نوشته شده در تاریخ 95/5/5 ساعت 7:48 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی
هاشمی همیشه یکی از سه ستون اصلی انقلاب و نظام بوده است و اگر فائزه به عبور از حکومت دینی رسیده است و با صراحت با آن مخالفت می کند، سهم پدر را در آنچه «اشتباه» می خواند چقدر می داند؟
دکتر عبدالله گنجی مدیر مسوول روزنامه جوان و کارشناس مسائل سیاسی طی یادداشتی در کانال شخصی خود نوشت:
فائزه هاشمی در ادامه سخنان ساختار شکنانه خود اخیراً در محفل مهدی خزعلی اعلام کرده است«حکومت دینی نباشد بهتر است، با حکومت دینی موافق نیستم، حکومت دینی ارزشها را از بین می برد و ...»
این سخنان از فائزه غیر منتظره نیست. اما شاید قبل از اینکه اعتقاداتش باشد، فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی پدر و خانواده نسبت به مشکلاتی است که خود محور اصلی آن در سی و هفت سال گذشته بوده اند. باید از فائزه تشکر کرد که با مرزبندی حداکثری با نظام، فضا را برای قضاوت مهیاتر می کند زیرا سخنان وی نقد حاکمان و عملکرد آنان نیست بلکه نفی کلیت نظام دینی است که معنی واقعی آن ایستادن مقابل امام است. اما در آن روی سکه باید بپذیریم که این اپوزیسیون بازی به معنی اعتراف به تلف شدن عمر پدر در مسیر بیهوده هم هست.
آیت اله هاشمی همیشه یکی از سه ستون اصلی انقلاب و نظام بوده است و اگر فائزه به عبور از حکومت دینی رسیده است و با صراحت با آن مخالفت می کند، سهم پدر را در آنچه «اشتباه» می خواند چقدر می داند؟
اگر نظام دینی بد است و باید از آن عبور کرد، هاشمی در آن چه می کند؟ تکلیف فائزه سالهاست روشن است اما اگر هاشمی با این پلشت گویی و پلشت خواهی موافق نیست و قدرت کنترل هم ندارند، لااقل می تواند ابراز برائت کند. با صراحت بگوید این حرف فائزه خلاف تلاش 60 ساله بنده است. بگوید اگر مشکلاتی در نظام جدید وجود دارد من هم در آن شریک هستم و راه حل آن نیز پاک کردن صورت مسئله نیست.
باید این تئوری که انقلاب فرزندان خود را می خورد را درباره این خاندان وارونه فهمید. فرزندان در حال بلعیدن انقلاب هستند. اما روح امام اجازه نخواهد داد 220 هزار شهید از حلقوم سکولارها پایین برود.