بازدید امروز : 70
بازدید دیروز : 56
کل بازدید : 365682
کل یادداشتها ها : 1747
در جریان برگزاری رزمایش بزرگ نیروی زمینی ارتش که با عنوان «محمدرسولالله(ص)4» در گستره بیش از 200 هزار کیلومتر مربع در حال برگزاری است جدیدترین سلاح تکتیرانداز این نیرو با نام «طاهر» رونمایی شد.
این سلاح با وزن 4 کیلو و 400 گرم (بدون دوربین و خشاب) و طول یک متر و 280 سانتیمتر میتواند کالیبر 7.62 را به صورت دقیق شلیک کند.
بُرد نهایی سلاح طاهر 1200 است اما بُرد موثر آن با دوربین 800 متر و بدون دوربین به 400 متر میرسد.
امیر زوارهای معاون جهاد خودکفایی نیروی زمینی ارتش نیز در خصوص این سلاح اظهار داشت: اسلحه تکتیرانداز یکی از نیازهای مبرم نیروی زمینی خصوصا تکاوران است و ما در سالهای اخیر چند نمونه از این سلاحها را تولید کردیم که «شاهر» و باهر دو نمونه قبلی این سلاحها است.
وی خاطرنشان کرد: تستهای سلاح طاهر نیز انجام شده و آماده تولید و تحویل به یگانهای عملکننده است.
شهر حلب پیش از اشغال توسط داعش از آبادترین شهرهای خاورمیانه بود اما اکنون به یاری تروریست های تکفیری و حامیان غربی شان به ویرانهای تبدیل شده است. تصاویر زیر چشم اندازهای شهری حلب را قبل و بعد از جنگ نشان میدهند.
شرایطى که براى اجابت دعا مطرح کردهاند تقریباً شبیه همان مقدمات و شرایطى است که ما در ادعیه و عبادات خویش داریم مثل خلوص در دعا، امید به خدا و پیدایش نیروى معنوى در کارهاى روزانه(1).
امروزه مسیحیّت باگروههاى متعدد که به چشم مىخورند تقریباً در این زمینه توافق دارند یعنى همه گروهها و دستجات مسیحى اعم از کاتولیک یا پروتستان یا لبیرال و یا محافظه کار در مسائل اعتقادى و اعمال عبادى موارد مشترکى را دارا مىباشند. شعائر مذهبى و آداب دینى غالباً در مکانهاى مشخص چون کلیساها انجام مىگیرد و در روزهاى خاصى هم برگزار مىگردد(1). این هم نوعى انحراف است که بر اثر گذشت زمان در دیانت مسیحیت پیدا شد.
1- تاریخ ادیان جهان، ج3 ص
افسردگى (depression) حالتى احساسى است که مشخصه اش اندوه، بی احساسى (apathy) ،بدبینى (pessimism) و احساس تنهایى است. این بیمارى که امروزه در میان مراجعه کنندگان به کلینیکهاى روانپزشکى از آمار بالایی برخوردار است، داراى تظاهرات متنوع و زیادى بوده که از مهمترین آنها مى توان به اختلالات خواب اشاره نمود.
تحقیقات نشان مى دهد 75 درصد از بیماران افسرده مشکلى در خواب (چه به صورت بى خوابى و چه پرخوابى) دارند و همچنین علایم این بیماران در هنگام صبح تشدید مى شود.
یک روش درمانى جدید براى بیماران افسرده، بیدار نگه داشتن آنها براى کاهش میزان rem است، که بهترین شکل آن نماز صبح است. (2)
زمان نماز صبح که مورد تاکید قرآن و همچنین بسیارى از روایات بوده، سبب کاهش قابل توجه میزان خواب rem در اشخاص مى شود.
زیرا شخص نمازگزار که خود را ملزم به اقامه نماز صبح مى داند و باید صبحگاه بیدار شود، پس در حقیقت جلوى ورود به مرحله قابل توجهى از rem را مى گیرد.از این جهت بیدارى صبحگاهى براى نماز خود به تنهایى مى تواند یک عامل مهم بدون عارضه در پیشگیرى از افسردگى مطرح باشد که بر تمام روشهاى درمانى دارویى و غیر دارویى ارجح است، چرا که پیشگیرى بر درمان مقدم است .حال ببینیم، این موضوع چه ارتباطى با نماز صبح دارد، یعنى نماز صبح چه اثر درمانى مىتواند در این بیماران داشته باشد؟ به طور متوسط 20 - 15 دقیقه طول مىکشد تا یک فرد معمولى به خواب رود. پس در عرض 45 دقیقه وارد مراحل 3 و 4 خواب شده که این مراحل عمیقترین مراحل خواباند. یعنى بیشترین تحریک براى بیدار کردن فرد در این مراحل لازم است.
حدود 45 دقیقه پس از مرحله 4 است که نخستین دوره حرکات سریع چشم (rem) فرا مى رسد. هر چه از شب مىگذرد، دوره هاى rem طولانى تر و مراحل 3 و 4 کوتاهتر مىشود. بنابراین در اواخر شب، خواب شخص سبکتر شده و رؤیاى بیشترى مىبیند (یعنى خواب rem اش بیشتر مى شود). پس قسمت اعظم خواب rem در ساعات نزدیک صبح به وقوع مىپیوندد. و از طرفى دیدیم که یکى از مشکلات مهم بیماران افسرده، افزایش یافتن طول خواب rem و خواب دیدن زیاد است. از این جهت یک مبناى مهم در تولید داروهاى ضد افسردگى ایجاد داروهایى است که کاهش دهنده مرحله rem خواب باشند (از جمله داروهاى ضد افسردگى سه حلقهاى).
لازم به ذکر است آثار روحى و روانى ایمان به خدا و اقامه نماز بسیار زیاد است و نکات علمى بسیار شِگرفى در اسرار سحر که مورد تاکید فراوان اسلام نیز بوده، نهفته است که انسان با دانستن آنها از تمام وجود زمزمه مىکند.علاوه بر این یک روش درمانى جدید براى بیماران افسرده، بیدار نگه داشتن آنها براى کاهش میزان rem است، که بهترین شکل آن نماز صبح است. (2) زمان نماز صبح که مورد تاکید قرآن و همچنین بسیارى از روایات بوده، سبب کاهش قابل توجه میزان خواب rem در اشخاص مىشود. زیرا شخص نمازگزار که خود را ملزم به اقامه نماز صبح مىداند و باید صبحگاه بیدار شود، پس در حقیقت جلوى ورود به مرحله قابل توجهى از rem را مى گیرد.
از این جهت بیدارى صبحگاهى براى نماز خود به تنهایى مىتواند یک عامل مهم بدون عارضه در پیشگیرى از افسردگى مطرح باشد که بر تمام روشهاى درمانى دارویى و غیر دارویى ارجح است، چرا که پیشگیرى بر درمان مقدم است . لازم به ذکر است آثار روحى و روانى ایمان به خدا و اقامه نماز بسیار زیاد است و نکات علمى بسیار شِگرفى در اسرار سحر که مورد تاکید فراوان اسلام نیز بوده، نهفته است که انسان با دانستن آنها از تمام وجود زمزمه مى کند؛
" اقم الصلوة لدلوک الشمس الى غسق الیل و قرءان الفجر ان قرءان الفجر کان مشهودا" ؛ نماز را از زوال آفتاب تا نهایت تاریکى شب برپا دار و (نیز) نماز صبح را، زیرا نماز صبح همواره (مقرون با) حضور (فرشتگان) است .
توجه کامل به خداوند با تمام اعضاء و حواس، روی گردانی از مشکلات زندگی و اشتغالات فکری که در حین نماز ایجاد می شود و مدتی پس از نماز هم ادامه دارد، باعث به وجود آمدن حالتی از آرامش روانی می شود.
تأثیرات قرآن و نماز بر کاهش اضطراب:
اختلالات اضطرابی رایج ترین بیماری های روانی در جامعه اند که در پانزده تا بیست درصد از بیماران کلینیک های درمانی دیده می شود. اضطراب حالتی نامطبوع، همراه با انتظاری نامطمئن از رخداد موضوعی زیان آور است. اضطراب موقعیتی است که گاهی در زمان امتحان یا اعمال جراحی و.. دیده می شود. اضطراب بر اساس تجزیه، باعث اختلال در یادگیری و ایجاد خطاهای بیشتر می شود.از نشانه های ذهنی اضطراب می توان عدم تمرکز فکری، ضعف در ادراک، ناتوانی در تحلیل و ضعف حافظه را نام برد.
تأثیرات صوت قرآن بر کاهش اضطراب:
روش های گوناگونی برای کاهش اضطراب می توان نام برد که از جمله ی آنها روش های «تن آرامی» و «موسیقی درمانی» است. بدیهی است که انتخاب یک روش درمان بدون عارضه، کم هزینه، سالک و ساده نظیر موسیقی درمانی از ارجحیت برخودار است.
یکی از صداهای دلنشین و جذاب، آوای عرفانی قرآن کریم است. کلام الهی با قدرت نفوذ فراوان خود، آنچنان بر روح و جسم اثر می کند که گویی بعد از شنیدن آن، انسان تازه متولد شده و احساس سبکی، سرزندگی و رهایی از قید و بندهای مادی می کند، هراس و نگرانی را از دل می زداید و در فرد شنونده ایجاد آرامش می کند.
همانگونه که در قرآن آمده «الا بذکر الله تطمئن القلوب» 2260 بار کلمه «ذکر» آورده شده است که منظور یادآوری است. بهداشت روان انسان بحث سراسر قرآن کریم است. قرآن آرامش و امنیت را، راه دستیابی به سلامت روان می داند. مطالعات انجام شده با مضمون تأثیر آوای قرآن بر اضطراب و درد بیماران تحت عمل جراحی یا آزمون های تشخیص، بیانگر تأثیر مثبت قرآن بر بهداشت روان و جسم است.
لذا جهت برخورداری از آثار معنوی قرآن، بهره گیری از این کلام الهی به عنوان یک روش تسکین دهنده ی مفید و قابل دسترسی برای کاهش اضطراب پیش از آزمون دانشجویان پیشنهاد می شود، چرا که نظم آهنگ واژگان قرآن، نغمه ی دلکش و نوایی دلپذیر می آورد، نوایی که احساسات آدمی را بر می انگیزد و دل ها را شیفته ی خود می کند. نوای زیبای قرآن برای هر شنونده ای هر چند غیر عرب، جذاب و روح بخش است.
بررسی نقش نماز بر کاهش اضطراب :
انسان از دو دیدگاه جهان بینی الهی و مادی نگریسته می شود. در جهان بینی الهی، انسان بر اساس آیات قرآنی«نفخت فیه من روحی» و «انی جاعلک فی الارض خلیفه»، دارای فطرتی خدایی و به عبارتی نیمه ملکوتی است. او موجودی است مستقل، امانت دار خدا، مسئول خویشتن و جهان، مسلط به طبیعت و زمین و آسمان، ملهم به خیر و شر که وجودش از سستی و ناتوانی به قوت و کمال سیر می کند. در جهان بینی مادی، در تفسیر انسان و توجیه رفتار او، به یک سری عوامل بیوشیمیایی، ارثی و مسایل زیست شناختی بسنده می شود.
حال این سؤال مطرح است که آیا باورها و اعتقادات فرد، در سلامت روحی- روانی او مؤثر است؟ تحقیقات نشان داده است که بیشتر بیماری های روانی ناشی از ناراحتی های روحی و تلخکامی های زندگی، در میان افراد غیر مذهبی، بیشتر دیده می شود. از طرفی شیوع اضطراب در میان زنان بیشتر از مردان است. اضطراب عبارت است از تشویشی فراگیر، ناخوشایند و مبهم که اغلب با علائمی مانند سردرد، تعریق، تپش قلب، درد قفسه ی سینه، ناراحتی مختصر معده و... همراه است.
به علاوه اضطراب، بر تفکر، ادراک و یادگیری فرد اثر می گذارد. اضطراب طبیعی، پاسخ مفید به واقعیتی تهدید کننده است. در حالی که اضطراب مرضی به دلیل شدت یا مدتش، پاسخی است نامتناسب به یک محرک فرضی، دکتر هاسیلوپ می گوید: « مهمترین عامل خواب آرام بخش که من در طول سال های متمادی با کسب تجربه در مسایل روانی به آن پی بردم، همین نماز است.» همچنین بسیاری از روانشناسان و روانپزشکان دریافته اند که دعا و داشتن یک ایمان محکم به دین، باعث رفع نگرانی، تشویش یا حس ترس که موجب بیشتر بیماری هاست می شود.
توجه کامل به خداوند با تمام اعضاء و حواس، روی گردانی از مشکلات زندگی و اشتغالات فکری که در حین نماز ایجاد می شود و مدتی پس از نماز هم ادامه دارد، باعث به وجود آمدن حالتی از آرامش روانی می شود. بر اساس تحلیلی از این آیه ی قرآن هم می توان به نقش آرامش بخش بودن نماز پی برد. از طرفی آمده در قرآن که «الا بذکر الله تطمئن القلوب» (با یاد خدا دل ها آرام می گیرد) و از طرفی آیه «اقم الصلوه لذکری» (نماز را برای یاد من اقامه کنید.) اشاره به این دارد که نماز باعث آرامش دل هاست.
دوری کودکان و نوجوانان از نماز:
هر عمل و رفتار درست یا نادرست افراد جامعه ( بویژه والدین ) به نحوى یا مربوط به فرد است یا مربوط به خانواده و یا مربوط به اجتماع .
اجـتماع و تاءثیراتى که افراد از آن مى پذیرند، مى تواند منشاء صلاح یا فساد گردد و اُفق هاى سعادت یا تیرگى و شقاوت را به دنبال داشته باشد.
اگـر شـرایـط ، زمـیـنه ها، عملکرد افراد جامعه و به طور کلى فضاى عمومى و فضاى خاص هر مـحیط، سالم و به دور از گناه ، فساد ، خرافه و مانند آن باشد ، قطعاً رشد کودک و نوجوان در چنین جامعه اى به سوى معنویت ، ایمان و عبادت پروردگار سبحان سوق پیدا مى کند.
جامعه سالم ؛ که از هر گونه آلودگى ، ظلم و فساد به دور است ، شخصیت و رفتار فرزندانمان را به بهترین وجهى ، رنگ الهى به خود گرفته و به سوى کمال الى ا... و رسیدن به قله هاى معرفت انسانى آسان خواهد بود.
در بسیاری از مواقع والدین از کارشناسان فرهنگی و ائمه جماعات سوال می کنند:
*چه کار انجام دهیم تا فرزندانمان اهل توجه به نماز باشند ؟
و چرا فرزندانمان کاهل و بی توجه به نماز اند ؟
لذا در این مختصر برخى از مهم ترین علل اجتماعى غفلت کودکان و نوجوانان به نماز را یادآور مى شویم :
1 ـ دوستان و معاشران
بـسـیـارى از رفتارها و افکار کودک و نوجوان متاءثر از فکر و رفتار دوستان آنها است . وقتى کودک و نوجوان هم سن و سالان خود را در کوچه ، مدرسه ، محلّه ، مسجد، پارک و... مى بیند و یا بـا آنـهـا آشـنـا مى شود، خواسته یا ناخواسته از آنان تاءثیر مى پذیرد و خود را همچون آنان قـرار داده و عمل دیگران را براى خود الگو قرار مى دهد. لذا دوستان ، خصوصاً با آنهایى که صمیمى ترند، نقش بسزایى در ترغیب کودک و نوجوان به نماز یا غفلت و ترک نماز دارند.
تـحـقـیقات نشان مى دهد، هر قدر نزدیک ترین دوستان افراد در سنین نوجوانى به انجام رفتار نـمـاز پـاى بندى بیشترى داشته باشند، بر روى آنها تاءثیر مستقیم گذاشته و نقش مؤ ثرى در تـشـویـق و تـرغـیـب آنـهـا خـواهد داشت و به عکس هر چه نزدیک ترین دوستان افراد در دوران نوجوانى نگرش منفى نسبت به نماز داشته باشند بر روى آنها نیز تاءثیر منفى گذاشته و از گرایش آنان به نماز خواهد کاست .
بـنابراین والدین با مراقبت منطقى و صحیح ، لازم است کودک و نوجوان را از دوستى با کسانى کـه بـه نـمـاز بـى اهـمـیـت انـد بـرحـذر دارنـد و دلیـل ایـن عـمـل را نـیـز بـرایـشـان بـیـان کـنـند تا با رغبت و میل باطنى از دوستى با چنین افرادى پرهیز نمایند.
2 ـ تبلیغات مسموم علیه دین
کودک و نوجوان از طرفى به دلیل آمادگى پذیرش هر نوع اندیشه و رفتار ارائه شده ، و از طـرف دیـگـر بـه دلیـل ضـعـف و نـاتـوانـى عـلمـى و عـقـلى ، قـادر بـه تـجـزیـه و تـحـلیـل و تشخیص درست از نادرست نیست . در چنین وضعیتى اگر در معرض وساوس و تبلیغات مـسـمـوم مـخالفین و منحرفین از اسلام ناب محمدى (صلی الله علیه و آله و سلم )و ارزش الهى ، خاصه نماز قرار گیرد، دچار شک و تردید شده و در نهایت نسبت به دین و عبادت خدا بى اعتنا مى گردد.
لذا والدین اندیشمند و دلسوز با هوشیارى ، علاوه بر اینکه فرزندانشان را از مسیر هلاکت بار تـبـلیـغـات مسموم که در قالب مجلات ، کتب ، فیلم و مانند آن آشکار مى شود حفظ مى کنند، سعى نـمـوده ، آنـان را در مـسیر روحبخش آیات نورانى قرآن کریم و روایات رسیده از امامان (علیهم السلام )قرار دهـنـد، تـا از انـوار دلنـواز و شـفابخش معارف الهى بهره مند گردند. در این صورت کودکان و نـوجـوانـان بـه نـمـاز و رابـطـه بـا خـداونـد سـبـحـان عـشـق مـى ورزنـد و خـود را بـه اعمال صالح مزین مى نمایند.
3 ـ ارائه نکردن الگوى عملى در اجتماع
نوجوان وقتى به محیط اجتماع پا مى گذارد، براى تحقق آرزوهاى مختلف خود از فرد یا افرادى الگو مى پذیرد.
والدینى که سال ها کودک و نوجوان را با ایمان ، خدا، پیامبران ، ائمه (علیهم السلام )آشنا ساخته اند، لازم است در عصر حاضر یا زمانى که کودک و نوجوان در آن زندگى مى کند، فرد یا افراد وارسته اى را بـه عنوان الگوهاى معنوى به آنها معرفى کنند تا روحیه الگوپذیرى او اشباع شود و او بـتـوانـد مصداق عینى بنده صالح و نمازگزار حقیقى را خود دریابد. به یقین چنین کودکان و نوجوانانى با نماز الفت بیشترى یافته و به آن پاى بند خواهند ماند.
4 ـ نقش محیط مدرسه در هدایت به سوى نماز
فضاى آموزشى سالم و پویا، در شکل گیرى و تثبیت شخصیت کودک و نوجوان نقش بسیار مهم و کـلیـدى دارد. اگر مجموعه عناصر تعلیم و تربیت یعنى مدیران ، معلمین ، کارکنان مدرسه به اندیشه الهى و عمل صالح آراسته و پاى بند باشند، به یقین کودک و نوجوان در چنین فضایى رشد معنوى یافته و به وظایف الهى و عبادت با پروردگار مشتاق مى شود.
بـه یـک مـعـنـى مـى توان گفت که معلم بیشترین نقش و تاءثیر را بر روحیات ، عقاید، اخلاق و رفـتـار کـودک و نـوجـوان دارد تـاحـدى کـه نـظـر و عـمـل مـعـلم بـراى آنـان حـجـت بـى بدیل است .
طبق تحقیقات به عمل آمده ، دبیران دینى در گرایش نوجوانان به نماز داراى نقش مؤ ثرى بوده اند. در ذیل برخى از عوامل این تاءثیرگذارى را به ترتیب برمى شمریم :
1 ـ تلاش آنها در آگاه کردن دانش آموزان نسبت به اهمیت و اسرار نماز.
2 ـ شـخـصـیـت عـلمـى و مـیـزان تـوانـایـى دبـیـران دیـنـى در پـاسـخـگـویـى بـه سـؤ ال هاى مذهبى و دینى نوجوانان .
3 ـ محبوبیت دبیران دینى ، نزد دانش آموزان .
4 ـ مطابقت بین گفتار و عمل دبیران دینى (الگوپذیرى ).
5 ـ یادآورى مکرر دبیران دینى درباره نماز.
هـمـچـنـیـن نقش توصیه ها و سفارش هاى دبیران غیردینى در مورد نماز و تاءثیر حضور آنان در نـمـاز جـمـاعـت مـدرسـه ، در گـرایـش دانش آموزان به نماز مؤ ثر بوده است . همچنین تطابق بین گـفـتـار و عـمـل دبـیـران غـیـر دیـنـى بـیـش از تـطـابـق گـفـتـار و عمل دبیران دینى در گرایش آنان به نماز مؤ ثر است .
علاوه بر عوامل مذکور، تاءثیر عواملى همچون تحویل نگرفتن ، بى اعتنایى و بى حرمتى نسبت به کودکان و نوجوانان در اماکن مذهبى ، مشاهده انحراف ، فساد، ریاکارى ، احساس تحجر و بى مـنـطـقى از مدعیان و طرفداران دین ، دیدن ناتوانى ها و عقب ماندگى جوامع اسلامى و مسلمانان و تـعـمـیم دادن آن به اصل دین ، ایجاد نوعى توقع و مزد فورى پس از عبادت ، در روحیه آنان را مى توان از عوامل اجتماعى دور شدن از نماز و عبادت کودکان و نوجوانان برشمرد.والسلام مرتضی نظری
سرلشکر محمدعلی جعفری صبح امروز در کنگره رزمندگان اسلام در مصلی امام جعفر صادق(ع) شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: پیرامون 3 واژه و مؤلفه مهم در چنین جمع باشکوهی باید سخن گفته شود و ارتباط آن با یکدیگر برای ما مشخص شود؛ مهمترین واژههایی که از لسان امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری جاری شده، انقلاب اسلامی، شهدا و وحدت یا وحدتکلمه به قول مقام معظم رهبری است.
فرماندهکل سپاه پاسداران با بیان اینکه باید بیندیشیم چه ارتباطی بین این 3 مؤلفه است، افزود: در محفل شهدا باید بهدنبال پیداکردن راه شهدا باشیم و باید ببینیم که شهدا برای چه جان خود را فدا کردند.
سرلشکر جعفری ادامه داد: نخستین شرط برای طیکردن مسیر انقلاب اسلامی بهصورت درست و صحیح، پا گذاشتن در جای پای شهدا است. باید دشمنان و مخالفان را بشناسیم. تا صحبت از دشمن به میان میآید همه ذهنها به سمت آمریکا میرود، البته نخستین و بزرگترین دشمن و شیطان بزرگ "آمریکا" است.
فرمانده کل سپاه پاسداران یادآور شد: انقلاب اسلامی هر چه به پیش میرود و هر چه به جلوتر میرود، به اصول و دیدگاهها باید بیشتر توجه داشته باشد و ما نمیتوانیم همواره در افتخارات گذشته زندگی کنیم و اگر توجه به این نکات نکنیم، اصول و ارزش و حرکت الهی ما را زیرسئوال میبرند و به انحراف میکشانند.
سرلشکر جعفری با بیان اینکه ما باید امروز بدانیم نسبت به چه کسی تبری و نسبت به چه کسی تبرا داشته باشیم، افزود: بسیاری از مسئولان نسبت به تجزیه و تحلیل فتنه 88 موضع ندارند.
فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه ناامنی در هر دو رویداد وجود داشت، تاکید کرد: در فتنه 88، شعارها؛ اصول انقلاب اسلامی و تضعیف ولایت فقیه را نشانه رفته بود. یکصدا همه مردم به نقش بیبدیل ولایت فقیه در سال 88 پیبردند و 9 دی حرکت مردمی و خودجوش پاسخ نسبت به این نوع حرکت بود.
سردار سید مسعود جزایری معاون ستاد کل نیروهای مسلح در گفتگو با شبکه العالم، حضور و تسلط دوباره انگلیس بر منطقه را «طنز سال» توصیف کرد و گفت: بریتانیای کبیر سالها پیش مرده و خاکستر آن را هم باد با خود برده است.
جزایری تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران توانمندیهایی به دست آورده که میتواند در دوردستها از خود و منافع مقاومت در منطقه دفاع کند.
معاون ستاد کل و سخنگوی ارشد نیروهای مسلح همچنین با تأکید بر اینکه کارنامه دولت های برخاسته از دو حزب حاکم بر امریکا مملو از برافروختن جنگ های فراوان جنگ های فراوان، ویرانی های بی شمار، خونریزی های بسیار است گفت: ما توانمندی هایی را به وجود آورده ایم که می توانیم در دوردست ها از خودمان و منافع مقاومت در منطقه دفاع کنیم.
محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام طی یادداشتی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی از اضافه شدن ژنرالهایی از ایالاتمتحده آمریکا، ترکیه و عربستان در صف تروریستهای داعشی خبر داد و نتیجه این عملیات مشترک را حادثه خان طومان دانست.
متن این یادداشت به شرح ذیل است:
در حلب،ارتش ترکیه و عربستان با پولهای قطری و تسلیحات آمریکایی در حمایت از جبههالنصره و جیش الفتح و سایر گروههای تکفیری کاملاً فعال هستند.آنها مدت بیش از پنج سال است که امنیت و آرامش را از مردم سوریه ربوده و ناامنی را در منطقه گسترش دادهاند .
اسلحه، مهمات،پول و غذا از مرزهای جنوبی و از بندر اسکندرون ترکیه به دست آنها میرسد.همچنین از طریق کشتی از عربستان و قطر به آنها کمک میشود.
اخیراً منابع خبری تائید کردهاند که تعدادی از ژنرالهای ترکیه، عربستان و آمریکا که متخصص در جنگهای ویژه هستند به تکفیریها اضافهشدهاند و درواقع عملیات خان طومان را آنها هدایت کردند.اکنون موضوع حلب برای عربستان و ترکیه حیثیتی شده بنابراین با تمام توان در آنجا دخالت میکنند.در واقع حلب آخرین زورآزمایی مقاومت و متجاوزین است.
در مقابل آنها،ارتش سوریه تنها با کمک مستشاران ایرانی در حال مقاومت است. حمایتهای روسیه مدت کمی یعنی مدت شش ماه انجام شد و بعداً هم عمدتاً به کشور خود برگشتند، ولی خدای متعال پشتیبان مظلوم است و پیروزی از آن ملت و دولت سوریه و جبهه مقاومت خواهد بود.
وهابیت فرقه ای تحریف شده از اسلام است که امروز اصلی ترین آموزه های خود را در قالب تکفیر سایر مسلمانان و غیرمسلمانان، خشونت و رواج رفتارهای غیرمذهبی به نمایش گذاشته است. هرچند پرچم داعش به اسم اسلام بلند است وگروه های تروریستی چون طالبان و القاعده و سایر گروه های منحرف اسلامی داعیه دار برقراری حکومت اسلامی برپایه اسلام و سنت هستند اما مجموعه رفتارهای ضد اسلامی و حمایت های آشکار جهان غرب از آنها نشان از توطئه ای است که چیدمان و طراحی آن از دهه ها پیش بر عهده سرویس های جاسوسی وامنیتی کشورهای غربی و با حمایت مالی دست نشاندگان غربی چون آل سعود در منطقه بوده است. با این همه مشخص است اصلی ترین اهداف غرب در طراحی چنین توطئه هایی تفرقه در جهان اسلام است.
قدس آنلاین در گفت و گوی پیش رو با دکتر حسین شیخ الاسلام، مشاور وزیر خارجه به بررسی شواهد تاریخی در پیدایش حامیان وهابیت و گروه های تروریستی در راستای تضعیف و تفرقه افکنی جهان اسلام پرداخته است.
دکتر حسین شیخ الاسلام با اشاره به تقابل فرهنگ غرب با تمدن اصیل اسلامی گفت: انگلستان در اواخر قرن نوزدهم تا نیمه های قرن بیستم داعیه دار تمدن جهان بود. از سوی دیگر تمدن اسلامی به عنوان اصلی ترین رقیب تمدن غربی رو در روی این تمدن نوظهور ایستاده بود. متفاوت بودن ویژگی های تمدن اسلامی که متکی بر خدامحوری بود آن را از تمدن سکولار، مادی گرا و انسان محور غربی متمایز کرده بود به نحوی که گسترش تمدن اسلامی در عصر جدید می توانست تبعات سنگینی را بر تمدن غربی وارد کند، از این رو رویارویی این دو تمدن قابل پیش بینی بود. بخشی از آسیا که منطقه ظهور پیامبران آسمانی و بزرگترین پیام آوران وحی بوده در زمره تمدن های غنی است که در تعیین تاریخ و سرنوشت آینده بشریت بسیار مثمرثمر بودند.
سفیر سابق ایران در سوریه خاطر نشان کرد: از سوی دیگر ظهور قدرت نوظهوری چون چین آمریکا را مجبور کرد بخشی از نیروهای خود را به شرق آسیا منتقل کند. انتقال بخشی از نیروهای آمریکایی به شرق آسیا و عدم جایگزینی آن در غرب آسیا، آمریکا را مترصد موضوعی کرد تا به واسطه آن با جنگ های نیابتی در سهولت بیشتر و هزینه کمتر قدرت و امکان سلطه خود را بر منطقه همچنان تداوم بخشد. بی تردید آمریکا همچنان به دنبال حفظ قدرت و پیاده کردن راهبرد خود همانند سال 1970 است. حضور خانم" ترزا می" در جایگاه نخست وزیر انگلیس در نشست سران شورای همکاری خلیج فارس گواهی براین ادعاست که غربی ها با حمایت و هدایت آمریکا درپی گسترش تفرقه و احیای آن در جهان اسلام هستند تا از این طریق کشورهای اسلامی را بیش از پیش تضعیف نمایند.
وی درپایان خاطر نشان کرد: متاسفانه هر دو سوی اختلاف سنی و شیعه و ایجاد جریان داعش و شیرازی ها، انگلیس قرار دارد. به نظر می رسد انگلستان درصدد است از فرصت به دست آمده و تضعیف شدن آمریکا در منطقه به نفع خود بهره برداری کند.