سفارش تبلیغ
صبا ویژن
03955809074 سید مهدی ملک الهدی
نوشته شده در تاریخ 95/3/29 ساعت 5:44 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی



درگیری‌هایی که در منطقه ایجاد شده، پروژه قدیمی تجزیه کشورهای عربی را دوباره فعال کرده است...

داعش و تجزیه کشورهای عربی - اسلامی

درگیری‌هایی که در منطقه ایجاد شده، پروژه قدیمی تجزیه کشورهای عربی را دوباره فعال کرده است. کشورهای عربی مسلمان منطقه هم ندانسته یا دانسته روند این اتفاق نامبارک را سرعت بخشیده‌اند، اقداماتی که سران برخی از این کشورها انجام داده‌اند، در واقع همراهی کاملی با اهدافی است که آمریکایی‌ها و انگلیسی‌ها برای تقویت اسرائیل آن را دنبال می‌کنند.
سران کشورهای مرتجع عربی در راهی گام برداشته‌اند که پایان این راه به تجزیه برخی از کشورهای منطقه منجر خواهد شد.
توطئه‌ای که علیه سوریه و عراق آغاز شده است، سناریویی بود برای این که با تجزیه این دو کشور، با ایجاد جنگ‌های داخلی، زمینه آن فراهم شود و در‌پی آن، جبهه مقاومت اسلامی در منطقه با تضعیف روبرو شود.
تشکیل چند اقلیم و کشور کوچک در سوریه و عراق، کار را برای نفوذ و تأثیر آمریکا و رژیم صهیونیستی بسیار آسان‌تر می‌سازد. ضمن این که با این کوچک‌سازی، رژیم صهیونیستی هم تقویت خواهد شد.
وجه دیگر چنین هدفی، علاوه بر تضعیف جبهه مقاومت در منطقه، کاستن از حوزه نفوذ جمهوری اسلامی ایران در کشورهایی همچون سوریه و عراق است. این دو کشور برای جمهوری اسلامی ایران عمق استراتژیک محسوب می‌شوند و متقابلاً آنها هم ایران را حامی واقعی خود در منطقه می‌دانند که تاکنون این حمایت‌ها از یکپارچگی و تمامیت ارضی سوریه و عراق دفاع کرده است.
هر چند دسیسه تجزیه این دو کشور همچنان عقیم مانده، اما طرح نمایندگان آمریکا، نشان از اهمیت آن برای کاخ سفید دارد. اکنون شرایط به گونه‌ای شده است که اینگونه آشکارا آن را مطرح می‌کنند و ابایی هم از کتمان آن ندارند.

در کنار این سناریو، برنامه دیگری هم در دستور کار قرار دارد که با جنگ آل‌سعود علیه یمن آغاز شده است. عربستان سعودی که با چراغ سبز و دستور آمریکا به یمن تجاوز نظامی کرد، علاوه بر این که نخستین هدف آمریکا از این اقدام سرکوب مردم انقلابی یمن و انصار‌الله است، چند تکه کردن آن، هدف مهم دیگری است که از سوی آمریکایی‌ها دنبال می‌شود. سرنگونی دولت دست ‌نشانده یمن، از دست دادن یک همپیمان مهم در منطقه‌ای سوق‌الجیشی است. یمن از هر لحاظ در جغرافیای اقیانوس هند، دریای سرخ و خلیج عدن یک منطقه حساس برای آمریکایی‌ها است که نمی‌توانند آن را به راحتی از دست بدهند.
اما در کنار چنین هدفی، احتمال تجزیه عربستان سعودی هم وجود دارد. اگر عربستان سعودی دچار تجزیه جغرافیایی شود، خاصیت هدایت کشورهای عربی منطقه را از دست خواهد داد، شاید چنین اتفاقی برای عربستان در ظاهر برای ایران خوشایند باشد، اما بهترین گزینه برای جمهوری اسلامی، عربستان یکپارچه با وجود حاکمیتی مردمی است تا این که به چند تکه تبدیل شود و سرنوشتی نامعلوم را برای خود رقم بزند.
چنین اتفاقاتی برای کشورهای مسلمان منطقه به ویژه آنهایی که در خط مقدم جبهه مقاومت قرار دارند، فرصتی طلایی برای یکه‌تازی‌های رژیم صهیونیستی با حمایت‌های گسترده آمریکا از این رژیم فراهم می‌کند. فرصتی که شاید به برآورده شدن آرزوی از نیل تا فرات رژیم صهیونیستی تبدیل شود.
سران کشورهای مرتجع عربی منطقه از جمله آل‌سعود، در واقع با اقداماتی که انجام می‌دهند، این راه را برای اسرائیل هموار می‌سازند و سرزمین‌های اسلامی را با ایجاد جنگ‌های داخلی با تشکیل و حمایت از نیروهای تکفیری همچون داعش، دو دستی تقدیم رژیمی می‌کنند که سال‌هاست به آرزوی نهایی خود نرسیده است.
اما، با همه این موارد و تحلیل‌هایی که در سر آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها پرورش یافته، عوامل اساسی و مهمی بر سر راه این اهداف وجود دارد که، البته آنها هم از آن آگاهی دارند.
مخالفت و مقاومت جمهوری اسلامی ایران به عنوان کشوری تأثیرگذار در معادلات منطقه با ایدئولوژی حمایت از جریان‌های مردمی کشورهای اسلامی مهمترین و اساسی‌ترین مانع در مقابل توطئه تجزیه چند کشور عربی - اسلامی منطقه است. اگر ایران در مقابل چنین سیاستی ایستادگی نمی‌کرد تاکنون اتفاق تجزیه در چند کشور رخ داده بود و بخشی از هدف آمریکایی صهیونیستی محقق شده بود.
متأسفانه سران کشورهای عربی منطقه با نادانی سیاسی خود و نداشتن دوراندیشی، به جای این که ائتلاف ضد صهیونیستی را تشکیل دهند، که خطر اصلی و مهم برای جهان اسلام است، فریب آمریکایی‌ها را خورده‌اند و برای این که در مقابل ایران اسلامی صف‌آرایی کنند، در اندیشه تشکیل ائتلاف ضد ایرانی هستند.

اگر چنین ائتلافی به طور رسمی شکل بگیرد، روند اضمحلال حاکمان سرسپرده برخی کشورهای مرتجع عربی سرعت خواهد گرفت، چرا که مردم مسلمان منطقه همواره و همیشه خطر بزرگ جهان اسلام را رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌دانند.

حتی اگر بنا بر درخواست، نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی،اتحاد با کشورهای عربی علیه ایران از سوی سران عرب محقق شود، دامی است برای آنها تا رژیم اشغالگر در پس این دام، به اهداف خود در منطقه دست یابد. مردم کشورهای مسلمان منطقه ایران را دشمن خود نمی‌دانند چون همواره از حمایت‌های معنوی جمهوری اسلامی ایران برخوردار بوده‌اند و از این حمایتها مردمان کشورهایی همچون فلسطین، سوریه، عراق و یمن برخوردارند.

آنها از سران سرسپرده و نادان خود بسیار بیشتر درک می‌کنند. حتی سران آن کشورها مردم خود را به خوبی نشناخته‌اند. همه این اقدامات سرانجام به تقویت جبهه مقاومت اسلامی می‌انجامد.







  پیام رسان 
+ هر کسی نام کسی گفت سرش بالا رفت ما که از لطف تو داریم سری در سر ها ازدحام است سر کوی شما اذن بده لااقل ما بنشینیم همین آخرها

+ سلیمانا از این خرمن فقط یک خوشه میخواهم ز گوشه گوشه دنیا فقط شش گوشه میخواهم برگ زردی با سماجت شاخه را چسبیده بود دستهای خویش و دامان توام آمد به یادم یا حسین

+ سلام دوستان عزیز

+ سال پر خیر وبرکتی داشته باشین دوستان پارسی بلاگ

+ سال نو به همه دوستلن عزیز مبارک

+ سال نو بغیر از تعویض لباس و کفش وغیره سالی برای تعویض رفتار ها وکردارهایمان باشد برایملن ابدی ومبارکتر خواهد بود

+ سال1397 برای همه دوستان عزیز مبارک باشد

+ پیشاپیش سال پر خیر وبرکتی را در پناه مهدی صاحب الزمان برایتان ارزومندم انشالله سال ظهور حضرت بقیه باشد

+ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

+ روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ