سفارش تبلیغ
صبا ویژن
03955809074 سید مهدی ملک الهدی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 95/7/24 ساعت 12:1 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


                                        سید علی خمینی

نوه امام خمینی(ره) گفت: اینکه انقلاب در روزهای عاشورایی مظلوم باشد، آسیبی برای جامعه اسلامی است چراکه آرمان‌های انقلاب برخاسته از حقیقت عاشوراست و نباید اجازه دهیم انقلاب از عاشورا جدا شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید علی خمینی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته استان قم که در مصلی قدس برگزار شد، با بیان اینکه رژیم منحوس پهلوی در 12 محرم‌الحرام امام خمینی(ره) را بازداشت کرد، اظهار کرد: نهضت امام خمینی(ره) در 15 خرداد آغاز و در 22 بهمن‌ماه به پیروزی رسید.

وی با تاکید بر اینکه با گذشت زمان به بزرگی این نهضت افزوده می‌شود، اضافه کرد: اکنون آموزه‌های انقلاب اسلامی به کشورهای مختلف دنیا صادر شده است.

نوه امام خمینی(ره) انقلاب اسلامی را نشات گرفته از آموزه‌های دینی عاشورا دانست و تصریح کرد: شرایط اجتماعی، سیاسی و اقتصادی جامعه دوران سیدالشهدا با جامعه دوره انقلاب شبهات‌های بسیاری دارد که یکی از این شبهات خالی شدن اسلام از محتوای عملی است.

وی با اشاره به اینکه حاکم کشور دارای مردم مسلمان نباید نسبت به آموزه‌های دینی بی‌توجه باشد، مطرح کرد: حاکمان دوران امام حسین(ع) و دوران امام خمینی(ره) نسبت به رعایت احکام دینی بی‌توجه بودند.

خمینی از فرمایشات امام خمینی(ره) مبنی بر پرهیز مسؤولان نظام اسلامی از زندگی‌های تجمل‌گرایانه یاد و خاطرنشان کرد: مسؤولان نباید زندگی اشرافی داشته باشند چراکه در غیر از این صورت حکومت اسلامی را به حکومت سلطنتی تبدیل کرده‌ایم.

این استاد برجسته حوزه یادآور شد: جامعه که از آموزه‌های سیاسی اسلام خالی شده است به جامعه ضد اسلام تبدیل می‌شود و این موضوع در حکومت رژیم شاهنشاهی و یزید به خوبی قابل مشاهده بوده است.

وی با بیان اینکه هنجارشدن اشرافیت و ارزش شدن ثروت از آسیب‌های کنونی جامعه است، عنوان کرد: اسلام نگاه کمونیستی ندارد که همه باید یک اندازه باشند و ثروت نداشته باشند اما اشرافیت قابل قبول نیست زیرا فاصله‌گرفتن میان طبقات مردم و ایجاد تبعیض را به دنبال دارد.

خمینی با تاکید بر اینکه مسؤولان اسلامی نباید روش مسؤولان غربی را دنبال کنند، اضافه کرد: مردم فقر و مشکلات را تحمل می‌کنند ولی نمی‌توانند نسبت به تبعیض ساکت باشند، مشکل سرمایه‌گذاری غرب این است که ثروت 99 درصد مردم جهان در اختیار یک درصد مردم باشد.

وی تبعیض را نتیجه زندگی اشرافی دانست و تصریح کرد: امام خمینی(ره) در فرمایشات خود به صورت مستمر به حمایت از مردم مستضعف تاکید داشته‌اند چراکه افرادی که پای آرمان‌های انقلاب ایستاده در میان این قشر حضور دارند.

یادگار امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: ترامپ برآمده از نظام سرمایه‌داری است زیرا با تکیه بر ثروتی که دارد بالا آمده است و اکنون مسؤولان نظام آمریکا نمی‌دانند با این شخصیت چه کار کنند.

وی با تاکید بر اینکه اسلام نمی‌تواند جامعه فاسد را تحمل کند، عنوان کرد: کسی تصور نمی‌کرد امام خمینی(ره) بدون سرمایه و فقط با تکیه بر وعده‌های الهی بتوانند مقابل رژیم شاهنشاهی ایستادگی کنند.

خمینی پرهیز از مصلحت‌سنجی را از تاکیدات امام خمینی(ره) برشمرد و گفت: برخی از مصلحت‌سنجی‌ها برخواسته از راحت‌طلبی است چراکه در دوران امام خمینی(ره) برخی خطاب به ایشان می‌گفتند بر اساس مصلحت‌سنجی باید وظیفه شرعی را کنار بگذاریم.

وی ولایت محوری را از دیگر ویژگی‌های نهضت‌های امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) دانست و افزود: اینکه برخی از روشنفکران می‌گویند امام خمینی(ره) ولایت فقیه را مطرح نکرده، اشتباه است؛‌ اکنون باید این اصل مترقی در میان مردم تبیین شود تا دشمنان نتوانند در مورد آن سخنان نادرست مطرح کنند.

این استاد حوزه یادآور شد: اینکه از عاشورا و محرم بدون توجه به آرمان‌های امام خمینی(ره) گذر کنیم و انقلاب در روزهای عاشورایی مظلوم باشد، آسیبی برای جامعه اسلامی است چراکه آرمان‌های انقلاب برخواسته از حقیقت عاشوراست و نباید اجازه دهیم انقلاب از عاشورا جدا شود.



  



نوشته شده در تاریخ 95/7/24 ساعت 11:58 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


وکیل مدافع طیفی از مفسدان اقتصادی و سیاسی و فرهنگی می‌گوید « فساد، زمینه‌ساز واقعه عاشورا بود.»

 

 

 سیدمحمود علیزاده طباطبایی

 سیدمحمود علیزاده طباطبایی: به زودی حکومت پیامبر(ص) تبدیل به خلافت موروثی شد و ارزش‌ها به کلی از دست رفت. کشورگشایی‌ها و تقسیم غنائم بین رزمندگان دنیاطلبی را در قلب و روح مسلمانان حاکم کرد؛ به طوری که ثروت‌های افسانه‌ای در تملک برخی بزرگان قرار گرفت. هنوز از ظهور اسلام بیش از سه دهه نگذشته بود که تبعیض و ظلم گسترده سراسر جامعه اسلامی را فراگرفت.


وی با اشاره به جملات امیرمؤمنان(ع) در هنگام بیعت مبنی بر اینکه «اگر بیت‌المال به کابین زنان رفته باشد، آن را برمی‌گردانم» می‌نویسد: برخی بزرگان که در تنهایی‌های علی(ع) با او بودند و در سقیفه رأی‌شان علی(ع) بود، با ثروت‌های افسانه‌ای حاصل از کشورگشایی‌ها به جایی رسیدند که در مقابل علی(ع) قرار گرفتند و علی(ع) را در مدت کوتاه حاکمیتش با جنگ‌های داخلی و شورش‌های گسترده مواجه کردند و در نهایت با شهادت امیرالمؤمنین، امام حسن(ع) را تنها گذاشتند و به معاویه روی آوردند. گسترش فرهنگ تبعیض و فساد در نیم قرن اول اسلام آن‌چنان انحرافی در دین ایجاد کرد که همراهی نکردن با حکومت برتابیده نمی‌شد تا جایی که قاضی‌القضاهًْ منصوب امیرالمؤمنین (شریح قاضی) حکم به خروج حسین(ع) از دین و واجب‌القتل بودن وی صادر کرد.


یادآور می‌شود علیزاده طباطبایی از عناصر نزدیک به کارگزاران است که از مفسدانی چون مهدی هاشمی دفاع کرده است. او همچنین وکیل مدافع شهرام جزایری، مدیر روزنامه مردم امروز (حامی نشریه شارلی ابدو که به پیامبر(ص) هتاکی کرد)، امیر حکمتی (جاسوس دستگیر شده)، سعید ملک‌پور (گرداننده سایت‌های مستهجن)، عبدالحسین هراتی (عنصر هتاک به امام خمینی و نفوذی در دفتر هاشمی رفسنجانی)، فائزه و فاطمه هاشمی، آقای عطریانفر، و... بوده است. بنابراین باید پرسید اگر وی در روزگار امیرمؤمنان و امام حسین(ع) حضور داشت، آیا از غیر اصحاب جمل و صفین دفاع می‌کرد و جز به توجیه خیانتگرانی که فاجعه عاشورا را رقم زدند، می‌پرداخت!؟

منبع: کیهان



  



نوشته شده در تاریخ 95/7/24 ساعت 11:54 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


                      آیت الله خاتمی

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با تاکید بر اینکه فتنه 88 مصداق الناس بود تاکید کرد: نباید حق‌الناس را جناحی و باندی تفسیر کرد.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از خبرگزاری تسنیم،  آیت‌الله سیداحمد خاتمی در خطبه‌ اول نمازجمعه این هفته تهران در سخنانی به ذکر روایتی از واقعه عاشورا پرداخت که امام حسین(ع) پیش از نبرد به افرادی که حق‌الناس بر گردنشان بود را از نبرد معاف کرده بود، گفت: اهمیت حق‌الناس حتی از نبرد علیه کفار نیز بالاتر است.

وی آبروی افراد را مصداق حق‌الناس دانست و افزود: برادری که در فضای مجازی فعال است و هر حرفی که شایع شد را بدون تحقیق می‌گوید، حق‌الناس است و باید در پیشگاه خدا پاسخگو باشد.

خطیب نمازجمعه این هفته تهران با بیان اینکه رأی مردم حق‌الناس است، اظهار کرد: علاوه بر نفس رأی مردم، خروجی رأی مردم نیز حق‌الناس است که باید مورد توجه قرار گیرد.

آیت‌الله خاتمی ضمن محکوم کردن آشوبهای خیابانی و فتنه‌آفرینی در سال 88، تصریح کرد: آتش‌کشیدن خیابانها در آن مقطع مصداق حق الناس بود از این روز نباید حق‌الناس را جناحی و باندی تفسیر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنانش از عزاداران حسینی به دلیل حضور در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، گفت: در عرصه داخلی زبان عاجز از شما عزاداران که معرکه کردید و حماسه‌ای در عزای حسین(ع) آفریدید. کشور یکپارچه عزاخانه حسین بود که تشکر می‌کنم. تردید نکنید این جور ابراز اراداتها سیل نعمت‌ها را به کشور سرازیر می‌کند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با بیان اینکه نهضت سیدالشهدا پرچم پر افتخار اسلام است، افزود: ائمه بعد از 2 قرن این پرچم را در سخت‌ترین شرایط در اهتزاز نگه داشتند. ائمه در این دو قرن به زیارت و مجلس برای حسین و به گریاندن و نیز سجده بر تربت حسین و به شعرا که هنرتان را خرج ابی‌عبدالله کنید، سفارش کرده‌اند، عزت ما این است که هر سال مصمم‌تر از گذشته این پرچم را به اهتزاز نگه‌ داریم.

آیت‌الله خاتمی نهضت عاشورا به مثل شجره طیبه دانست و اظهارکرد:  این شجره طیبه همیشه میوهای شیرین داده است، از میوه‌های شیرین این نهضت پیروزی انقلاب اسلامی است؛ 15 خرداد 42 نیز سرآغاز این انقلاب و پیروزی ما بود.

وی با بیان اینکه سیدالشهدا سرمایه اصلی انقلاب ما بود و امام(ره) هم سفارش ویژه‌ای در احیای محرم و صفر داشتند، افزود: این عزاداری‌ها نشان داد که اردوگاه دل مردم ما محبةالحسین است، یعنی وقتی پرده‌ها کنار رود، در سودای دل مردم عشق به اباعبدالله است.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: گاهی در مجالس عزادری برخی چهره‌ها دیده‌ می‌شدند که مذهبی نبودند، اما برای حسین فاطمه مثل ابر بهار گریه می‌کردند، معنای آن این است که این سرمایه در کشور ما تازه است، نهادهای فرهنگی این سرمایه محبت را قدر بدانند و با همین سرمایه محبت حسین، به سمت حسینی و زینبی حرکت کردن مسیر را قرار دهند.

آیت‌الله خاتمی با تأکید بر اینکه عزاداریها نشان داد که یکی از محورهای وحدت ما حسین فاطمه است و در این مراسم، خط و خطوط و این جناح و آن جناح به کلی گم شد و چیزی که هویدا بود، دلدادگی به حسین(ع) بود، گفت: در شهرهای مرزی،  از جمله مهاباد و یا حتی زاهدان با شکوه برای حسین فاطمه(س) سینه می‌زدند، این معنایش این است که محبة‌الحسین(ع) در سودای دلهاست و باید از این محور وحدت استفاده کنیم.

وی اضافه کرد: به لطف خدا، 10 روز عزاداری باشکوه در کشور ما برگزار شد، اما یک مورد جنایت ضد امنیتی نداشتیم؛ امنیت این کشور نعمت بزرگی است که باید قدر بدانیم. همه به خیابانها آمدند، این امنیت ستودنی است که از نیروهای مخلص امنیتی کشور از جمله ناجا، وزارت اطلاعات، سازمان اطاعات سپاه که این امنیت را سامان دادند، تقدیر می‌کنم.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران با تأکید بر اینکه با نگاه به لوحه‌های اشعار عزاداریها متوجه شدم که اشعار فاخر شده است، افزود: در اشعار امسال روح عاشورایی، ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی وجود داشت، در همه مجالس سخن از شهدا و شهدای مدافع حرم بود که این پدیده مبارکی است. در برخی مجالس فرزندان شهدای مدافع حرم در عشق شهیدان کربلا و پدران شهیدشان می‌سرودند که این پدیده مبارکی است که امیدوارم همچنان در حال تکامل باشد.

آیت‌الله خاتمی با بیان اینکه اطعام در عزای سیدالشهدا(ع)نسبت به سالهای قبل بی سابقه بود، گفت: از شب اول محرم اکثر مجالس عزاداری، اطعام بود، این اطعام نماد دگر دوستی است، از این ظرفیت عزاداری امام حسین(ع) باید استفاده شود.

وی، تصریح کرد: امسال مردم متدین خیلی نگران فوتبال ایران و کره جنوبی در شب عاشورا بودند، البته حق داشتند که نگران باشند مبادا حرمت‌شکنی شود، اما محبة‌الحسین(ع) کار خودش را کرد، هیچ حرمت‌شکنی که نشد، بماند، ورزشگاه هم یکپارچه عزادار شد، من دعاگوی همه کسانی هستم که این صحنه را آفریدند، نهضت سیدالشهدا(ع) را صادر کردند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران اضافه کرد: یکی از روزنامه‌های سعودی که خیلی این روزها لجن پراکنی می‌کنند در رابطه با بازی فوتبال ایران و کره جنوبی، نوشت که هواداران ایرانی ورزشگاه آزادی را به مکانی مذهبی تبدیل کرده بودند که به جای سر دادن شعارهای فوتبال، فریادهای یاحسین سر دادند، آنها پرچم سیاه در دست داشتند و لباس سیاه پوشیده بودند، هواداران ایرانی به جای اینکه مثل هواداران فوتبال رفتار و شادی کنند، آیین دینی و مذهبی خود را در ورزشگاه به جای آوردند.معلوم می‌شود که خیلی سوخته‌اند، بسوزید و بمیرید.«قل موتوا به غیضکم». ایران، کربلایی، عاشورایی، حسینی و هیهات منه‌الذله است.

آیت‌الله خاتمی در همین زمینه تأکید کرد: ما از مسئولین ورزش انتطار  داریم که از چند سال پیش درباره زمان بازیها تدبیر کنند، این به لطف خدا به خیر گذشت، اما مسئولان تدبیر کنند که این تداخلها پیش نیاید؛ با زحمت تدبیر شد و میوه شیرین هم داد، اما این به معنای این نیست که آقایان دست روی دست بگذارند و بگویند که چاره‌ای نیست، اگر دفعه دیگر، چنین تداخلی پیش بیاید، مورد قبول نیست.

به گزارش تسنیم، وی در بخش دیگری از سخنانش ضمن محکوم کردن حمله تروریستهای داعش به عزاداران حسینی در افغانستان و نیجریه، گفت: در عزاداری امسال هم یزیدیان عمق کینه‌شان را نشان دادند، داعشیان یزیدی در افغانستان و نیجریه به عزاداران حمله کردند، اینها از همان تبار هستند که تا عزیز فاطمه بر زمین افتاد، وی را سنگ باران کردند، سرنوشت اینها هم مانند سرنوشت آنهاست و نابود می‌شوند.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: در عزاداری امام حسین(ع) رسانه ملی خوب سنگ تمام گذاشت و با مردم همراهی کرد، رسانه ملی عزاداری استانها، شهرستانها و شهرهای مختلف کشور را پخش کرد که می‌خواهم تشویق کنم که این رسم ادامه یابد؛ رسانه ملی فقط رسانه تهران و شهرهای بزرگ نیست.

آیت‌الله خاتمی، تصریح کرد: حمله عربستان به مجلس ختم در یمن تیتر خبرهای دنیا بود، این جنایت بسیار فجیع بود، جنگنده‌های سعودی 4 بار  یک سالن را بمبهای 800 کیلویی کوبیدند، بیش از 400 تن را به شهادت رساندند  که بعضی از آنها از شدت سوختگی، فقط اسکلتشان باقی مانده و برخی از مجروحین نیز نقص عضو شده‌اند، این جنایت یزیدیان بود که حمام خون به راه انداختند. در این جنایت، دولتهای انگلیس و آمریکا در خط مقدم هستند.

وی با بیان اینکه یکی روز پیش از حمله اخیر عربستان به یمن، عربستان و انگلیس در حال مذاکره برای قرارداد 50 میلیاردی اسلحه بودند، بعد از وقوع این جنایت، شبکه دولتی انگلیس گفت که 50 نفر در یمن کشته‌ شده‌اند که از شورشیان انصارالله بوده‌اند، مرگ بر دولت پیر و روباه انگلستان.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران ادامه داد: آمریکایی‌های مکار برای اینکه رد گم کنند، می‌گویند که ما چک سفید امضا به عربستان نداده‌ایم، ما می‌گوییم که فرماندهی این جنگ به دست لعنتی شماست. 18 ماه است از بمباران یمن می‌گذرد، بیش از 10 هزار تن به شهادت رسیده‌اند که بیش از هزار تن از آنها کودک بودند، آیا اینها بشر نبودند، سازمانهای بین‌المللی حقوق بشر، شما کجای کار هستید؟ این همه جنایت و خفه خون گرفتن! معلوم می‌شود که برای اینها نه حقوق بشر و نه بشر، مهم است.

آیت‌الله خاتمی اضافه کرد: دبیرکل سابق مفلوک و روسیاه سازمان ملل هم حداکثر زبانی جنایات آل‌سعود را محکوم و یا با بازماندگان احساس همدردی می‌کند و وقتی هم که می‌خواهند دولت عربستان را در زمره کودک‌کشان قرار دهند، پول می‌گیرد و نام آنها را حذف می‌کند، این وضع سازمان ملل است، معتقدم اسم سازمان ملل را باید سازمان استکباری گذاشت و ملتها باید در پی سازمان ملل واقعی باشند.

وی تصریح کرد: در 4 روز نخست بعد از حمله عربستان به یمن، مسئولان این رژیم این حمله را انکار می‌کردند و می‌گفتند که ما نیروهای غیر نظامی را نزده‌ایم، اما بعد مجبور به اعتراف شدند و اظهار تأسف کردند، باید به این گرگهای خونخوار سعودی بگوییم که اگر عدالتی و دادگاه عدل بین‌المللی بود، دولت شما جنایتکار جنگی است و تمام اینهایی که در این جنایت سهیم بودند، باید چند بار محکوم به اعدام می‌شدند؛ متأسفانه چنین دادگاهی در دنیا وجود ندارد، اما این جانیان بدتر از یزید و شمر باید بدانند که در این دنیا آه مظلومان دامن آنها را خواهد گرفت.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران در پایان ابراز امیدواری کرد که روزی همه رسانه‌های جهان بنویسند که دولت آل سعود سرنگون و دولت آل سعود، آل سقوط شد.



  



نوشته شده در تاریخ 95/7/24 ساعت 11:49 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


                              کورتلموش

معاون نخست وزیر ترکیه با هشدار درباره احتمال گسترش جنگ سوریه به نبرد میان آمریکا و روسیه، تاکید کرد که بشار اسد جایی در آینده سیاسی سوریه نخواهد داشت.

 به نقل از فارس ، عمان کورتلموش» معاون نخست وزیر ترکیه بحران 6 ساله در سوریه را به «جنگ نیابتی میان آمریکا و روسیه» تشبیه کرده و معتقد است این درگیری‌ها می‌تواند به دیگر مناطق خاورمیانه و ورای آن نیز گسترش یابد.

کورتلموش در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» گفت: «اگر این جنگ نیابتی (در سوریه) ادامه یابد، شفاف بگویم که آمریکا و روسیه به یک نقطه جنگ (با هم) خواهند رسید. دنیا در آستانه شروع جنگ منطقه‌ای یا جهانی بزرگی است.»

وی دولت «بشار اسد» رئیس جمهور قانونی سوریه را «وثیقه» این درگیری‌ها توصیف کرده و هشدار داد تا هرچه زودتر صلح را برقرار سازد و ادعا کرد که هیچ راهی برای غلبه دولت سوریه بر ائتلاف نیروهای مخالف آن، وجود ندارد.

معاون نخست وزیر ترکیه با تکرار ادعاهای قدیمی این کشور تاکید کرد بشار اسد جایی در آینده سیستم سیاسی این کشور ندارد زیرا معارضان با او مذاکره نخواهند کرد.



  



نوشته شده در تاریخ 95/7/24 ساعت 11:47 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


                       زیردریایی دلفین

یک پایگاه خبری صهیونیستی مدعی شد رژیم اسرائیل برای مقابله با جنگ اتمی احتمالی با ایران، دو زیردریایی هسته‌ای جدید دلفین از آلمان خریداری می‌کند.

 به نقل از فارس، رژیم صهیونیستی و آلمان مذاکرات سیاسی و امنیتی را برای خرید تعدادی زیردریایی‌های مدل جدید «دلفین» را روز جمعه آغاز کردند.

پایگاه خبری «جوییش پرس» با اشاره به مذاکرات رژیم صهیونیستی و آلمان نوشت اسرائیل 2 زیردریایی جدید دلفین را با کمک‌های مالی آلمان می‌خرد تا دو مدل از قدیمی‌ترین زیردریایی‌های پنج‌گانه‌اش را بازنشسته کند. یکی از آنها سال 2018 تحویل خواهد شد.

این وبگاه مدعی است ناوگان زیردریایی‌های رژیم صهیونیستی متشکل از 5 زیردریایی هسته‌ای دلفین، بزرگترین و گرانترین تسلیحات این رژیم برای مقابله با جنگ اتمی احتمالی با ایران است.

جوییش پرس در ادامه ادعاهایش نوشت: «این زیردریایی‌ها که بزرگترین در نوع خود هستند که آلمان بعد از جنگ جهانی دوم ساخته است، توانایی حمل 16 اژدر با کلاهک‌های هسته‌ای و موشک‌های کروز با بُرد 1400 کیلومتر را دارد پس درصورت وقوع جنگ با ایران، می‌تواند هر نقطه‌ای از این کشور را هدف قرار دهد.»

بر اساس اطلاعات نشریه دفاعی «آی اچ اس جینز»، این زیردریایی‌ها به دلیل توانایی برای انجام حملات اتمی، به رژیم صهیونیستی قابلیت «عملیات دوم» را می‌دهد که در صورت هدف قرار گرفتن سیلوهای کلاهک‌های هسته‌اش در خاک اراضی اشغالی، می‌تواند با این زیردریایی‌ها عملیات کند.



  



نوشته شده در تاریخ 95/7/24 ساعت 11:45 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


                               هواپیماهای آواکس

آواکس قوی‌ترین سیستم نظارت و جاسوسی است که از 30 سال پیش در کنترل فضایی و هدایت عملیات رزمی به کار می‌رود. پیمان ناتو تصیم گرفته است از این سیستم پیشرفته در نبرد با داعش استفاده کند.

 به نقل از ایسنا ، هواپیمای آواکس را "چشم پرنده" پیمان ناتو می‌خوانند. سران ناتو در آخرین نشست خود در ماه ژوئیه تصمیم گرفتند که از این هواپیمای پیشرفته در مبارزه با تروریست‌های داعش استفاده شود. کابینه آلمان روز چهارشنبه اجرای این تصمیم را به ارتش فدرال ابلاغ کرد.

سیستم نظارت و هشدار آواکس، در شناسایی سریع اجسام پرنده مهارت دارد. سیستمی که از تبدیل بوئینگ 707 به وجود آمده می‌تواند بر فضایی به وسعت 400 تا 520 کیلومتر نظارت کند.

این هواپیماهای شناسایی می‌توانند از محیط اطراف خود عکس بگیرند و همچون مرکز فرماندهی هواپیماهای جنگی عمل کنند.

ارتش آلمان در پایگاه هوایی گایلنکیرشن در نزدیکی مرز هلند 16 فروند آواکس مستقر کرده است. سایر اعضای ناتو نیز هواپیماهای آواکس دارند، مثلا بریتانیا 6 آواکس دارد و امریکا به تنهایی بیش از 30 آواکس.

پیمان ناتو تا کنون از درگیری مستقیم در بحران‌های سوریه و عراق خودداری کرده است. برخی از کشورهای عربی دوست غرب، با دخالت ناتو در این مناطق پرتنش مخالف هستند. از این رو هواپیماهای آواکس تنها از آسمان ترکیه و فراز دریای مدیترانه می‌توانند اطلاعات مورد نیاز را گردآوری و مخابره کنند.

هوپیماهای آواکس بر حملات ناتو در سوریه و عراق نظارتی ندارند. در همین راستا دولت آلمان نیز از ارتش خواسته است که از آواکس به عنوان راهنما و پیشقراول عملیات استفاده نکند. وظیفه اصلی آنها فراهم ساختن تصویری است که وضعیت حریم هوایی را برای کشورهای گوناگون روشن کند.

برای پرواز و فعالیت یک آواکس دست‌کم 16 کارشناس لازم است، از خلبان تا تکنیسین‌های رادار و متخصص تسلیحات. تنها 30 درصد از خدمه هواپیماهایی که در پایگاه آلمانی مستقر هستند، به ارتش آلمان تعلق دارند و بقیه آنها شهروندان 15 عضو دیگر ناتو هستند.



  



نوشته شده در تاریخ 95/7/24 ساعت 11:42 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


                                   حزب‌ الله

منابع سیاسی و امنیتی رژیم صهیونیستی بیم آن دارند که با پایان جنگ سوریه و بازگشت هزاران نیروی باتجربه حزب‌الله به لبنان، شرایط برای عملیاتی گسترده علیه اسرائیل فراهم شود.

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا، روزنامه معاریو به نقل از منابعی در سرزمین‌های اشغالی، با این مقدمه نوشت، فرماندهی شمالی ارتش اسرائیل چند ماه قبل به یگان‌های مستقر در مرزهای سوریه دستور داده تا برای مقابله با سناریوی حملات گروه‌های مسلح از بلندی‌های جولان و نبرد در مرزهای سوریه و لبنان آماده شوند.

این منابع افزودند: نیروهای اسرائیلی به تجهیزات مختلفی مجهز شده‌اند که به آنها اجازه می‌دهد با شهروندان اسرائیلی در مناطق درگیر تماس بگیرند.

بنا بر ایثن گزارش فرماندهان ارتش اسرائیل چگونگی پاسخ به حملات در روزهای پس از جنگ سوریه را بررسی می‌کنند.آنان معتقدند، توافق آتش‌بس در سوریه این اجازه را به حزب‌الله می‌دهد تا مجددا علیه اسرائیل تمرکز کند و نیروهای بسیاری از حزب‌الله به جنوب لبنان بازخواهند گشت که این بار آنها تجربه نظامی بسیار و همچنین تجهیزات زیادی به همراه خواهند داشت.

منابع اسرائیلی تاکید دارند "پایان جنگ در سوریه، جنگ سوم لبنان را نزدیک می‌کند."



  



نوشته شده در تاریخ 95/7/19 ساعت 10:17 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


??*^*??خورشید علقمه [ویژه نامه تاسوعای حسینی]??*^*??

هنوز هم آب تشنه لبهای تشنه توست یا ابا الفصل


و از هر طرف که حمله می کرد لشکر را متفرق می ساخت تا آنکه به روایتی هشتاد تن را به خاک هلاک افکند، پس وارد شریعه شد و خود را به آب فرات رسانید چون از زحمت گیر و دار و شدت عطش جگرش تفته بود خواست آبی به لب خشک تشنة خود رساند دست فرا برد و کفی از آب برداشت تشنگی سیدالشهداء عَلَیْه السلام و اهلبیت او را یاد آورد ‌آب را از کف بریخت:

پر کرد مشگ و پس کفی از آب برگرفت
می ‌خواست تا که نوشد از آن آب خوشگوار

شد با روان تشنه از آب روان روان
چون اشک خویش ریخت ز کف آب و شد سوار

آمد به یادش از جگر تشنة حسین (ع)
دل پر ز جوش و مشگ بدوش آن بزرگوار

کردند حمله جمله بر آن شبل مرتضی
یک شیر در میانه گرگان بیشمار

یک تن کسی ندیده و چندین هزار تیر
یک گل کسی ندیده و چندین هزار خار


مشگ را پر آب نمود و بر کتف راست افکند و از شریعه بیرون شتافت تا مگر خویش را به لشکرگاه برادر برساند و کودکان را از زحمت تشنگی برهاند. لشکر که چنین دیدند راه او را گرفتند و از هر جانب او را احاطه کردند، و آن حضرت مانند شیر غضبان بر آن منافقان حمله می‌کرد و راه می‌پیمود.

ناگاه نوفل الارزق و به روایتی زیدبن ورقاء کمین کرده از پشت نخلی بیرون آمد و حکیم بن طفیل او را معین گشت و تشجیع نمود پس تیغی حواله آن جناب نمود آن شمشیر بر دست راست آن حضرت رسید و از تن جدا گردید.
حضرت ابوالفضل علیه السلام جلدی کرد و مشک را بدوش چپ افکند و تیغ را به دست چپ داد و بر دشمنان حمله کرد و این رجز خواند


وَ اللهِ اِنْ قَطَعْتُمُ یَمینی
اِنیّ اُحامی اَبَداً عَنْ‌دینی
وَ عَنْ اِمامٍ صادِقِ الْیَقین
نَجْلِ النَّبّی الطّاهِرِ الاَمینِ

??*^*??خورشید علقمه [ویژه نامه تاسوعای حسینی]??*^*??


حضرت عباس(علیه السلام) در کلام ائمه معصومین(علیه السلام)

حضرت بقیّةالله ارواحنا فداه:
«اَلسّلامُ عَلى الْعَبّاسِ بنْ امیرِالمُؤْمِنینْ اَلْمُواسى‏ اَخاهُ بِنَفْسِه اَلْاخِذُ لِغَدِهْ مِنْ اَمْسِهِ، الفادى‏ لَهُ الْواقى‏.»[1]
سلام بر عباس فرزند امیر مؤمنان، که جانش را در راه مواسات با برادرش تقدیم کرد، دنیایش را براى تحصیل آخرت صرف کرد و جانش را براى حفظ برادرش فدا کرد.

آفتاب آمد دلیل آفتاب
گفتار معصومان(علیه السلام) سرآمد سخن انسانهاست. عبارات زرّین شخصیتهاى سترگى که از تابش دانش الهى بهره برده‏اند، از هر افراط و تفریطى پیراسته است و حقیقت را چنانکه باید مى‏نمایاند.
سخنان این قدسیان معصوم پیرامون شخصیت حضرت ابوالفضل(علیه السلام)گستره‏اى وسیع در برابر دیدگان انسان مى‏گشاید و آدمى را به بلنداى عظمت آن سردار دلاور رهنمون مى‏سازد. این فصل نورانى را با آفتاب سخن زهراى مرضیه(سلام الله علیه) آغاز مى‏کنیم تا آفتابى، دلیل بر آفتاب شخصیت او باشد:

در نگاه حضرت زهرا(سلام الله علیه)

پیامبر اکرم(صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم) روز قیامت على(علیه السلام) را طلبیده، مى‏فرماید: نزد فاطمه برو و به او بگو تا آنچه براى شفاعت – گناهکاران – در این روز بزرگ فراهم ساخته، حاضر کند.
امیر مؤمنان نزد حضرت زهرا(سلام الله علیه) آمده، مى‏فرماید: اى فاطمه، براى چنین روزى چه ذخیره‏اى، جهت شفاعت، آماده کرده‏اى؟
آن پاک بانوى والا مقام در جواب على(علیه السلام) مى‏فرماید:
«یا امیرَالمؤمنین، کَفانا لَاِجْلِ هذا اَلْمَقام اَلْیَدان اَلْمَقَطْوُعَتانِ مِنْ اِبْنى‏ الْعَبّاس»[2]
اى امیر مؤمنان، دو دست بریده پسرم عباس براى مقام شفاعت من کافى است.
برخى از اندیشمندان شیفته، درباره مقام ابوالفضل نزد حضرت زهرا(علیه السلام)چنین گفته‏اند: یکى از دلباختگان فرزند فاطمه(علیه السلام) هر روز، در سه وقت، به زیارت سیدالشهدا(علیه السلام) مى‏رفت و در حرم امام حسین(علیه السلام) به مرقد مطهر آن حضرت عرض ارادت مى‏کرد، اما کمتر به زیارت حضرت ابوالفضل(علیه السلام)موفق مى‏شد و گاهى پس از بیست روز به حرم ملکوتى عباس(علیه السلام)مى‏رفت. شبى در عالم رؤیا دخت رسول‏الله(صلّی اللَّه علیه و آله و سلّم) را دید و به آن بانو سلام کرد، اما بإ؛ه‏ه تعجب بسیار متوجه شد که بى‏بى روى گردانید و به او اعتنا نکرد!
به آن حضرت گفت:
پدرم و مادرم فداى شما باد، آیا خطایى از من سر زده که بى‏اعتنا هستید؟!
فاطمه زهرا(سلام الله علیه) فرمود: به خاطر کوتاهى در زیارت فرزندم!
مرد با حیرت فراوان گفت: من هر روز سه بار به حرم فرزند شما مى‏روم و امام حسین(علیه السلام) را زیارت مى‏کنم.
حضرت فرمود: تو فرزندم حسین را زیارت مى‏کنى، ولى به زیارت پسرم عباس نمى‏روى.[3]
صحیفه‏اى از کلام امام سجّاد(علیه السلام)
روزى نگاه مهر آفرین حضرت سجّاد(علیه السلام) به عبیداللّه، فرزند حضرت ابوالفضل(علیه السلام)، افتاد. اشک غم از چشمان مبارک امام(علیه السلام) جارى شد و فرمود:
… خداوند عمویم عباس بن على را رحمت کند؛ به تحقیق که ایثار و جانبازى کرد، جنگ نمایانى نمود و خود را فداى برادرش ساخت تا اینکه دستانش قطع شد. خداوند در برابر این فداکارى – به‏سان عمویش جعفر طیّار – دو بال به او عنایت کرد تا به یارى آنها همراه ملایکه در بهشت پرواز کند.
همانا عباس نزد خداوند تبارک و تعالى مقامى دارد که جمیع شهدا، در روز قیامت، بر او غبطه[4] مى‏خورند و رسیدن به آن مقام را آرزو مى‏کنند.[5]
امام سجّاد(علیه السلام)، که در صحنه‏هاى مختلف، شهامت و جانبازى عمویش را نظاره کرده است، در این بخش از سخن خویش رحمت خداوند را براى عمویش آرزو مى‏کند و به مقام والاى وى در جهان دیگر اشاره مى‏کند؛ مقامى که همه شهیدان آن را آرزو مى‏کنند.
جایگاه کم نظیر عباس(علیه السلام) در آخرت، حضرت را بر آن داشت تا پس از حضور در کربلا خود دفن پدر عزیزش امام حسین(علیه السلام) و عموى فداکارش عباس(علیه السلام) را بر عهده گیرد. آن بزرگوار در پاسخ بنى‏اسد، که از یارى وى در خاکسپارى این دو جسد مطهر سخن به میان آوردند، فرمود:
با من هستند کسانى که یارى‏ام دهند.
این در حالى است که بدن «امام» را تنها باید امام غسل دهد و دفن کند.
آرى آن سخنان آسمانى امام سجّاد(علیه السلام) و این برخورد ملکوتى حضرت با پیکر عموى خویش مقام والاى ابوالفضل(علیه السلام) را نشان مى‏دهد.[6]



  



نوشته شده در تاریخ 95/7/19 ساعت 10:12 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی



??*^*??خورشید علقمه [ویژه نامه تاسوعای حسینی]??*^*??

ماه بنی هاشم

حضرت عباس علیه السلام که اکبر اولاد ام البنین و پسر چهارم امیر المؤمنین علیه السلام و کنیتش ابوالفضل و ملقب به سقا و صاحب لوای امام حسین علیه السلام بود،

چنان جمال دل آرا و طلعتی زیبا داشت که او را ماه بنی هاشم می‌گفتند و چندان جسیم و بلند بالا بود که بر پشت اسب قوی و فربه بر نشستی پای مبارکش بر زمین می‌ کشیدی.

او را از مادر و پدر سه برادر بود که هیچکدام را فرزند نبود. ابوالفضل علیه السلام اول ایشان را به جنگ فرستاد تا کشته ایشان را به بیند و ادراک اجر مصائب ایشان فرماید. پس از شهادت ایشان به نحوی که ذکر شد.

بعضی از ارباب مقاتل گفته‌اند که چون آن جناب تنهائی برادر خود را دید به خدمت برادر آمده عرض کرد ای برادر آیا رخصت می‌فرمائی که جان خود را فدای تو گردانم؟ حضرت از استماع سخن جانسوز او به گریه آمد و گریه سختی نمود، پس فرمود ای برادر تو صاحب لوای منی چون تو نمانی کس با من نماند.


ابوالفضل علیه السلام عرض کرد سینه‌ام تنگ شده و از زندگانی دنیا سیر گشته ام و اراده کرده ام که از این جماعت منافقین خونخواهی خود کنم.

حضرت فرمود پس الحال که عازم سفر آخر گریده ای‏‏، پس طلب کن از برای این کودکان کمی از آب، پس حضرت عباس عَلَیْه السًَلام حرکت فرمود و در برابر صفوف لشکر ایستاد و لوای نصیحت و موعظت افراشته و هر چه توانست پند و نصیحت کرد و کلمات آن بزر گوار اصلاً در قلب آن سنگدلان اثر نکرد.


لاجرم حضرت عباس عَلَیْه السًَلام به خدمت برادر شتافت و آنچه از لشکر دید به عرض برادر رسانید.

کودکان این بدانستند بنالیدند و ندای العطش العطش در آوردند، جناب عباس عَلَی‍‍ْه السًَلام بی تابانه سوار بر اسب شده و نیزه بر دست گرفت و مشگی برداشت و آهنگ فرات نمود شاید که آبی به دست آورد.

پس چهار هزار تن که مو کل بر شریعة فرات بودند دور آن جناب را احاطه کردند و تیرها به چلة کمان نهاده و به جناب او انداختند، جناب عباس عَلَیْه السًَلام که از پستان شجاعت شیر مکیده چون شیر شمیده بر ایشان حمله کرد و زجز خواند:



لا اَرْهَبُ الْمُوْتَ اِذشا الْمَوتُ زَقَا
نَفْسی لِنَفْس الًمُصطَفَی الطُّهرْوَقا
وَ لا اَخافُ الشَّرَ یَو‎ْمَ الْمُلْتَقی
حَتّی اُورای فِی الْمَصالیتِلِقا
اِنّی اَنَا الْعّباسُ اَغْدُوا بِالسَّقا



??*^*??خورشید علقمه [ویژه نامه تاسوعای حسینی]??*^*??
امام سجاد علیه السلام :

خداوند عمویم عباس بن على را رحمت کند؛ به تحقیق که ایثار و جانبازى کرد،
جنگ نمایانى نمود و خود را فداى برادرش ساخت تا اینکه دستانش قطع شد.
خداوند در برابر این فداکارى به ‏سان عمویش جعفر طیّار دو بال به او عنایت کرد
تا به یارى آنها همراه ملایکه در بهشت پرواز کند.
همانا عباس نزد خداوند تبارک و تعالى مقامى دارد که جمیع شهدا،
در روز قیامت، بر او غبطه مى ‏خورند و رسیدن به آن مقام را آرزو مى ‏کنند


بطل العلقمى، ج 2، ص 108 – 109؛
خصال صدوق، ج 1، ص 68؛
بحارالانوار، ج 22، ص 274 .

??*^*??خورشید علقمه [ویژه نامه تاسوعای حسینی]??*^*??

کنار دل و دست و دریا ابا الفضل
تو را دیده ام بارها؛ یا اباالفضل


تو از آب می آمدی مشک بردش
و من در تو غرق تماشا اباالفضل


اگر دست می داد، دل می بریدم
به دست تو از هردو دنیا اباالفضل

دل از کودکی از فرات آب می خورد
وتکلیف شب ، آب ، بابا ،‌اباالفضل

تو لب تشنه پرپر شدی ،‌ شبنم اشک
به پای تو می ریزم اما ابا الفضل


فدک مادری می کند
کربلا را
غریبی، تو هم مثل زهرا، اباالفضل!

تو را هر که دارد ز غم بی نیاز است
وفا بعد از این نیست تنها اباالفضل

تو با غیرت و
آب و دست بریده
قیامت، به پا می کنی؛ یا اباالفضل

ابوالقاسم حسینجانی



  



نوشته شده در تاریخ 95/7/14 ساعت 10:22 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


کتاب «پرتوی از عظمت امام حسین‌ علیه السلام»

جرج جرداق (دانشمند و ادیب مسیحی)

وقتی یزید، مردم را تشویق به قتل امام حسین(ع) و مأمور به خون‌ریزی می‌‌کرد، آنها می‌گفتند: چه مبلغی به ما می‌دهی؟ امّا انصار حسین(ع) به او گفتند: ما با تو هستیم و اگر هفتاد بار کشته شویم، باز می‌خواهیم در رکابت جنگ کنیم و کشته شویم.

آنتون بارا (اندیشمند مسیحی)

اگر حسین از آنِ ما بود، در هر سرزمینی برای او بیرقی بر می‌افراشتیم و در هر روستایی برای او منبری برپا می‌کردیم و مردم را با نام حسین به مسیحیّت فرا می‌خواندیم

املاس توندون (رئیس سابق کنگره ملّی هندوستان)

این فداکاری‌های عالی از قبیل شهادت امام حسین(ع)، سطح فکر آدمی را ارتقاء بخشیده، و شایسته است خاطره آن همیشه باقی بماند و یادآوری شود.‏

فردریک جِمس

درس امام حسین و هر قهرمان شهید دیگری این است که در دنیا، اصول ابدی عدالت و ترحم و محبّت وجود دارد که تغییر‌ناپذیرند و همچنین می‌رساند که هر گاه کسی برای این صفات مقاومت کند و در راه آن پافشاری کند، آن اصول همیشه در دنیا باقی و پایدار خواهد ماند.

بنت الشاطی (نویسنده معروف مصری)

زینب، خواهر حسین‌بن علی، لذّت پیروزی را در کام ابن زیاد و بنی‌امیّه خراب کرد و در جام پیروزی آنان قطرات زهر ریخت. در همه حوادث سیاسی پس از عاشورا همچون قیام مختار و عبدالله بن زبیر و سقوط دولت امویّان و برپایی حکومت عباسیّان و ریشه دواندن مذهب تشیّع، زینب ـ قهرمان کربلا ـ نقش برانگیزاننده داشت.

عباس محمود عقّاد (نویسنده و ادیب مصری):‏

جنبش حسین، یکی از بی‌نظیرترین جنبش‌های تاریخی است که تاکنون در زمینه دعوت‌های دینی یا نهضت‌های سیاسی پایدار گشته است... دولت اموی پس از این جنبش، به قدر عمر یک انسان طبیعی، دوام نیاورد و از شهادت حسین تا انقراض آنان بیش از شصت و اندی سال نگذشت.

چارلز دیکنز (نویسنده معروف انگلیسی)

اگر منظور حسین، جنگ در راه خواسته‌های دنیایی بود، من نمی‌فهمم چرا خواهران و زنان و اطفالش به همراه او بودند؟ پس عقل چنین حکم می‌کند که او فقط به خاطر اسلام فداکاری خویش را انجام داد

محمد علی جناح (رهبر بزرگ پاکستان)

هیچ نمونه‌ای از شجاعت بهتر از این که حسین از لحاظ فداکاری و شهامت نشان داد، در عالم پیدا نمی‌شود. به عقیده من، تمام مسلمانان باید از این شهیدی که خود را در سرزمین عراق قربانی کرد، پیروی کنند

.‏ل. م. بوید

در طول قرون، افراد بشر همیشه جرأت و پردلی، عظمت روح و بزرگی قلب و شهامت روانی را دوست داشته‌اند و به خاطر همین‌هاست که آزادی و عدالت ‌هرگز به نیروی ظلم و فساد تسلیم نمی‌شود. و این بود عظمت امام حسین و من مسرورم که با کسانی که این فداکاری عظیم را از جان و دل ثنا می‌گویند، شرکت کرده‌ام، هر چند که 1300 سال از آن تاریخ گذشته است.

مهاتما گاندی (رهبر بزرگ هندوستان)

من زندگی امام حسین، آن شهید بزرگ اسلام را به دقّت خوانده‌ام و توجّه کافی به صفحات کربلا کرده‌ام. بر من روشن شده است که اگر هندوستان بخواهد یک کشور پیروز گردد، باید از امام حسین پیروی کند.

توماس کارلایل (دانشمند انگلیسی)

بهترین درسی که از تراژدی کربلا می‌گیریم، این است که حسین و یارانش به خدا ایمان استوار داشتند.

آنها با عمل خود روشن کردند که تفوّق عددی در جایی که حق و باطل روبه‌رو می‌شوند، اهمیّت ندارد و پیروزی حسین با وجود اقلیّتی که داشت، باعث شگفتی من است.‏

توماس ماساریک

اگر چه کشیشان ما هم از ذکر مصایب حضرت مسیح، مردم را متأثّر می‌سازند، ولی آن شور و هیجانی که در پیروان حسین یافت می‌شود، در پیروان مسیح یافت نخواهد شد و گویا سبب این باشد که مصایب مسیح در برابر مصایب حسین، پر کاهی است در مقابل یک کوه عظیم پیکر.‏

ادوارد براون (پروفسور)

حتی غیر مسلمانان نیز نمی‌توانند پاکی روحی را که این جنگ اسلامی تحت لوای آن انجام گرفت، انکار کنند.

واشنگتن ایرونیگ (تاریخ‌نگار آمریکایی)

در زیر آفتاب سوزان سرزمین خشک و در روی ریگ‌های تفتیده عراق، روح حسین فنا ناپذیر است.

ای پهلوان و ای نمونه شجاعت و ای شهسوار من، ای حسین

 موریس دوکبرا

اگر مورّخان ما حقیقت روز عاشورا را می‌دانستند و درک می‌کردند که عاشورا چه روزی است، این عزاداری را مجنونانه نمی‌پنداشتند؛ زیرا پیروان حسین به واسطه عزاداری حسین می‌دانند که پستی و زیر دستی و استعمار و استثمار را نباید قبول کنند و شعار پیشرو و آقای آنها تن به ظلم و ستم ندادن بود.‏

بروکلمان کارل (خاورشناس و پژوهشگر آلمانی)

شهادت حسین علاوه بر نتایج و اثرات سیاسی، موجب تحکیم و اشاعه مذهب شیعه گردید و این مذهب، مرکز و مظهر تمایلات ضدّ غرب شد.

موریس دو کبری

 

این دانشمند بزرگ مسیحی پس از تمجید و ستایش شکوه و عظمت روز عاشورا چنین می­گوید: «حسین(ع) برای شرف و ناموس و اجرای احکام اسلام و از بین بردن ظلم و ستم و جلوگیری از حیف و میل مسلمین و حمایت از مستضعفین و بینوایان و به خاطر خدا از جان و مال و فرزند گذشت؛ اما زیر بار استعمار نرفت پس بیایید ما نیز شیوه او را سرمشق خود قرار داده  از زیر دست استعمارگران خلاصی یابیم و مرگ با عزت را بر زندگی با ذلت ترجیح دهیم زیرا مرگ با عزت بهتر از زندگی همراه با ذلت است.»

 

مسیو ماربین

 

مسیو ماربین -دانشمند و محقق آلمانی-  درباره­ی امام حسین(ع) و قیام جاودانه­اش، همچنین علل قیام آن حضرت(ع) و نتایج آن به طور مفصل سخن رانده است که خلاصه آن چنین است:

«حسین بن علی(ع) -نوه محمد(ص)، که از دختر محبوبش فاطمه(س) متولد شده- تنها کسی است که در چهارده قرن پیش در برابر حکومت جور و ظلم قد علم کرد. در فرزند علی(ع)، همه اخلاق و صفاتی که در دوران حکومت عرب پسندیده و قابل احترام بود، مشاهده می­شد. حسین(ع) شجاعت و دلاوری را از پدر خود به ارث برده بود و به احکام و دستورات اسلام تسلطی کامل داشت.....

موضوعی را که نمی­توان نادیده گرفت این است که حسین(ع) اولین شخص سیاستمداری بود که تا به امروز، احدی سیاستی به مؤثری سیاست او اتخاذ ننموده است. زمانی که بنی­امیه- دشمن کینه­توز اسلام- در مقام هتک حرمت به اسلام برآمدند حسین(ع) سکوت را جایز ندانسته به طور جدی و علنی علیه بنی­امیه و حکومت وقت قیام کرد و آل ابی­سفیان و یزیدیان را به رسوایی و نابودی کشانید. او علناً و آشکارا می­گفت: من در راه حق و جهت امر به معروف قیام خواهم کرد و کمترین تردیدی ندارم که در این راه کشته خواهم شد. من قیام خواهم کرد اگر چه جان خود و عزیزانم را در این راه از دست بدهم. او به گفته­اش عمل کرد؛ عملی که هیچ­گاه در دنیا سابقه نداشته و نخواهد داشت که شرحش از حد ایجاز ما خارج است.

تاریخ عاشورا کاملاً نشان می­دهد که هیچ یک از شهیدان کربلا عمداً خود را به کشتن نداده­اند، بلکه هر یک از کشته­شدگان مورد هجوم و تاخت و تاز سپاه دشمن قرار گرفته مظلومانه از پای درآمده­اند و هر یک از این شهدا به اندازه مظلومیت­شان بر عظمت و بزرگی اسلام افزوده­اند؛ ولی شهادت حسین(ع) از همه مهمتر و از روی دانش و بصیرت و سیاست انجام گرفت و این شهادت و شهامت در تاریخ بشریت نظیر نداشته است.

... چندی نگذشت که حکومت ظلم  و جور معاویه و جانشینان او از میان رفت و در کمتر از یک قرن، قدرت از بنی­امیه سلب گردید. خارج شدن قدرت از دست بنی­امیه به گونه­ای انجام شد که امروز نام و نشانی از آنان نمودار نیست و اگر در متن کتابهای تاریخی نامی از این قوم ذکر شده در تعقیب آن هزاران نفرین و ناسزا نوشته شده و این نیست مگر به واسطه قیام حسین(ع) و یاران باوفای او.» 

 

واشنگتن ایرونیک

 

این مورخ شهیر آمریکایی در تمجید و ستایش از شخصیت و قیام سید و سالار شهیدان(ع) می­نویسد: «برای [امام] حسین(ع) ممکن بود که زندگی خود را با تسلیم شدن به اراده یزید نجات بخشد، لیکن مسؤولیت پیشوایی و نهضت نجات­بخش اسلام اجازه نمی­داد که او یزید را به عنوان خلافت بشناسد، لذا خود را برای هر ناراحتی و فداکاری برای رها ساختن اسلام از چنگال بنی­امیه آماده ساخت. در زیر آفتاب سوزان و روی ریگهای تفتیده عربستان، روح حسین(ع) فنا ناپذیر است. ای رهبر نمونه شجاعت و ای شهسوار من ای حسین(ع).»

 

 

پروفسور ادوارد براون

 

 پروفسور ادوارد گرانویل براون مشهور به ادوارد براون، پزشک و مستشرق بزرگ انگلیسی و استادیار زبان فارسی در دانشگاه کمبریج از قیام با عظمت کربلا چنین یاد می­کند: «آیا اقلیتی پیدا می­شود که حدیث کربلا را بشنود؛ اما آشفته و محزون نگردد، حتی غیر مسلمانان نیز نمی­توانند پاکی روحی را که این جنگ اسلامی در تحت لوای آن انجام گرفت انکار کنند.

 

گیبون

 

این مورخ مشهور نیز می­نویسد: «در طی قرون گذشته و در سرزمینهای مختلف، بشریت صحنه­های حزن­آوری به عظمت قیام حسینی که موجب بیداری قلب خونسردترین خوانندگان خواهد شد به خود ندیده است.»

 

پورشو تامداس (تاملاس) توندون

 

 این اندیشمند هندو در توصیف امام حسین(ع) و قیام شجاعانه­اش می­نویسد: «شهادت امام حسین(ع) از همان زمان که طفلی بیش نبودم در من تأثیر عمیق و حزن­آوری داشت. من اهمیت داشتن این خاطره بزرگ تاریخی را می­دانم. فداکاری­هایی مانند شهادت امام حسین(ع)، سطح فرهنگ بشر را ارتقا می­بخشد و خاطره آن شایسته است بماند و یادآوری گردد.»


  




  پیام رسان 
+ هر کسی نام کسی گفت سرش بالا رفت ما که از لطف تو داریم سری در سر ها ازدحام است سر کوی شما اذن بده لااقل ما بنشینیم همین آخرها

+ سلیمانا از این خرمن فقط یک خوشه میخواهم ز گوشه گوشه دنیا فقط شش گوشه میخواهم برگ زردی با سماجت شاخه را چسبیده بود دستهای خویش و دامان توام آمد به یادم یا حسین

+ سلام دوستان عزیز

+ سال پر خیر وبرکتی داشته باشین دوستان پارسی بلاگ

+ سال نو به همه دوستلن عزیز مبارک

+ سال نو بغیر از تعویض لباس و کفش وغیره سالی برای تعویض رفتار ها وکردارهایمان باشد برایملن ابدی ومبارکتر خواهد بود

+ سال1397 برای همه دوستان عزیز مبارک باشد

+ پیشاپیش سال پر خیر وبرکتی را در پناه مهدی صاحب الزمان برایتان ارزومندم انشالله سال ظهور حضرت بقیه باشد

+ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

+ روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ