سفارش تبلیغ
صبا ویژن
03955809074 سید مهدی ملک الهدی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 95/9/21 ساعت 8:6 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


                                                  افسران - دبیرکل حزب الله لبنان: پیروزی بر رژِیم صهیونیستی با کمک ایران میسرشد


وی در ابتدای سخنرانی خود به موضوع فلسطین و اقدامات متجاوزانه رژیم صهیونیستی علیه مسلمانان و مسیحیان اشاره کرد و گفت: مسلمانان و مسیحیان منطقه با تهدیدات اسرائیلی و تکفیری دچار چالش‌هایی فرهنگی و هویتی شدند.

دبیرکل حزب الله افزود: این تهدیدات ابتدا از فلسطین آغاز شده است؛ فلسطینی که مقدسات آن هدف قرار گرفته و برخاستن صدای اذان از بلندگوها در آن ممنوع اعلام شده است. این چالش ها از فلسطین به عراق، سوریه و نیجریه و دیگر اماکن مسلمانان و مسیحیان رسیده است.

وی افزود: آمریکا و غرب از تروریسم حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند و این همان چیزی است که دونالد ترامپ به آن اعتراف کرده است و در ایمیل های هیلاری کلینتون نیز آمده است.

سیدحسن نصرالله با تاکید بر اینکه پیروزی در سوریه و حلب نزدیک است، گفت: منطقه شاهد تحولات بزرگی است، مانند آنچه در حلب در حال رخ دادن است. پیروزی در حلب روی تمامی میدان های نبرد در سوریه، موصل و منطقه تاثیر می گذارد.

دبیرکل حزب الله در ادامه به مسایل داخلی لبنان اشاره کرد و گفت: ما در مرحله سرنوشت سازی در لبنان قرار داریم. ارتباط ما با میشل عون رئیس جمهور جدید لبنان و جریان ملی آزاد همواره یک رابط تنگاتنگ است، این در حالی است که برخی منابع رسانه ای گزارش دادند که حزب الله از میشل عون و جریان ملی خواستار لغو ارتباط آنها با حزب نیروهای لبنانی شده است. همه آنچه درباره خواسته های حزب الله درباره رابطه جریان ملی و نیروهای لبنانی گفته شده، دروغ است.

سیدحسن نصرالله هرگونه درگیری یا آغاز جنگ بین شیعیان و مسیحیان را رد کرد و گفت: ما در فضای نزدیکی روابط بین دو حزب جریان ملی و نیروهای لبنانی قرار داریم.

دبیرکل حزب الله گفت: رابطه ما با عون مبتنی بر احترام متقابل است. وی درباره تلاش برخی برای ایجاد فتنه و درگیری میان حزب الله و عون گفت: هر کس به دنبال فتنه انگیزی میان دیگران باشد، خودش گرفتار آن خواهد شد.


وی خاطر نشان کرد که حزب‌ الله هیچ گونه نگرانی‌ درباره روابط لبنان با کشورهای عربی خلیج فارس ندارد و اینکه می‌گویند حزب‌ الله از سفر هیأت سعودی به لبنان و دیدار با مقامات لبنانی ناراضی است، صحت ندارد.

دبیرکل حزب الله در ادامه به تشکیل کابینه جدید توسط سعد الحریری پرداخت و گفت: ما معتقد نیستیم که احزاب سیاسی نمی خواهد که در سریعترین زمان ممکن کابینه تشکیل دهد. بسیاری از موضوعات مربوط به تشکیل کابینه جدید لبنان مانند شکل کابینه و تعداد وزیران حل شده است.

وی تصریح کرد: همه جریان سیاسی شرکت کننده در عملیات تشکیل دولت جدید لبنان می خواهند کابینه زودتر تشکیل شود. مشکل باقی مانده در دولت به یک یا دو پست وزراتی منحصر می شود که قابل حل است و نباید این مساله را «سیاسی» کرد. این ادعا که حزب الله یا نبیه بری یا سلیمان فرنجیه تشکیل دولت را متوقف کرده اند بی اساس است.

دبیرکل حزب الله گفت: دولتی که تشکیل خواهد شد وظیفه مشارکت در وضع قانون انتخابات و اجرای انتخابات در زمان مقرر را دارد.

سیدحسن نصرالله خاطرنشان کرد: اتهامات برخی جریان ها درباره تعطیل و تعویق روند تشکیل کابینه مورد قبول نیست، چرا که ما در زمان طبیعی تشکیل دولت قرار داریم و چنین اتهاماتی فقط اهداف سیاسی دارد که با شکست مواجه می شود.


وی با تاکید بر اینکه زیر بنای دولت، قانون انتخابات عادلانه است، گفت: هر کشوری که خواستار تشکیل دولت حقیقی و قوی است باید قانون انتخاباتی وضع کند که شامل همه جریان های سیاسی شود.



  



نوشته شده در تاریخ 95/9/21 ساعت 8:1 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


 نیوزویک درباره سردار سلیمانی چه گفت؟ + تصاویر

روزنامه آلمانی "تاگس اشپیگل" در مطلبی به توصیف دلاوری ها و محبوبیت بالای سردار سلیمانی در منطقه پرداخته و وی را «سایه» توصیف کرد.


هنگامی که قاسم سلیمانی، سردار سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران در صحنه های نبرد در عراق یا سوریه ظاهر می شود عمدتا این نشان دهنده آن است که مرحله مهمی در جنگ در پیش رو است. در حال حاضر نیز نفوذ سلیمانی در میدان نبرد حلب خود را نشان می دهد.

این روزنامه آلمانی نوشت حملات نیروهای ارتش سوریه که در شرق حلب شورشیان را به عقب رانده است توسط  متحدان قاسم سلیمانی در منطقه رهبری می شود.

سلیمانی نیروهای نظامی را در حملات به داعش در تکریت رهبری کرده و در بهار سال جاری  نیز در عملیات بیرون راندن داعش از شهر فلوجه عراق دیده شده است. همچنین قاسم سلیمانی باید در عملیات آماده سازی ارتش عراق به شهر بزرگ موصل نیز باید حضور پیدا کرده باشد.

این سردار ایرانی در سپتامبر گذشته خارج از شهر حلب دیده شد. اگر حلب سوریه آزاد شود این یک نقطه عطف مهم در جنگ سوریه و پیروزی دیگری برای سایه (سردار سلیمانی) خواهد بود.


  



نوشته شده در تاریخ 95/9/21 ساعت 7:57 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی



سرلشکر محسن رضایی با انتشار متنی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام به اظهارات گستاخانه نخست وزیر انگلستان واکنش نشان داد.


بازگشت انگلیس ب گذشته

سیاست خارجی و بازارهای مالی، دو رکن اساسی اقتصاد انگلیس بود. طی بیست سال اخیر به علت ادغام در اروپای واحد، ابتکار عمل هم در سیاست خارجی و هم در اقتصاد از دست انگلیسی‌ها خارج شد و زیان‌های بسیاری دید. به همین علت انگلیسی‌ها از اروپای واحد جدا شده‌اند تا دوباره به سیاست خارجی و دخالت در کشورها و تقویت پوند و لیره استرلینگ جان تازه‌ای ببخشند.

انگلیسی‌ها خیال می‌کنند فعال شدن آن‌ها در خلیج‌فارس اقتصادشان را نجات می‌دهد و به حالت قبل برمی‌گرداند. روبرو شدن انگلیس با ایران هم اقتصاد آن‌ها و هم سیاست آن‌ها را از بین می‌برد. به انگلیسی‌ها می‌گوییم دوران قاجار و پهلوی در ایران تکرار نخواهد شد. با ایران سرشاخ نشوید.


  



نوشته شده در تاریخ 95/9/21 ساعت 7:41 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


mahdi tavos

امام مهدی علیه السلام در فرازی از یکی از توقیعات خود هشت توصیه را به پیروان و شیعیان خود بیان فرموده اند.

وَلَوْلا أَنَّ أَمْرَ اللّهِ لا یُغْلَبُ، وَسِرَّهُ لایَظْهَرُ وَلایُعْلَنُ، لَظَهَرَ لَکُمْ مِنْ حَقِّنا ما تَبْتَزُّ مِنْهُ عُقولُکُمْ، وَیُزیلُ شُکُوکَکُمْ وَلکِنَّهُ ما شاءَ اللّهُ کانَ، وَلِکُلِّ أَجَل کِتابٌ، فَاتّقُوا اللّهَ وَسَلِّمُوا لَنا وَرُدُّوا الأَمْرَ إِلَیْنا فَعَلَیْنَا الاِْصْدارُ کَما کَانَ مِنَّا الاِْیرادُ، وَلا تُحاوِلُوا کَشْفَ ما غُطِّیَ عَنْکُمْ وَلا تَمیلُوا عَنِ الْیَمینِ وَتَعْدِلُوا إلَی الْیَسارِ، وَاجْعَلُوا قَصْدَکُمْ إِلَیْنَا بِالْمَوَدَّةِ عَلَی السُّنَّةِ الْوَاضِحَةِ.

«احتجاج،ج 2،ص467،بحارالانوار،ج53،ص179»

امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشرف: اگر این نبود که نباید امر خدا نادیده گرفته شود و سرّ الهی آشکار و ابراز گردد،حقّ ما آن گونه بر شما ظاهر می‌شد که عقلهایتان را بِرُباید و تردیدهایتان را برطرف کند؛
لیکن آنچه را که خداوند خواسته انجام می‌شود و برای هر سرآمدی، کتاب و نوشته ای است.

پس از خدا بترسید و تسلیم ما شوید و کار را به ما واگذارید و بر ماست که شما را از سرچشمه، سیراب بیرون آوریم چنان که ما شما را به سرچشمه بردیم.

بر
ای کشف آنچه از شما پوشیده داشته شده کوشش مکنید، و از راه راست منحرف نشوید، و به نادرستی نگرایید. و بر اساس سنّت آشکار الهی به وسیله محبّت و دوستی خود، راه و مقصدتان را به سوی ما قرار دهید.


  



نوشته شده در تاریخ 95/9/20 ساعت 2:31 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


 حلب، دومین شهر بزرگ سوریه و پایتخت اقتصادی آن در آستانه آزادی کامل از چنگال تروریست ها قرار دارد. درباره علل شکست سریع تروریست ها در شرق حلب باید به نقش عوامل داخلی و خارجی توجه کرد. در بعد داخلی دو عامل در شکست غافلگیرانه تروریست ها نقش کلیدی ایفا کرد.

نخستین آنها شکست سنگین تروریست ها در عملیات " حماسه بزرگ حلب " در نیمه آبان ماه امسال بود که با هدف کنترل بر مناطق مهمی از شهر که در اختیار ارتش بود انجام شد. تروریست ها تمام توان خود را برای این عملیات بزرگ به کار بستند و شکست مفتضحانه آنها ضربه سختی بر روحیه آنان وارد کرد.

دومین نکته را باید محاصره سخت مناطق شرق حلب دانست که همه مسیرهای امدادی به سوی تروریست ها را بسته بود و آنها را در تنگنا قرار داد. عملیات دوهفته اخیر ارتش سوریه و نیروهای مقاومت در شرق حلب و پیشروی های سریع آنها در این مناطق نیز باعث شد تا تروریست ها روز به روز شاهد شکست های خود در این مناطق باشند.

در نتیجه اینکه عملیات بامداد چهارشنبه ارتش سوریه که به کنترل پنج منطقه کلیدی به ویژه منطقه الشعار که پرجمعیت ترین محله شرق حلب است، باعث فرار و به هم ریختن روحیه و توان عناصر تروریست شود.

علاوه بر اینکه کثرت گروه های موجود در شرق حلب و وابستگی هر یک از آنها به یکی از طرف های منطقه ای عامل مهمی در پراکندگی و تشتت آنها به ویژه در روزهای اخیر گردیده است.

با اینکه اغلب این گروه ها رهبری جبهة النصره را پذیرفته بودند اما روی آوردن رهبران هر یک از آنها به اتخاذ تصمیمات در خصوص تسلیم یا عقب نشینی عملا به برهم ریختن قوای آنها کمک فراوانی کرد.
در بعد خارجی نیز باید توجه داشت که شرایط به گونه ای بوده است که به کمک دولت سوریه آمد تا چنین نتایجی در عرصه میدانی محقق شود. در حال حاضر ایالات متحده آمریکا در شرایط انتقال قدرت میان دو رئیس جمهور موافق و مخالف جنگ در سوریه به سر می برد و همین موضوع باعث شده است تا واشنگتن عملا نتواند به ایفای نقش جدی در جنگ حلب بپردازد.

علاوه بر اینکه اصرار روسیه بر نابودی کامل تروریست ها یا اخراج همه آنها از حلب و نپذیرفتن هیچ گونه راه حل بین المللی دیگری که می توانست به کمک تروریست ها بیاید و اجازه تنفس به آنها بدهد، نیز در این میان قابل اعتناست. به خصوص آن که روسیه این بار با همراهی مؤثر چین قطعنامه ارائه شده جدید این هفته برای آتش بس در حلب را وتو کردند و عملا نشان دادند تصمیم آنها و دیگر همپیمانان سوریه از جمله ایران برای یکسره کردن کار جبهه حلب جدی است و قابل مناقشه نیست.
اکنون نیز حلب در آستانه آزادی کامل است؛ کشورهای غربی بار دیگر خواستار آتش بس فوری در حلب به بهانه ارسال کمک های بشردوستانه به مردم این مناطق هستند.

واقعیت امر این است که این درخواست ها را نیز باید تیر در تاریکی این کشورها پس از وتوی قطعنامه توسط مسکو و پکن دانست. همه این کشورها می دانند عملا بازستانی حلب توسط ارتش سوریه موضوعی قطعی است که احتمالا تا ساعات آینده محقق خواهد شد.

از سوی دیگر روسیه و سوریه نیز اکنون که با پیروزی تاریخی و خیره کننده خود فاصله ای ندارند به هیچ وجه تن به چنین موضوعی نخواهند داد و حتی ارجاع احتمالی موضوع از شورای امنیت به مجمع عمومی سازمان ملل نیز در شرایط فعلی اقدامی بی ثمر برای آنان خواهد بود.

علاوه بر اینکه فتح حلب در حقیقت موضع طرف روسی و سوری را در مذاکرات آینده پیرامون سوریه به شدت تقویت خواهد کرد به خصوص آن که مخالفان به اصطلاح میانه رو سوری عملا دچار هرج ومرج شده اند و حتی از حمایت مؤثر غرب، ترکیه و عربستان ناامید و پشتیبانی آنان را تاکنون بی نتیجه قلمداد می کنند و انتقادات خود را به دلیل ناتوانی آنها در موضوع حلب آغاز کرده اند.
از سوی دیگر، آزادسازی کامل حلب پس از چهارسال، عملا اسطوره پوشالی مخالفان دولت سوریه و حامیان آنها به ویژه ترکیه را نابود خواهد کرد. جنگ حلب را باید ام المعارک نبردها در سوریه دانست. اهمیت فتح  این شهر از جهات متعدد بیشتر از آزادی رقه و دیگر مناطق در اختیار تروریست هاست.

حلب در منطقه ای راهبردی در جغرافیای سوریه قرار گرفته و به نوعی چهارراه مواصلاتی همه شهرهای مناطق شمالی و نیمه غربی و حیاتی سوریه به شمار می رود. علاوه بر اینکه این شهر پایتخت اقتصادی سوریه به شمار می رود، آنچه اهمیت آن را بیشتر می کند این است که این شهر نماد مخالفان مورد حمایت غرب و ترکیه است.

بنابراین آزادی کامل آن، موضوعی حیثیتی برای اعتبار مخالفان و حامی اصلی آنان یعنی اردوغان است.

اکنون انتظار می رود تروریست هایی که توانسته اند از شهر فرار کنند یا درچارچوب توافق میان دولت و سازمان ملل از شهر خارج شوند خود را به ادلب برسانند. بنابراین می توان این احتمال را در نظر گرفت که ادلب یکی از اهداف پیش روی دولت سوریه و همپیمانان آن باشد.

هرچند شکست های متعدد تروریست ها به ویژه در حلب و عفوهای عمومی اعلام شده و مصالحه ها، روحیه آنها را برای ادامه جنگ با دولت تضعیف خواهد کرد و این موضوع قطعا از دستاوردهای پیروزی های چشمگیر در حلب خواهد بود. همچنان که به نظر می رسد این موضوع می تواند تأثیرات خود را بر رویدادهای پیش روی شهر راهبردی و مهم الباب بگذارد که چشم همه طرف ها به ویژه ترک ها به سمت آن است.
ترک ها کنترل الباب را از حیث مبارزه با کُردهای سوریه و قطع ارتباط شرق با غرب ضروری می دانند علاوه بر اینکه اکنون با از دست دادن حلب توسط نیروهای مورد حمایت خود، در حال فقدان کنترل خود بر تحولات سوریه و حتی نگران تجمع تدریجی تروریست های خارجی رانده شده، در مناطق نزدیک به مرز با خود هستند.

در بعد منطقه ای، این پیروزی بزرگ به همراه پیروزی های حاصل در عراق، تحولات را به سود جبهه مقاومت و حامیان آن پیش برده و ضربه سختی بر پیکره حامیان تروریسم وارد کرده است.

تحولاتی که خود را بر این بازیگران منطقه ای و بین المللی تحمیل کرده است و نشان داده که باید به این جبهه به عنوان یک قدرت مؤثر بین المللی نگاه کرد و غرب و دوستان آن چاره ای جز تعامل با آن ندارند. همچنان که پیروزی های گسترده بشار اسد که با حمایت همپیمانان قدرتمندش صورت می گیرد در نهایت باید غرب را به تعامل مستقیم با دمشق وادارد. رفت و آمدهای دیپلماتیک ماه های اخیر پایتخت های عربی و غربی به دمشق علاوه بر اینکه این موضوع را به اثبات می رساند کارآمدی مقاومت را در برخورد با اهداف استعمارگران و بدخواهان نیز نشان می دهد. 

منبع: پایگاه رصد


  



نوشته شده در تاریخ 95/9/20 ساعت 2:22 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


روایت داستانی غم انگیز از فرشته مرگ برای پیامبر اسلام(ص) که بسیار آموزنده و مفید است.

فرشته مرگ
روزی رسول خدا(ص) نشسته بود که عزراییل به زیارت آن حضرت آمد.سپس پیامبر خدا(ص) از او پرسید :ای برادر، چندین هزار سال است تو مامور قبض روح انسان ها هستی. آیا در هنگام جان کندن آنها، دلت برای کسی به رحم آمد؟
عزراییل گفت: در این مدت دلم برای دو نفر سوخت. اولی اینکه روزی دریا طوفانی شد و امواج سهمگین دریا یک کشتی را درهم شکست.  همه سرنشینان کشتی غرق شدند. تنها یک زن حامله زنده ماند. او سوار بر پاره تخته کشتی شد و امواج متلاطم دریا او را به ساحل آورد و در جزیره ای افکند. در این میان فرزند پسری از او متولد شد و من مامور شدم جان آن زن را قبض کنم در آنجا دلم به حال آن پسر سوخت.

دومی اینکه پادشاهی به نام شداد بن عاد که در مقابل پیامبر زمان خود، حضرت هود ایستاد و به دنبال ساختن یک مکان با اوصاف بهشت برای خود بود، سالها برای ساختن آن تلاش مداوم کرد و همه توان و امکانات و ثروت خود را صرف آن کرد. خروارها طلا و گوهر های دیگر برای ساختن ستون ها و سایر زرق و برق آن خرج کرد تا اینکه آن باغ تکمیل شد. وقتی که آن پادشاه خواست از آن باغ دیدار کند و همین که خواست از اسب پیاده شود، تا اینکه خواست پایش را از رکاب بر زمین قرار دهد، فرمان از سمت خدا آمد که جان او را قبض کنم.در آن هنگام آن تیره بخت از پشت اسب بین زمین و رکاب اسب گیر کرد و بر اثر اتفاقاتی مرد.در اینجا نیز دلم به حال او سوخت. به دلیل اینکه عمری را به امید دیدار بهشتی که ساخته بود به سر برد، سرانجام هنوز چشمش بر آن نیافتاده بود اسیر مرگ شد.

در این هنگام جبریل فرشته دیگر مقرب الهی  به محضر پیامبر(ص) رسید و گفت: ای محمد(ص) خدایت سلام رساند و می فرماید: به عظمت و جلالم سوگند که آن کودک همان شداد ابن عاد آن پادشاه ظالم بود. او را از دریای بیکران به لطف خود گرفتیم، بی مادر تربیت کردیم وبه پادشاهی رساندیم، اما در عین حال کفران نعمت کرد و خود بینی و تکبر نمود و پرچم مخالفت با ما را برافراشت. سرانجام عذاب سخت ما او را فراگرفت. در نهایت همه بدانند که خدا به کافران مهلت می دهد ولی آنها را رها نمی کند.


  



نوشته شده در تاریخ 95/9/18 ساعت 9:43 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


همه جا پر از این خجسته نداست  / نه ماه ربیع عید خداست

عید کل زراری زهرا / عید لبخند سیدالشهداست

عید لطف و کرامت مهدی است  / که طلوع امامت مهدی است . . .

**************

همه جا پر از این خجسته نداست  / نه ماه ربیع عید خداست

عید کل زراری زهرا / عید لبخند سیدالشهداست

عید لطف و کرامت مهدی است  / که طلوع امامت مهدی است . . .

**************

جلوه گل عندلیبان را غزلخوان می کند  / نام مهدی صد هزاران درد درمان میکند

مدعی گوید که با یک گل نمی گردد بهار  / من گلی دارم که عالم را گلستان می کند

 

ای نعمت باطنی عالم مهدی / وی نور دل نبی خاتم، مهدی

تکمیل نموده رب به تو نعمت ها / ای نعمت جاری دمادم ، مهدی

 

جهان محیط وسیع عنایت است امروز / وجود، مرکز نور هدایت است امروز

عطا و جود و کرم بی نهایت است امروز / دهید مژده که عید ولایت است امروز

 

ای منتظران گنج نهان می آید / آرامش جان عاشقان می آید

بر بام سحر طلایه داران ظهور / گفتند که صاحب الزمان می آید



  



نوشته شده در تاریخ 95/9/18 ساعت 9:23 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


آغاز امامت حضرت مهدی (عج)مبارک باد

رسول خدا فرمود:

در دولت او (امام زمان) مردم آنچنان در رفاه وآسایش به سر می برند

که هرگز نظیر آن دیده نشده است.

سالروز آغاز امامت آخرین مرد نجات و مایه ی نزول برکات مبارک باد . . .

 

باید در این چنین روزی با امام زمان(ع) براساس مفاد روایات و دعاها به ویژه دعای "عهد" پیمانی دوباره بست معرفت، محبت، ولایت و اطاعت برخی از اصول این پیمان نسبت به حضرت صاحب الزمان(ع) است.

ولایت امام زمان(ع) به عنوان سرپرستی و حاکمیت وی بر افراد جامعه است و این ولایت رکن و اساس دین و کلید گشایشگر و راهنمای انسان مسلمان در همه ابعاد دین است.

معرفت، محبت و ولایت امام(ع)، زمینه‌ساز عهد و پیمان با ایشان است، چراکه عشق و ولایت بدون مسئولیت پذیری هوسی بیش نیست. عهد، التزام و نوعی تعهد پذیری در مقابل شخص یا کاری می‌باشد و باید خود را به وظایفی که نسبت به امام زمان(ع) داریم ملتزم سازیم و با ایشان برای انجام آرمان‌هایش عهد ببندیم و کسانی می‌توانند در عصر ظهور به این عهدها عمل کنند که در عصر غیبت به پیمان خود با امام عصر(ع) عمل کرده باشند.

عهد و اطاعت، تجلی و نمود عشق و محبت است و زمینه‌سازی برای ظهور ایشان، بسط عدالت و فرهنگ عدل پذیری در جامعه و نهادینه کردن آن است.



  



نوشته شده در تاریخ 95/9/17 ساعت 7:41 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


شهادت امام حسن عسگری

هشتم ربیع الاول سالروز شهادت پدر امام زمان عجل الله فرجه را خدمت فرزند غایب از نظرشان تسلیت عرض می نماییم.

*****************

یازده بار جهان گوشه ی زندان کم نیست

کنج زندان بلا گریه ی باران کم نیست
سامرائی شده ام، راه گدایی بلدم

لقمه نانی بده از دست شما نان کم نیست
قسمت کعبه نشد تا که طوافت بکند

بر دل کعبه همین داغ فراوان کم نیست
یازده بار به جای تو به مشهد رفتم

بپذیرش به خدا حج فقیران کم نیست


حدیث امام حسن عسگری(ع)

زهرا زند به سینه، دنبال آن جنازه / بعد از مه صفر شد، داغش دوباره تازه


حدیث امام حسن عسگری(ع)



  



نوشته شده در تاریخ 95/9/16 ساعت 8:27 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


افسران - بیانات امام خامنه ای در جمع دانشجویان

لازم به توضیح است این توصیه ها در دیدار 16 مرداد سال1391 و دیدار های ماه مباذک رمضان با دانشجویان بیان شده است

1     شرح صدر سیاسی داشته باشید
2     با اقشار مختلف جامعه در ارتباط باشید
3     مراقب نگاه‌های سوسیالیستی و مارکسیستی باشید
4     ایده اقتصاد مقاومتی را تبیین کنید
5     جریان دانشجویی موضع انتقادی خودش را حفظ کند
6     اعلام نظر کارشناسی متفاوت با رهبری، مخالفت با رهبری به حساب نیاید
7     نیروی جوانی خود را کشف کنید
8     آرمانگرایی را در دانشگاه زنده نگه دارید
9     بدنبال قله‌های علمی باشید
10     محیط دانشگاه باید پاکیزه و معنوی باشد
11     آرمانگرایی را با پرخاشگری اشتباه نگیریم
12     در مسائل اجتماعی موضع‌گیری کنید
13     در تصمیم‌گیری‌ها مطالعه عالمانه داشته باشید
14     در تصمیمات مصلحتها را در نظر بگیرید
15     نظرات خود را به دستگاه‌ها ارائه کنید و موضع‌گیری کنید
16     از تصمیمات نسنجیده پرهیز کنید
17     کانون‌های تصمیم و اقدام تشکیل دهید
18     از قول بدون علم بپرهیزید
19     مراقب رقابت بر سر پست و مقام باشید
20     سقف معرفت خود را سایتها و روزنامه‌ها قرار ندهید
21     با قرآن و نوشتجات شهید مطهری و دیگر فضلا، معرفت دینیتان را بالا ببرید
22     به اوضاع کشور نگاه مستفسرانه داشته‌باشید
23     نسبت به اوضاع کشور نقد مستمر و منصفانه داشته‌باشید
24     با تشکل‌های دانشجویی جهان اسلام ارتباط داشته باشید
25     امید را  در خود زنده نگه دارید


  




  پیام رسان 
+ هر کسی نام کسی گفت سرش بالا رفت ما که از لطف تو داریم سری در سر ها ازدحام است سر کوی شما اذن بده لااقل ما بنشینیم همین آخرها

+ سلیمانا از این خرمن فقط یک خوشه میخواهم ز گوشه گوشه دنیا فقط شش گوشه میخواهم برگ زردی با سماجت شاخه را چسبیده بود دستهای خویش و دامان توام آمد به یادم یا حسین

+ سلام دوستان عزیز

+ سال پر خیر وبرکتی داشته باشین دوستان پارسی بلاگ

+ سال نو به همه دوستلن عزیز مبارک

+ سال نو بغیر از تعویض لباس و کفش وغیره سالی برای تعویض رفتار ها وکردارهایمان باشد برایملن ابدی ومبارکتر خواهد بود

+ سال1397 برای همه دوستان عزیز مبارک باشد

+ پیشاپیش سال پر خیر وبرکتی را در پناه مهدی صاحب الزمان برایتان ارزومندم انشالله سال ظهور حضرت بقیه باشد

+ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

+ روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ