سفارش تبلیغ
صبا ویژن
03955809074 سید مهدی ملک الهدی
< 1 2 3 >
نوشته شده در تاریخ 95/8/9 ساعت 8:26 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


بیماری که مخصوص جسم نیست.خیلی از مردم بدون آنکه زیاد متوجه باشند دچار بیماری های روحی و عادات غلطی در زندگی هستند که از نظر اسلام بسیار نهی شده است.غیبت کردن یکی از همین رفتارهای ناپسند بوده که این روزها بسیار فراگیر شده است .

ایت الله بهجت

مرحوم حضرت آیت الله العظمی بهجت در باره غیبت کردن می فرمود:مرحوم حاج آقا حسین قمی خیلی مقید بود که در مجلسش غیبت نشود، حتی بعضی از معاصرین به او اعتراض می کردند که تو نمی گذاری ما حرف بزنیم، فورا می گویی:غیبت نکن!

 مرحوم آقا سید عبدالهادی شیرازی (از مراجع تقلید نجف اشرف) نیز تقیدی را که حاج آقا حسین رحمت الله در ترک و جلوگیری از غیبت داشت، دارا بود. ما در ابتدا می گفتیم گویا محال است که کسی چنین تقیدی را داشته باشد ولی وقتی با او اختلاط و معاشرت کردیم، دیدیم نه بابا ممکن است و هیچ هم محال نیست.
 
کتاب در محضر حضرت آیت ا... العظمی بهجت - ص 19
راهکار آیت الله بهجت برای درمان اخلاق زشت غیبت کردن، به ویژه برای کسانی که این کار برایشان به صورت یک عادت درآمده این است که قبل از هر چیز بر زبان و صحبت هایشان نظارت دقیق داشته باشند و از دوستانی که آنها را به غیبت تشویق می کنند و همچنین از مجالسی که به نظر می رسد برای غیبت آماده شده اند، پرهیز کنند. راه دیگر ایشان، توجه به این نکته است که غیبت کردن یکی از نشانه های ناتوانی، فقدان شخصیت و عقده خود کم بینی است. فرد با غیبت کردن، پرده از این صفات خود برمی دارد و قبل از اینکه شخصیت اجتماعی دیگری را بشکند، شخصیت خودش را درهم می شکند. و موجبات سلب اعتماد دیگران را فراهم می آورد.
همچنین غیبت کننده باید به این نکته توجه کند که نیروهای انسان محدود است؛ بنابراین اگر نیرویی را که برای ریختن آبروی اشخاص و شکستن موقعیت اجتماعی آنها صرف می کند، در رقابت های صحیح و سازنده به کار بگیرد، در زمان کوتاهی از رقیبان خود پیشی می گیرد بدون اینکه ضربه ای بر افراد وارد کند.


  



نوشته شده در تاریخ 95/8/9 ساعت 8:24 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


عبادت ، ثواب کمک به مردم


پیامبر گرامی اسلام(ص) در حدیثی تلاش برای رفع نیاز برادر مؤمن خـود را هم ردیف نه هزار سال عبادت عنوان کردند.

 حدیث را از کتاب بحارالانوار منتشر می کند.

 قالَ رَسُولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله:مَنْ سَعی فِی حاجَةِ اَخیهِ الْمُؤْمِنِ فَکَاَنَّما عَبَدَاللّهَ تِسْعَةَ الافِ سَنَةٍ صآئِما نَهارَهُ، قَائِما لَیْلَهُ. 

پیامبر گرامی اسلام صلی الله علیه و آله فرمود:کسی که برای رفع نیاز برادر مؤمن خـود کوشـش کـند مثـل این اسـت که نه هزار سال خداوند متعال را عبادت کرده در حالیکه روزها روزه بوده و شبها هم شب زنده داری کرده باشد.



  



نوشته شده در تاریخ 95/8/9 ساعت 8:22 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


از اصبغ بن نباته نقل شده است که گفت، امیرالمؤمنین علی(ع) فرمود:

خداوند متعال به حضرت موسی(ع) وحی کرد:ای موسی! سفارش مرا دربار? چهار چیز به خاطر بسپار؛

حضرت موسی


1. تا ندانی که گناهانت را آمرزیده اند به عیب دیگران نپرداز.

2. تا ندانی که گنجهای خدا تمام شده غم روزی مخور.

3. تا نبینی که ملک و پادشاهی من از دست رفته به دیگری امیدوار نباش.

 4. تا مرد? شیطان را نبینی از مکرش ایمن مباش.



  



نوشته شده در تاریخ 95/8/9 ساعت 8:19 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


روایات بسیاری در باب زیارت امام حسین (ع) از راه دور وجود دارد که ما به برخی از آنها اشاره میکنیم.

زیارت امام حسین (ع) ، ثواب زیارت امام حسین (ع)


برای زیارت‏ هیچ امامی، به اندازه زیارت امام حسین (ع) در کربلا تاکید نشده است . در روایات بسیاری از معصومین (ع) بر زیارت امام حسین (ع) تاکید شده و پاداش زیادی برای آن برشمرده اند.
گاهی در روایات، زیارت کربلا ، از زیارت کعبه هم برتر و بالاتر به حساب آمده است و برای زیارت سیدالشهدا، پاداشی برابر دهها و صدها حج و عمره بیان شده است، باید راز قضیه را فهمید . لحن و بیانی‏که در احادیث مربوط به زیارت سیدالشهدا(علیه السّلام) به کار رفته است، بسیار جدی و آمیخته با تاکیدات فراوان است .

پاداش زیارت امام حسین(علیه السلام) از راه دور:

همان گونه که از زیارات گذشته به دست آمد زیارت امام حسین(علیه السلام) از راه دور نیز فضیلت بسیار دارد (چنان که زیارت هر معصوم دیگری نیز این گونه است) و روایات بسیاری در این رابطه وارد شده که ما در این جا به ذکر چند روایت اکتفا می کنیم:

آنچه به عنوان روایت علقمه گذشت شاهد خوبی است، زیرا در صدر این روایت وقتی امام باقر(علیه السلام)پاداش زیارت عاشورا در حرم آن حضرت را با آن عظمت بیان می کند. علقمه می پرسد:فدایت شوم برای کسی که در شهرهای دور از کربلا باشد و در چنین روزی (روز عاشورا) رفتن به سوی قبر آن حضرت برایش ممکن نباشد و بخواهد در این روز از دور زیارتش کند چه ثوابی دارد؟ حضرت در جواب، پس از بیان آدابی که خواهد آمد، فرمود:من ضمانت الهی می کنم کسی که امام حسین(علیه السلام) را در این روز (با رعایت آدابی که خواهد آمد) زیارت کند تمام آن ثواب ها برایش نوشته شود.(1)

زیارت امام حسین(ع)

پاداش زیادی برای زیارت امام حسین (ع) از راه دور نقل شده است

ابن ابی عمیر از امام صادق(علیه السلام) نقل می کند که:«هرگاه، راه بعضی از شما دور و از خانه اش تا قبور ما مسافت بسیار باشد، در فضای باز قرار گیرد و دو رکعت نماز بخواند و با اشاره به سوی قبور ما سلام کند که تحقیقاً به ما می رسد».(2)

از روایت سُدیر (یکی از یاران امام صادق(علیه السلام)) به خوبی استفاده می شود که زیارت آن حضرت از دور نیز فضیلت بسیار دارد، به این صورت که در فضای باز قرار گیرد و به راست و چپ نظر بیفکند، سپس سر خود را به سوی آسمان بلند کند و به جانب قبر امام حسین(علیه السلام) توجّه نماید و بگوید:«اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ» که در مقابل آن برای او ثواب بسیار نوشته می شود».(3)

در مقدمه زیارت اوّل از زیارات مطلقه امام حسین(علیه السلام) گذشت که وقتی راوی از امام صادق(علیه السلام)می پرسد:فدایت شوم بسیار می شود که یادی از امام حسین(علیه السلام) می کنم در آن هنگام چه بگویم؟ فرمود:سه مرتبه بگو «صَلَّی اللهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ» که سلام به آن حضرت از دور و نزدیک به او می رسد.(4)


آداب زیارت امام حسین(علیه السلام) از راه دور:

از روایات فوق و نیز از آنچه در فصل زیارت امام حسین(علیه السلام) در روز عاشورا گذشت به دست می آید، که برای زیارت آن حضرت و عرض ادب به آستان مقدّسش از راه دور، آدابی وارد شده که در ذیل به آن اشاره می شود:

آداب روز عاشورا:
در روایتی که از علقمه گذشت آمده است:عرض کردم:فدایت شوم کسی که در شهری دور از کربلا زندگی می کند و امکان حضور در نزد قبر آن حضرت در چنین روزی (روز عاشورا) برایش وجود ندارد، چه ثوابی خواهد بود؟ فرمود:اگر چنین است به فضای باز برود و به سوی آن حضرت اشاره کند و بر قاتلین

حضرتش نفرین فرستد و سپس دو رکعت نماز بجا آورد و زمانی را که برای این عمل انتخاب می کند اوایل روز، پیش از ظهر باشد، آنگاه برای امام حسین(علیه السلام) سوگواری کند و بر او بگرید و اهل خانه را نیز به عزاداری دعوت کند، و مجلس مصیبت و عزا برپا کند و وقتی (شیعیان آن حضرت) به هم می رسند تسلیت بگویند، اگر چنین کنند من ضمانت الهی می کنم که تمام آن ثواب ها (ثواب هایی که در صدر این روایت برای زیارت امام حسین(علیه السلام) در روز عاشورا از نزدیک بیان شده) برای او نوشته شود.

علقمه می گوید:عرض کردم چگونه وقتی به هم می رسند به یکدیگر تسلیت گویند؟ فرمود:می گویند:«عَظَّمَ اللهُ اُجُورَنا بِمُصابِنا بِالْحُسَیْنِ عَلَیْهِ السَّلام، وَجَعَلَنا وَاِیّاکُمْ مِنَ الطّالِبینَ بِثارِهِ، مَعَ وَلِیِّهِ الاِْمامِ الْمَهْدِیِّ مِنْ آلِ مُحَمَّد عَلَیْهِمُ السَّلامُ» یعنی خداوند اجر ما را در مصیبت امام حسین(علیه السلام)فراوان دهد و ما وشما را توفیق جبران خون حضرتش به همراه ولیّش امام مهدی(علیه السلام) که از آل محمّد(علیهم السلام)است،عطا فرماید.

2ـ در ادامه این حدیث آمده است:اگر بتوانی در این روز کسب و کار را تعطیل کنی بهتر است; زیرا که روز نحسی است که کسب مؤمن در آن روز به نتیجه نمی رسد و اگر به نتیجه برسد، خیر و برکت در آن نخواهد بود، و نیز در چنین روزی، کسی از شما چیزی را برای خانه اش ذخیره نکند که اگر چنین کند برای اهلش مبارک نخواهد بود.(5)

و در بعضی از روایات استحباب غسل کردن برای زیارت روز عاشورا نیز آمده است(6)، و در سایر ایّام نیز همین اعمال را به قصد رجا به هنگام زیارت می توان بجا آورد.

زیارت امام حسین(ع)

زیارت امام حسین(ع) از راه دور نیز فضیلت بسیار دارد 


کیفیّت زیارت امام حسین(علیه السلام) از راه دور:

از مجموع روایات، زیارت آن حضرت از راه دور به یکی از عبارات زیر استفاده می شود:

1ـ سه بار بگوید: «صَلَّی اللهُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ».

2ـ بگوید:
«السَّلامُ عَلَیْکَ یا اَباعَبْدِاللهِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ».(7)

3ـ در روایت حنّان بن سُدیر چنین آمده است:

اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یا مَوْلایَ وَ ابْنَ مَوْلایَ، وَ سَیِّدی وَابْنَ سَیِّدی، اَلسَّلامُ
سلام بر تو ای مولای من و ای فرزند مولای من و ای آقای من و ای فرزند آقای من، سلام

عَلَیْکَ یا مَوْلایَ اَلشَّهیدُ بْنُ الشَّهیدِ، والقَتیلُ بْنُ الْقَتیلِ، اَلسَّلامُ عَلَیْکَ
بر تو ای مولای من شهید فرزند شهید و ای کشته فرزند کشته، سلام بر تو

وَرَحْمَةُ الله وَبَرَکاتُهُ، أَنَا زائِرُکَ یَابْنَ رَسُولِ اللهِ بِقَلْبی وَ لِسانی
و رحمت خدا و برکاتش بر تو باد، من زائر تو هستم ای فرزند رسول خدا با قلب و زبان

وَجَوارِحی، وَ إِنْ لَمْ اَزُرْکَ بِنَفْسی مُشاهَدَةً لِقُبَّتِکَ، فَعَلَیْکَ السَّلامُ یا
وتمام اعضا، هر چند تو را از نزدیک زیارت نکردم و بارگاه تو را ندیدم اما سلام بر تو ای

وارِثَ آدَمَ صَفْوَةِ اللهِ، وَ وارِثَ نُوح نَبِیِّ اللهِ، وَ وارِثَ إِبْراهیمَ خَلیلِ اللهِ،
وارث آدم برگزیده خدا و وارث نوح پیامبر خدا و وارث ابراهیم خلیل الله

وَ وارِثَ موسی کَلیمِ اللهِ، وَوارِثَ عیسی رُوحِ اللهِ، وَ وارِثَ مُحَمَّد
و وارث موسی کلیم الله و وارث عیسی روح الله و وارث محمد

حَبیبِ اللهِ وَنَبِیِّهِ وَرَسُولِهِ، وَ وارِثَ عَلِیٍّ أَمیرِ الْمُؤْمِنینَ وَصِیِّ رَسُولِ اللهِ
حبیب خدا و نبی او و رسول او و وارث علی امیرمؤمنان وصیّ رسول خدا

وَ خَلیفَتِهِ، وَ وارِثَ الْحَسَنِ بْنِ عَلِیٍّ وَصِیِّ أَمیرِ الْمُؤْمِنینَ، لَعَنَ اللهُ
و جانشین او و وارث حسن بن علی وصیّ امیرمؤمنان خدا لعنت کند

قاتِلیکَ، وَجَدَّدَ عَلَیْهِمُ الْعَذابُ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی کُلِّ ساعَة، أَنَا یا
کسانی که تو را شهید کردند و در این ساعت و در هر ساعت عذاب تازه ای بر آنها بفرست ای

سَیِّدی مُتَقَرِّبٌ إلَی اللهِ جَلَّ وَ عَزَّ، وَ إِلی جَدِّکِ رَسُولِ اللهِ، وَ إلی أَبیکَ
آقای من! به سوی خداوند متعال و جدّت رسول خدا وپدرت

أَمیرِالْمُؤْمِنینَ، وَإلی أَخیکَ الْحَسَنِ، وَإلَیْکَ یا مَوْلایَ، فَعَلَیْکَ السَّلامُ
امیرمؤمنان و برادرت حسن و به سوی تو ای آقای من تقرّب می جویم پس سلام

وَرَحْمَةُ اللهِ وَ بَرَکاتُهُ بِزِیارَتی لَکَ بِقَلْبی وَ لِسانی وَ جَمیعِ جَوارِحی،
و رحمت خدا و برکاتش بر تو باد با زیارتی که تو را با قلبم و زبانم و جمیع اعضایم نمودم

فَکُنْ یا سَیِّدی شَفیعی لِقَبُولِ ذلِکَ مِنِّی، وَ أَنَا بِالْبَراءَةِ مِنْ أَعْدائِکَ
پس ای آقای من! شفیع من برای قبول این زیارتم باش. من با بیزاری جستن از دشمنان تو

وَاللَّعْنَةِ لَهُمْ وَعَلَیْهِمْ أَتَقَرَّبُ إِلَی اللهِ وَإِلَیْکُمْ أَجْمَعینَ، فَعَلَیْکَ صَلَواتُ اللهِ
ولعنت بر آنها به خدا و به همه شما تقرّب می جویم پس درود و

وَ رِضْوانُهُ وَ رَحْمَتُهُ.
رضوان و رحمت خدا بر تو باد.

سپس به قبر علی بن الحسین(علیهما السلام) (علی اکبر) توجّه می کنی و بر او سلام می گویی، و در پایان آنچه دوست داری از امور دنیا و آخرتت را، از خدا طلب می کنی، آنگاه چهار رکعت نماز می خوانی. سپس رو به قبله، به سوی قبر امام حسین(علیه السلام) و سایر شهدا متوجّه می شوی و به قصد وداع می گویی:

أَنَا مُوَدِّعُکَ یا مَوْلایَ وَابْنَ مَوْلایَ، وَ یا سَیِّدی وَابْنَ سَیِّدی، و مُوَدِّعُکَ
من با تو وداع می گویم ای مولای من و ای فرزند مولای من و ای آقای من و ای فرزند آقای من و نیز با تو وداع می کنم

یا سَیِّدی وَابْنَ سَیِّدی یا عَلِیَّ بْنَ الْحُسَیْنِ، وَ مُوَدِّعُکُمْ یا ساداتی یا
ای آقای من و ای فرزند آقای من ای علی بن حسین و با شما ای آقایان من و ای شهیدان کربلا

مَعاشِرَ الشُّهَداءِ، فَعَلَیْکُمْ سَلامُ اللهِ وَ رَحْمَتُهُ وَ رِضْوانُهُ وَ بَرَکاتُهُ.(8)
نیز وداع می کنم پس بر شما باد سلام و رحمت خدا و رضوان و برکاتش.

 



  



نوشته شده در تاریخ 95/8/9 ساعت 7:9 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


"سالومه سیدنیا" یکی از مجریان من‌و‌تو است که  تا کنون در برنامه هایی مثل سالی تاک و جواب  با سالومه سعی در جذب مخاطب برای شبکه من و تو  را داشته است .

تب همجنسبازی در من‌وتو دامن زن مجری را هم آلوده کرد! +عکس

سالومه پس از برگزاری سری نخست برنامه "آکادمی‌ گوگوش” با برنده این مسابقه یعنی سروش تهرانی ازدواج کرده  و پس از مدتی از وی جدا شد.

تب همجنسبازی در من‌وتو دامن زن مجری را هم آلوده کرد! +عکس

اما نکته جالب توجه اینجاست که او پس از جدایی مدت زیادی سکوت کرد و از علت طلاقشان سخنی به میان نیاورد. به همین علت کنجکاوی مخاطبان  برای این طلاق زود هنگام بر انگیخته شد و کار به جایی رسید که در یکی از برنامه ها سالومه ازدواج خود را انکار کرد و صریحا گفت هنوز ازدواج نکرده و همچنین همه حرف و حدیث ها را شایعه خواند.

تب همجنسبازی در من‌وتو دامن زن مجری را هم آلوده کرد! +عکس

 با بالا گرفتن سوال ها و جنجال ها در این مورد چندی پیش همسر سابق او پرده از حقیقت برداشت و علت جدایی شان را در عکس نوشته ای در شبکه توئیتر انتشار داد . جالب اینجاست که سروش در این متن اسم دو تن دیگر از کارمندان دیگر هم در کنار سالومه سید نیا مطرح کرد و آنها را نیز همجنس باز خواند.

او در قسمتی از این متن نوشته است: «همانطور که فهمیده بودم سالومه انتخاب خوبی بود اما بعد از مدت کوتاهی متوجه شدیم گرایشاتمون یکی نیست سالومه مثل سیاوش و آرام گرایشات متفاوتی داشت برای همین در آرامش کامل تصمیم به جدایی گرفتیم»

ناگفته نماند که آرام بلند پز کارمند  سابقه دار شبکه من وتو چندی پیش در صفحه اینستا گرامش صریحا خود را همجنسگرا خواند و اضافه کرد همجنسگرایی تمایلی معقول و طبیعی است.

 همچنین سیاوش صبا به دلیل انتشار کلیپ غیر ضد اخلاقیش در فضای مجازی  مدت زیادیست از حضور در شبکه محروم گردیده است

 
جام نیوز


  



نوشته شده در تاریخ 95/8/9 ساعت 6:57 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


جابربن عبدالله انصاری، چهل روز بعد از شهادت امام حسین (ع) روز اربعین وارد کربلا شد؛ در این سفر شخصیتی دانشمند و مفسری بزرگ به نام « سَعدبن جُناده » همراه جابر بودند.

پس از وارد شدن به کربلا در رود فُرات غسل کردند و به کنار مرقد مطهر امام حسین (ع) رفتند و آن حضرت را با زیارتی به نام زیارت اربعین زیارت کردند.

در زیارت اربعین همانند دیگر زیارت‌نامه‌ها، عبادت، عرفان، ایثار و اطاعت، شهادت و رضایت را می‌توان جست‌وجو کرد. روز اربعین روز زیارت امام حسین (ع) است.

جابربن عبدالله انصاری در آغاز زیارت اربعین با سلام و درودهایی که برآن حضرت می‌فرستد، امام حسین (ع) را به عنوان ولی و دوست خدا و پسر خاتم پیامبران حضرت‌محمد (ص) معرفی می‌کند.

از مظلومیت و شهادت، ایثار و بخشش خون در راه خدا برای بیداری و رهایی ستم‌دیدگان، تفسیر اندیشه‌های پست شیطانی دشمنان امام حسین (ع) و اظهار نفرت از جنایتکارانی که دستشان به خون سیدالشهدا (ع) آلوده شد، از پاکی جسم و روح، وفاداری به پیمان الهی و وفاداری به شهیدان و به دنبال آنان حرکت کردن با امام‌حسین (ع) سخن می‌گوید.


  



نوشته شده در تاریخ 95/8/9 ساعت 6:47 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی



  تونل های کشف شده زیر شهر سنجار مجهز به مکان های خواب، برق، کیسه های شن، وسایل ساخت بمب به روش آمریکایی، دارو ونسخه هایی از قرآن کریم است.


نیروهای کرد که ماه جاری موفق به آزاد سازی این شهر واقع در شمال غربی عراق شدند، این تونل ها را که داعش طی مدت بیش از یک سال اشغال در آن ایجاد کرده بود کشف کردند.

گفته می شود تروریست های مسلح داعش با حفر این تونل ها برای خود هنگام بمباران هوایی پناهگاه ایجاد کرده بودند و آزادانه زیر زمین رفت وآمد و از آن به عنوان انبار سلاح و مواد منفجره استفاده می کردند.


داعش چرا این تونل ها را حفر کرده است؟ + عکس

داعش چرا این تونل ها را حفر کرده است؟ + عکس

داعش چرا این تونل ها را حفر کرده است؟ + عکس

داعش چرا این تونل ها را حفر کرده است؟ + عکس

داعش چرا این تونل ها را حفر کرده است؟ + عکس


  



نوشته شده در تاریخ 95/8/9 ساعت 6:44 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی



سردارمنتظرالمهدی سخنگوی ناجا ضمن قدر دانی از یکایک زائران حسینی به جهت همکاری و رعایت توصیه های پلیسی اعلام کرد: موارد مشکوکی در عروسکهای خریداری شده از  کشور عراق مشاهده و توسط پلیس کشف گردیده  که لازم است چنانچه احیانا زائران گرامی مواردی از این دست خریداری نموده اند حتما در مبادی ورودی به اولین مراکز پلیس اطلاع دهند.

زائران کربلا مراقب این عروسک باشند +عکس

وی افزود: همکاران ما در تمامی مرزها و مبادی  ورودی با امکانات لازم از بی خطر بودن آنها اطمینان حاصل مینمایند.

داعش در گذشته با استفاده از عروسک های حاوی چاشنی انفجاری قصد رسیدن به اهداف تروریستی خود را داشته که احتمال می رود هم اکنون نیز پلیس ایران با بازرسی عروسک های عراقی درصدد امنیت بیشتر زائران اربعین حسینی است و احتمال می رود چاشنی های انفجاری نیز در این عروسک ها وجود داشته باشد.

گفتنی است،در پی اطلاع رسانی مبنی بر جاسازی مواد خطرناک در اسباب بازی ها تعداد قابل توجهی از زائران عتبات به استانداری ها و مراکز انتظامی مراجعه و اعلام کرده اند که عروسک های جاسازی شده با پافشاری  به زائران هدیه  شده است.

زائران کربلا مراقب این عروسک باشند +عکس

*زائران وسایل خریداری شده را با نیروهای انتظامی کنترل کنند

حسین ذوالفقاری معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور در گفتگویی اظهار داشت: در بررسی چند مورد از اسباب بازی های خریداری شده توسط زائران در عراق مواد خطرناکی کشف شد و برخی نیز خودشان به دلیل مشکوک شدن به وسایل خریداری شده این موضوع را به دستگاه های امنیتی اطلاع دادند.

وی یادآور شد: در مرز مهران چند مورد اسباب بازی که مواد خطرناک در آن جاسازی شده بود کشف شد.

رییس ستاد مرکزی اربعین حسینی از تمامی زائرانی که به داخل کشور آمده اند خواست چنانچه اسباب بازی و وسایلی که امکان جاسازی مواد خطرناک خریداری کرده اند قبل از استفاده آن را باواحدهای انتظامی، امنیتی کنترل کنند تا نسبت به آن وسیله اطمینان کامل را داشته باشند.

زائران کربلا مراقب این عروسک باشند +عکس

ذوالفقاری افزود: همچنین زائران که در راه هستند مراقب وسایل خریداری شده خود باشند و آنان که هنوز در عراق هشتند به هیچ عنوان این گونه وسایل را نخرند.

وی تصریح کرد که به تمامی دستگاه های امنیتی تاکید شده است که کنترل بیشتری نسبت به این موضوع داشته باشند تا مشکلی بوجود نیاید.


  



نوشته شده در تاریخ 95/8/9 ساعت 6:43 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


حاج علا فرمانده یکی از واحدهای اصلی مقاومت بود، واحدی که آن را برای نبرد احتمالی با بزرگترین ارتش خاورمیانه، تجهیز و آماده کرده بود تا معادله?ی بازدارندگی جدیدی را تثبیت کند.

 
سال 2013 بود که ستاره?ی نام حاج علا به عنوان بارزترین فرمانده میدانی مقاومت درخشیدن گرفت: از عملیات تل النبی مندو در ریف جنوب غربی القصیر تا نبرد [سرنوشت?ساز و راهبردی] القصیر در 19 می. رد پای او را می?شد در طرح?های حمله و تاکتیک?های نبرد دید، و صدای او را وقتی که در فرماندهی گردان?های «رضوان» آغاز عملیات القصیر را اعلام ?کرد می?شد شنید. نبرد، 19 روز طول کشید. این اولین تجربه?ی حاج علا در جنگ?های شهری بود.
 
 
 
کسانی که با او بوده?اند، او را از «ژنرال?های درجه یک» می?خوانند. اما خودش به هیچ کدام از این لقب?ها و توصیفات اهمیتی نمی?داد. روحیه?ی «دوران زیبا»[ی جبهه?ی جنوب] را حفظ کرده بود. به مرور تواضع و نزدیکی?اش به رزمنده?ها بیشتر شد، با تکه?کلام دائمش: «عزیز دلم».
 
رهبران مقاومت اصرار داشتند فرماندهان نبرد القصیر را تکریم کنند، حاج علا هم اصرار داشت در جلسه شخصا خدمت کند. یکی از حاضران تعریف می?کند، حاج علا اصرار کرد در پختن غذاو آوردنش برای حاضرین شرکت کند. اتفاقا این صحنه در فیلم هم ضبط شده است.
 
القصیر، آخر خط جنگ با تروریست?ها نبود، آغاز رفتن از جبهه?ای به جبهه?ای دیگر و از آنجا به بعدی و بعدی بود. حضور شخصی حاج علا در میدان نبرد، مژده?ی پیروزی برای مجاهدین گردان?های رضوان و مایه?ی اعتماد رهبران مقاومت بود.
 
 
 
حاج علا در جایگاه معاون فرمانده کل عملیات مقاومت ثابت کرد که اختلاف ارتفاع میدان و اختلاف جغرافیا، و جنگ روانی تروریست?ها مانعی در راه رسیدن پیروزی?های پشت سر هم نبود: آن دسته از تروریست?ها که از القصیر گریخته بودند، راهی روستاها و شهرهای منطقه?ی قلمون شدند. حاج علا در آنجا دنبالشان کرد و نبردهای پیروزمندانه?ی دیر عطیه و قاره و الجراجیر را رقم زد تا رسید به «ام المعارک» یبرود و بعد از آن رنکوس و دیگر نبردها در سال 2014.
 
 
 
کار دنبال کردن تروریست?ها توسط حاج علا (که حالا نامش را هم از طریق بی سیم شناخته بودند) به همینجا ختم نشد و به گذرگاه?های مرزی بین سوریه و لبنان کشیده شد، جایی که حاج علا توانست کارگاه?های بمبگذاری ماشین تروریست?ها و ساخت بمب توسط آنان را از بین ببرد.
 
قلمون، در بدن حاج علا یادگاری?های دردناکی به جا گذاشت. انگار این سرزمین می?خواست برای هر کس که برای آزادسازی?اش تلاش کرده بود، یادگاری?ای باقی بگذارد.
 
 
 
نبردهای سوریه، در این سال?های اخیر باعث غیبت حاج علا از خانه?اش شده بود، دائما در اتاق عملیات قلمون بود، رخت?خوابش را هم به همانجا برده بود و شده بود خانه?ی دومش.
 
کسانی که حاج علا را می?شناسند می?گویند: «به هرچه از بین رفتنی بود، توجهی نداشت». یکی از رفقایش می?گوید: «کم حرف بود و خنده?رو. زبانش به خیرخواهی و خیرگویی می?چرخید. برادری بود که چرخش ایام و تغییر اوضاع، عوضش نمی?کرد.» ادامه می?دهد: «با مجاهدین [نیروهای مقاومت] گرم و دوست بود. مطلقا اسراف را تحمل نمی?کرد.»
 
 
 
حاتم، مهندس برق، فارغ?التحصیل دانشگاه عربی بیروت العربیة، همیشه سعی می?کرد در چارچوبی فعالیت کند که به کار حزب الله بیاید. رفقایش خوب یادشان هست که چقدر اصرار داشت که در [آماده?سازی مقدمات] راهپیمایی روز عاشورای هر سال مشارکت داشته باشد: چند روز  (که همراه 15 نفر دیگر) در انبار [وسایل مرتبط با راهپیمایی] می?خوابید تا «سیستم?های صوتی و راهپیمایی» درست پیش برود.
 
سال 2015، عملیات الزبدانی را در ریف غربی دمشق فرماندهی کرد و در آنجا هم موفقیت جدیدی بر کارنامه?ی پر موفقیتش افزود.
 
 
 

امسال، نوبت حلب بود. به شمال سوریه کوچید، مشخصا به جنوب شهر حلب. شخصا به عنوان نیروی شناسایی وارد کارخانه?ی البراغی در نزدیک تله بازو شده بود که یک بمب، نگذاشت ثمره?ی پیروزی را بچشد و علا را از میدان?های نبرد (که حاضر نبود جز با شهادت از آن بیرون برود) بیرون برد.



  



نوشته شده در تاریخ 95/8/3 ساعت 2:46 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


شعل? آه


moharam.gif.jpg

من جابر پیر توام، ای دوست نگاهی
جز تربت پاک تو، مرا نیست پناهی


آرند همه بر شهدا، لاله و من هم
باشد، گلم از سوز جگر، شعل? آهی


گوش‌که شنیده است‌، که با نیزه و خنجر
بر یک تن مجروح کند، حمله سپاهی


لبْتشنه، سر از پیکر پاک تو، بریدند
آخر به چه جرمی چه خطایی چه گناهی؟


دریا به لبت سوخت و این قوم ستمکار
بر حنجر خشک تو نکردند نگاهی


با داغ تو، لبخند، حرام است به شیعه
بی‌گریه به پایان نرسد، سالی و ماهی


آن کس که زد آتش به حریم تو بسوزد
در آتش دوزخ، ابدالدهر، الهی


خون ریخته از گوش زنی بر روی شانه
جان داده ز کف، دخترکی بر سر راهی


والله نسوزند خلایق به جهنم
سوزند اگر در غم تو گاه به گاهی


«میثم» همه جا، گفته من از آن شمایم
بسته است خودش را به شما نامه‌سیاهی


شاعر : حاج غلامرضا سازگار (میثم)


{ منبع : سایت مداحان قم}



  




  پیام رسان 
+ هر کسی نام کسی گفت سرش بالا رفت ما که از لطف تو داریم سری در سر ها ازدحام است سر کوی شما اذن بده لااقل ما بنشینیم همین آخرها

+ سلیمانا از این خرمن فقط یک خوشه میخواهم ز گوشه گوشه دنیا فقط شش گوشه میخواهم برگ زردی با سماجت شاخه را چسبیده بود دستهای خویش و دامان توام آمد به یادم یا حسین

+ سلام دوستان عزیز

+ سال پر خیر وبرکتی داشته باشین دوستان پارسی بلاگ

+ سال نو به همه دوستلن عزیز مبارک

+ سال نو بغیر از تعویض لباس و کفش وغیره سالی برای تعویض رفتار ها وکردارهایمان باشد برایملن ابدی ومبارکتر خواهد بود

+ سال1397 برای همه دوستان عزیز مبارک باشد

+ پیشاپیش سال پر خیر وبرکتی را در پناه مهدی صاحب الزمان برایتان ارزومندم انشالله سال ظهور حضرت بقیه باشد

+ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

+ روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ