 و 240 میلی‌متری و دیگر وسایل را فراهم کرد».


اندیشکده «رند»: ایران توانسته بدون هیچ پیامدِ استراتژیکِ مهمی، کمپین نظامی آمریکا را تحلیل ببرد

اندیشکده «رند» سپس با اشاره به گزارش "جوزف فلتر" و "بریان فیشرمن" پیرامون استراتژی ایران در عراق، از عدم توانایی آمریکا در توقف برنامه‌های ایران در عراق می‌نویسد: «ایران به‌شدت از اقدامات اقتصادی، سیاسی، مذهبی، و دیپلماتیکی استفاده کرده است که به خوبی در راستای طرح عملیاتی و پنهانی نیروی قدس بوده است. از سال 2003 الی 2011، ایران اقدامات کوتاه مدت جنگی با درجه بالایِ زیادی را انجام داده است،‌ از جمله سرمایه‌گذاری احتمالا صدها میلیون دلار در زیرساخت عراق، کمک‌های انسان‌دوستانه مستقیم و غیرمستقیم، و اجبارهای سیاسی و مذهبی. گرچه برخی تلاش‌های ایران پوشیده نبود، اما بسیاری از آنها احتمالا مورد توجه قرار نگرفته‌اند، ‌و آمریکا هیچ‌گاه قادر به توقف ایران از اجرای طرح‌های خود نبوده است».

این گزارش استراتژی ایران در عراق را از سال 2003 الی 2011 جدای از این‌که به‌دقت طراحی شده بود یا خیر را مانند استراتژی چین در دریاهای چین شرقی و جنوبی، و یا همانند استراتژی روسیه در اوکراین در سال‌های 2014 و 2015، موفق ارزیابی می‌کند و معتقد به "موفقیت قابل توجه" ایران است.

این اندیشکده آمریکایی در پایان این بخش از گزارش با بیان این‌که در طی نخستین 23 سال از زمان آغاز جنگ ایران و عراق در 1980، ایران مقابله کمی با دولت عراق داشته است، می‌نویسد: «پس از حمله آمریکا در سال 2003، ایران به‌شدت فعالیت‌های خود را تسریع بخشیده و شروع به درو کردن پاداش‌های بسیار بزرگ‌تری کرده است. ایران موفق شد تا در عراق از تمهیدات کوتاه جنگی استفاده کند. گرچه افسران نظامی و سیاست‌مداران آمریکا از مداخله ایران در عراق (و آسیب به آمریکایی‌ها) شکایت دارند، اما پیامدهای اندکی برای اقدامات ایران وجود داشته است».



  



نوشته شده در تاریخ 95/3/29 ساعت 4:42 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


سلام وقت بخیر دوست گرامی از اینکه از وبلاگ و لینگ های مرتبط دیدن می فرمائید بسیار خوشحال هستم

امیدوارم لحضات خوش و قابل استفاده ای را برایتان فراهم اورده باشم

شما هم بیایید به جبهه بیداری اسلامی ویا بهتر بگویم جبهه مقاومت اسلامی که در حال حاضر در نبر با استکبار جهانی و هم پیمانان اسرائیل کودک کش و غاصب است کمک کنیم تا فردای قیامت با دستان پر خدمت اهل بیت عصمت و طهارت حاضر شویم

سوریه و عراق و یمن و برخی کشور های دیگر درحال حاضر فقط و فقط چشم امید به شما دوخته اند چرا که از سازمانهای حقوق بشر و سازمان ملل هیچ انتظاری بجز حمایت از وحشیگری و حمایت از جنایتکران نیست .







  پیام رسان 
+ هر کسی نام کسی گفت سرش بالا رفت ما که از لطف تو داریم سری در سر ها ازدحام است سر کوی شما اذن بده لااقل ما بنشینیم همین آخرها

+ سلیمانا از این خرمن فقط یک خوشه میخواهم ز گوشه گوشه دنیا فقط شش گوشه میخواهم برگ زردی با سماجت شاخه را چسبیده بود دستهای خویش و دامان توام آمد به یادم یا حسین

+ سلام دوستان عزیز

+ سال پر خیر وبرکتی داشته باشین دوستان پارسی بلاگ

+ سال نو به همه دوستلن عزیز مبارک

+ سال نو بغیر از تعویض لباس و کفش وغیره سالی برای تعویض رفتار ها وکردارهایمان باشد برایملن ابدی ومبارکتر خواهد بود

+ سال1397 برای همه دوستان عزیز مبارک باشد

+ پیشاپیش سال پر خیر وبرکتی را در پناه مهدی صاحب الزمان برایتان ارزومندم انشالله سال ظهور حضرت بقیه باشد

+ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

+ روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ