سفارش تبلیغ
صبا ویژن
03955809074 سید مهدی ملک الهدی
نوشته شده در تاریخ 95/3/29 ساعت 5:1 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


موسسه رند آمریکا در گزارشی به ابعاد نفوذ ایران در افغانستان و پیامدهای آن برای واشنگتن پرداخته است.

این گزارش با اشاره به مشکلات اقتصادی و سیاسی داخل افغانستان، مهمترین مشکل این کشور را فساد سیاسی عنوان کرده است.

موسسه رند نسبت به افزایش نفوذ ایران در افغانستان و هم زمان کاهش حضور قدرت های غربی در این کشور، ابراز نگرانی کرده است اما در ادامه راهکارهایی برای استفاده آمریکا از این پدیده مطرح کرده است.

به اعتقاد نویسندگان این گزارش، ایران در حال استفاده از اشتراکات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی خود برای ساخت افغانستان پس از 2016 است.

موسسه رند، منافع مشترک ایران و آمریکا در افغانستان را جلوگیری از تسلط مجدد طالبان و القاعده در این کشور عنوان کرده است.

موسسه رند بر پایه گزارش ها و تحلیل های صورت گرفته، اینگونه نتیجه گرفته که در صورت استفاده واشنگتن از فرصت های موجود، در مجموع، نفوذ ایران در افغانستان مایه نگرانی بزرگی برای آمریکا نخواهد بود.

رند معتقد است حل مسالمت آمیز مسئله هسته ای ایران و تداوم تقویت گروه های نسبتا عملگرا در دولت ایران، می تواند به همکاری ایران و آمریکا در افغانستان نیز منتهی شود.

نویسندگان گزارش اعتقاد دارند که دولتمردان میانه روی کنونی ایران احتمالا با کمک تسلیحاتی به شبه نظامیان در افغانستان مخالفت خواهند کرد و بیشتر از راهبرد دیپلماتیک حمایت خواهند کرد و این رویه موجب کاهش تنش ها میان ایران و آمریکا خواهد شد.

موسسه رند به دولت آمریکا پیشنهاد کرده که با ایران برنامه های مشترکی در افغانستان اجرا کند. همکاری با ایران در زمینه مبارزه با مواد مخدر، کمک به توافق ایران و افغانستان در زمینه آب رسانی و دخیل کردن ایران در تصمیم گیری های منطقه ای درباره امنیت افغانستان از جمله پیشنهادات موسسه رند به دولت آمریکا است.

همچنین رند معتقد است در صورت حصول توافق نهایی هسته ای، آمریکا دیگر نباید با ساخت خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان مخالفت کند.

نفوذ ایران در افغانستان و تهدید منافع آمریکا + دانلود






  پیام رسان 
+ هر کسی نام کسی گفت سرش بالا رفت ما که از لطف تو داریم سری در سر ها ازدحام است سر کوی شما اذن بده لااقل ما بنشینیم همین آخرها

+ سلیمانا از این خرمن فقط یک خوشه میخواهم ز گوشه گوشه دنیا فقط شش گوشه میخواهم برگ زردی با سماجت شاخه را چسبیده بود دستهای خویش و دامان توام آمد به یادم یا حسین

+ سلام دوستان عزیز

+ سال پر خیر وبرکتی داشته باشین دوستان پارسی بلاگ

+ سال نو به همه دوستلن عزیز مبارک

+ سال نو بغیر از تعویض لباس و کفش وغیره سالی برای تعویض رفتار ها وکردارهایمان باشد برایملن ابدی ومبارکتر خواهد بود

+ سال1397 برای همه دوستان عزیز مبارک باشد

+ پیشاپیش سال پر خیر وبرکتی را در پناه مهدی صاحب الزمان برایتان ارزومندم انشالله سال ظهور حضرت بقیه باشد

+ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

+ روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ