سفارش تبلیغ
صبا ویژن
03955809074 سید مهدی ملک الهدی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 96/1/20 ساعت 7:25 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


جهل

انسان موجودی است که حقیقت او را عقل و علم تشکیل می دهد و همین مساله موجب شرافت انسان شده و او را تا مقام خلافت الهی پیش برده است. در آیات قرآنی از جمله آیه 30 و 31 سوره بقره هنگامی که از شرافت و کرامت انسانی به عنوان خلیفه یاد می شود، به این نکته توجه داده شده که این سلطه انسان بر دیگر موجودات و لزوم اطاعت و تبعیت آنها از انسان در گرو علم انسان است که خداوند به انسان بخشیده است و حتی فرشتگان مقرب نیز از آن علوم بی بهره اند.

انسان با علم و بهره گیری از عقل یعنی همان تعقل و خردورزی است که می تواند به این شرافت و کرامت فعلیت بخشد و خلافت خود را تثبیت نماید، وگرنه عدم بهره گیری از عقل و علم به معنای باقی ماندن در نقص خواهد بود. چنین نقصی، بزرگ ترین فقری است که موجودی بدان دچار می شود ، چنان که رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید:لا فقرَ اَشدُّ مِنَ الجَهلِ ، لا مالَ اَعودُ مِن العَقلِ؛ هیچ تهیدستی سخت تر از نادانی و هیچ مالی سودمندتر از عقل نیست.(اصول کافی، ج1، ص30) و از امام على علیه السلام نیز نقل شده که ایشان می فرماید:لا غِنَی کالعَقلِ، و لا فَقرَ کالجَهلِ، و لا میراثَ کالاَدَب و لا ظَهیرَ کالمُشاوَرَه؛هیچ ثروتی چون عقل و هیچ فقری چون جهل و هیچ میراثی چون ادب و هیچ پشتیبانی چون مشورت نخواهد بود.(تحف العقول، ص89) چرا که فقدان علم و عقل در هر انسانی او را از مقام شرافت و کرامت انسانی ساقط می کند و او را حتی پست تر از چارپایان می سازد.(اعراف، آیه 179؛ فرقان، 44) این گونه است که سازه ای ناقص از خود به وجود می آورد و به دوزخ فراق می رود و هنگامی که فرشتگان عذاب از علت ورود به دوزخ می گویند، بر پایه همان کشفی که در هنگام مرگ رخ می دهد و به علم شهودی نسبت به خود و جهان می رسد(ق، آیه 22)،‌ می گوید که از علم دیگران بهره نبرده و گوش به حرفهای عالمان و عاقلان ندادیم و تعقل و خردورزی نداشتیم.(ملک، آیه 10)

البته در روایات است که مسئولیت عاقل و عالم دو چندان است؛ زیرا می بایست همان گونه که خود را از خسران ابدی می رهاند دیگران را نیز برهاند. از این روست که مسئولیتی برای عاقل و عالم است که همانا آموزش جهال است. امام صادق علیه السلام در این باره می فرماید:إِنَّ اللّه لَم یَخُذ عَلَى الجُهّالِ عَهدا بِطَلَبِ العِلمِ حَتّى أَخَذَ عَلَى العُلَماءِ عَهدا بِبَذلِ العِلمِ لِلجُّهالِ، لأَنَّ العِلمَ کانَ قَبلَ الجَهلِ؛ خداوند از نادانان پیمان نگرفته که دانش بیاموزند، تا آنکه از عالمان پیمان گرفته که به نادانان بیاموزند، زیرا دانش، پیش از نادانى بود. (غررالحکم، ج6، ص441، ح10926)

امیرمومنان امام على علیه السلام نیز در این باره می فرماید :زکوهُ العَقلِ احتِمالُ الجُهّالِ؛ زکات عقل تحمّل نادانان است.(التوحید، ص 127) این تحمل به اشکال مختلف صورت می گیرد که از جمله آن ها برخورد سالم با آنان و تند نشدن نسبت به رفتارهای جاهلانه آنان و برخورد اخلاقی داشتن با آنان (فرقان،‌ایه 63)و هم چنین آموزش آنان است هر چند که با سختی باشد.

به هر حال، همه کرامت و شرافت آدمی در علم و عقل اوست و در برابر همه ذلت و بدبختی های او نیز برآیند جهل اوست. بر همین اساس می توان گفت که هر خوبی و خیری که برای آدمی است به سبب علم و عقل و هر شر و بدی نیز نتیجه جهل است. با این همه در ایات و روایات برخی از مصادیق مهم و اساسی شر و بدی که برای جهل است مورد تاکید قرار گرفته تا انسان را نسبت به وضعیت خود متذکر شود؛ زیرا قرآن و روایات در مقام پند و موعظه است و بیان کلیات نمی تواند آن تاثیری را داشته باشد که بیان مصادیق و جزئیات دارد. بر همین اساس، در این جا از باب تذکر و یادآوری برخی از مصادیق آثار جهالت بیان می شود.

آثار جهالت را می توان در حوزه های نظری و عملی شناسایی و بیان کرد. پس هم در حوزه اعتقادات و هم در حوزه عمل و اخلاق آثاری برای جهالت است که آثار آن در دنیا و آخرت خودنمایی می کند. از همین روست که امیرمومنان علی(ع) جهالت را بزرگ ترین مصیبت های بشر می داند و می فرماید:أَعظَمُ المَصائِبِ الجَهلُ؛ بزرگ ترین مصیبت ها، نادانى است.(غرر الحکم و درر الکلم، ص73) از همین روست که خاستگاه همه بدی ها و شرور را جهالت می داند و می فرماید :اَلجَهلُ أَصلُ کُلِّ شَرٍّ؛نادانى ریشه همه بدیهاست.(غرر الحکم و درر الکلم،ص73) چنان که پیامبر صلى‏لله‏ علیه ‏و ‏آله نیز می فرماید: اَلعِلمُ رَأسُ الخَیرِ کُلِّهِ، وَ الجَهلُ رَأسُ الشَّرِّ کُلِّهِ ؛ دانایى سرآمد همه خوبى‏ها و نادانى سرآمد همه بدى‏هاست.(بحارالأنوار، ج77، ص 175، ح 9)

حضرت امیرمومنان علی(ع) هم چنین می فرماید :لَولا خَمسُ خِصالٍ لَصارَ النّاسُ کُلُّهُم صالِحینَ: أوَّلُهَا القَناعَهُ بِالجَهلِ، الحِرصُ عَلَى الدُّنیا، وَالشُّحُّ بِالفَضلِ، وَالرِّیاءُ فِى العَمَلِ وَالعجابُ بِالرَّىِ؛ اگر پنج خصلت نبود، همه مردم جزوِ صالحان مى شدند: قانع بودن به نادانى، حرص به دنیا، بخل ورزى به زیادى، ریاکارى در عمل، و خود رأیى.(غررالحکم، ج2، ص451، حدیث3260)

رسول خدا صلی الله علیه و آله نیز در این باره می فرماید:خَیرُ الدُّنیا وَالآخِرَهِ مَعَ العِلمِ وَشَرُّ الدُّنیا وَالآخِرَهِ مَعَ الجَهلِ ؛خیر دنیا و آخرت با دانش است و شرّ دنیا و آخرت با نادانى. (کنزالعمال، ج13، ص151، ح36472)

در آیات قرآنی برای جهالت بیش از پنجاه اثر بیان شده است که شامل اموری چون احساس امنیّت مشرکان در پناه بتها(انعام، آیه 81)، اختلاف در مسایل(نساء، ایه 157؛ کهف، ایه 22)، ارزش گذاری غلط(هود، آیات 27 و 29؛ نحل، ایه 95)، استکبار و توقعات بی جا(هود، آیات 27 و 29)، اشتباه و خطا(بقره،ایه 273)، اضلال و گمراه سازی دیگران(نساء، آیه 44)، اعراض از حق(انبیاء، ایه 24)، اقدامات نسنجیده(حجرات،‌ایه 6)، انحرافات اخلاقی و جنسی(یوسف،‌ایه 33؛ نمل، آیه 55)، انحصار طلبی و نفی ارزش دیگران(بقره، آیه 113)، انکار معاد و حقایق هستی(نحل، ایه 38)، بت پرستی(اعراف، ایه 138 و 139)، بدعت در دین(انعام، آیات 140 تا 148)، بی ادبی و بد اخلاقی(فرقان، ایه 63؛ قصص، آیه 55)،‌بی تقوایی (بقره، ایه 103) ، بی صبری(کهف، ایات 68 و 71 تا 77 و 82)، پشیمانی(حجرات، آیه 6)، تعصب(بقره، ایه 113)، پذیرش خرافات(اعراف،‌‌آیه 131)، رو آوری به سحر و جادو و مانند آن(بقره، ایه 102) شایعه سازی(نور، آیات 11 و 15)، دنیا طلبی(عنکبوت، ایه 64)، زیان (انعام، آیه 140) و مانند آن اشاره کرد.

رشد انسان در هر زمینه ای به علم و عقل باز می گردد. انسان در مسایل مذهبی نیز با عقل و علم است که رشد پیدا می کند؛ و جهالت موجب می شود که مذهب رشد نکند و روش های رفتاری آدمی بهتر نشود، بلکه آیین های خوب و پاک با مانع جدی رشد مواجه شود. امیرمومنان امام على علیه السلام در این باره نیز می فرماید:لا یَزکو مَعَ الجَهلِ مَذهَبٌ؛ هیچ آیینى، با نادانى رُشد نمى کند.(غرر الحکم و درر الکلم، ص74)

جهالت آدمی را از ارزش و اعتبار در دنیا و آخرت می اندازد و انسان را خوار و ذلیل می سازد. رفتاری که از روی جهالت صورت می گیرد خود موجب خواری و ذلت آدمی می شود. گاه دیده شده که جهالت نسبت به یک موضوع آدمی را به کارهایی وامی دارد که انسان خواری و ذلیل می کند. امام على علیه السلام می فرماید:کَم مِن عَزیزٍ أَذَلَّهُ جَهلُهُ؛ چه بسیار عزیزى که، نادانى اش او را خوار ساخت.(غرر الحکم و درر الکلم، ص76) آن حضرت هم چنین در سخنی دیگر می فرماید :اَلصِّدقُ عِزٌّ وَالجَهلُ ذُلٌّ؛ راستى عزّت است و نادانى ذلّت و خواری.(تحف العقول، ص 356)

بر اساس آموزه های اسلامی ،‌دین داری و اخلاق ریشه در عقل دارد و بی دینی و بی اخلاقی در جهالت رشد می کند؛ چرا که دین و اخلاق به ویژه حیا که مهم ترین فضلیت اخلاقی است، از لوازم عقل است(اصول کافی، ج1، کتاب عقل و جهل) پس در هر کسی جهالت باشد اخلاق از آن کس برود و شقاوت و بدبختی ابدی را برایش به ارمغان می آورد. امیرمومنان علیه السلام می فرماید:اَلجَهلُ مُمیتُ الحیاءِ وَ مُخَلِّدُ الشَّقاءِ؛ نـادانى، مایـه مرگ زندگان و دوام بدبختى است.(غررالحکم،ص 75،ح 1164)

آن حضرت(ع) هم چنین می فرماید که هدایت و ضلالت آدمی ارتباط به عقل و جهل دارد. ایشان می فرماید :اَلعَقلُ یَهدى وَیُنجى، وَالجَهلُ یُغوى وَیُردى؛عقل راهنمایى مى کند و نجات مى دهد و نادانى گمراه مى کند و نابود مى گرداند.(غرر الحکم و درر الکلم،ص51)

عذر و بهانه جاهل مقصر پذیرفته نمی شود؛ زیرا خداوند به او عقل داده و ابزارهای شناخت و علم و دانش را نیز در اختیار او قرار داده است. بنابراین اگر جاهل قاصر دسترسی به معلوماتی ندارد و از همین رو، عذر و بهانه اش به عنوان جاهل بودن پذیرفته می شود(نساء، آیه 17؛ انعام، آیه 54؛ نحل،‌آیه 119)، ‌ولی از جاهل مقصر پذیرفته نیست. رسول خدا صلی الله علیه و آله در این باره می فرماید: قَلبٌ لَیسَ فیهِ شَى ءٌ مِنَ الحِکمَهِ کَبَیتٍ خَرِبٍ فَتَعَلَّموا وَعَلِّموا وَتَفَقَّهوا وَلا تَموتوا جُهّالاً فَإِنَّ اللّه لایَعذِرُ عَلَى الجَهلِ؛ دلى که در آن حکمت نیست، مانند خانه ویران است، پس بیاموزید و تعلیم دهید، بفهمید و نادان نمیرید. براستى که خداوند، بهانه اى را براى نادانى نمى پذیرد.(نهج البلاغه، خطبه 91)

پس اگر بخواهیم از مشکل جهالت رهایی یابیم از عقل و ابزارهای شناختی چون حواس پنجگانه استفاده کنیم تا از جهالت رهایی یابیم ؛ چرا که امیرمومنان امام على علیه السلام می فرماید :اَلعِلمُ قاتِلُ الجَهلِ؛ دانش، نابود کننده نادانى است.(غرر الحکم و درر الکلم،ص73)



  



نوشته شده در تاریخ 96/1/20 ساعت 7:5 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


جهالت

واژه عربی جهل که در فارسی به نادانی برگردان و ترجمه شده، گاه نقیض علم و گاه نقیض عقل قرار می گیرد. با نگاهی به مجلد نخست اصول کافی و کتاب عقل و جهل به روشنی دانسته می شود که در روایات اسلامی دربسیاری موارد وقتی از جهالت و یا جنود و لشکریان جهل سخن به میان می آید، در برابر تعقل ورزی است. بنابراین، ترجمه جهل به معنای نادانی و ندانستن و فقدان دانش شاید ترجمه ای ناقص و نارسا باشد؛‌چرا که در این ترجمه به مساله تعقل و خردورزی هیچ اشاره نمی شود؛ هر چند که نادان می تواند کسی باشد که خردورزی نکرده و از طریق معلوم خود مجهولی را حل نکرده است؛‌ اما نادانی و عدم آگاهی می تواند ارتباط به تعقل نداشته باشد؛ چرا که شاید همان معلوم نخست در اختیار نباشد تا تعقلی ورزد.

به هر حال، واژه جهل دارای دو کاربرد اصلی است؛ چرا که گاه در برابر علم و گاه در برابر عقل به کار می رود. پس ممکن است وقتی گفته شود شخصی جاهل است به معنای فقدان دانش یا فقدان عقل و تعقل ورزی باشد.

علما و دانشمندان جهل را بر اساس کاربردهای آن در فرهنگ قرآن سه قسم دانسته اند: 1? خالى بودن نفس از علم که معناى اصلى جهل است‌؛ 2? اعتقاد به چیزى برخلاف آنچه که هست‌؛ 3? انجام دادن کارى برخلاف آنچه که باید انجام شود.(مفردات الفاظ قرآن کریم، ص 209، ذیل واژه جهل)



  



نوشته شده در تاریخ 96/1/20 ساعت 4:24 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


دلیل ترس ما از مرگ چیست!؟

خداوند متعال خالق جهان همه علت موجودیت موجودات است و هر گونه ای فقط برای مدتی در این دنیا زندگی کرده و بعد از آن رهسپار دنیایی دیگر خواهند شد اما در این بین ما انسان ها هم مدتی برای زندگی در این دنیا داریم  و بعد از آن شاید بعد فیزیکی بدن ما بمیرد یا از بین برود اما  بعد روحی و معنوی ما زنده است اما علت ترس از مرگ را از زبان ائمه ی معصوم در قالب چند روایت می خوانیم:

 
 
شخصی به رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) عرض کرد: چرا من مرگ را دوست ندارم؟ 
حضرت فرمودند: آیا از مال دنیا بهره‌مند هستی؟
شخص عرض کرد: بلی.
فرمودند: آیا آن را پیش از خود فرستاده‌ای (در راه خدا انفاق کرده‌ای)
عرض کرد: نه!
فرمودند: به همین دلیل مرگ را دوست نمی‌داری (زیرا دوست نداری تو را از مال و ثروت جدا سازند) (168)
 
اما شخص دیگری از امام حسن (علیه السلام) پرسید: چرا ما از مرگ بدمان می‌آید؟ 
فرمودند: زیرا شما دنیای تان را آباد و آخرت تان را ویران ساخته اید؛ از این رو دل تان نمی‌خواهد از جای آباد به ویرانه منتقل شوید (169) 
 
از امام محمد جواد (علیه السلام) پرسیدند: چرا مسلمان‌ها مرگ را اکراه دارند؟ 
حضرت فرمودند: زیرا مرگ را نمی‌شناسند. اگر آن‌ها از دوستان خدا بودند، مرگ را دوست می‌داشتند و می‌دانستند که سرای آخرت برای آن‌ها بهتر از دنیا است، سپس فرمودند: آن‌ها مانند کودکی هستند که مریض است؛ ولی دارویی که به سود او است نمی‌خورد و از دارو بدش می‌آید؛ ولی شخص عاقل و دانا آن را با کمال میل می‌خورد؛ زیرا از نفع و سود آن اطلاع دارد. 
سوگند به کسی که محمد را به رسالت برگزید! هرکس خود را برای مردن آماده سازد برای او سود مردن از نفع آن دوا بهتر و بیشتر است اگر آن‌ها مرگ را شناخته بودند و این که آن‌ها را به سوی نعمت ابدی و سعادت همیشگی می‌کشاند، آن را دوست می‌داشتند و در انتظارش می‌نشستند (170) 
 
همچنین در مورد حقیقت مرگ از حضرت سوال شد حضرت فرمودند: مرگ، همان خوابی است که هر شب به سراغ تان می‌آید، تنها کمی طولانی‌تر است و قیامت از آن خواب بیدار می‌شوید. همان گونه که در خواب انواع خوشحالی و ناراحتی‌ها را ملاحظه می‌کنید، مرگ نیز همان گونه است، پس خود را برای مرگ آماده کنید. 
 
منابع. 
 168) خصال، ج. 1، ص. 10،.  
 169) بحار، ج. 6، ص. 129،.  
 170) معانی الاخبار، ص. 290،.  

 171) همان، ص. 289.
منبع:خبرنگاران جوان



  



نوشته شده در تاریخ 96/1/20 ساعت 3:54 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


رئیسی

 















بسم الله الرحمن الرحیم
 
اَللّهُمَ صَلِّ عَلی علی بن مُوسَی الِّرِضا المَرُتَضی عَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ
 
ملت شریف و سر افراز ایران
 
در حالی چهارمین دهه ی عمر نظام اسلامیان سپری می شود که با وجود موفقیت ها و پیشرفت های امیدوار کننده، همچنان درد های مزمن ساختاری و سنت های نادرست مدیریتی مردم را رنج می دهد و دولت را از پاسخگویی به انتظارات مردم و تحقق اهداف قانون اساسی ناتوان ساخته است.
 
مردم می پرسند با وجود این همه منابع سرشار و سرزمین پر نعمت، استعداد های متراکم انسانی و رهنمود های روشن رهبر عزیز انقلاب؛ چرا وضع کشور چنین است و چرا ظرفیت مجموعه های داخلی به جای هم افزایی برای حل مسائل کشور، صرف خنثی سازی یکدیگر و رقابت های تخریبی می شود؟
 
آیا نمی توان قفل رکود و بیکاری و انسداد در کسب کار و آسیب های اجتماعی ناشی از آن را گشود؟!
 
اینجانب به پشتوانه ی بیش از دو دهه تجربه ی مدیریتی در سطح کلان همچنین تعامل و نظارت بر ساختارهای مختلف ملی و رویارویی مستقیم با مفاسد و نواقص موجود در سازمان ها و دستگاهای مختلف اجرایی، نسبت به ریشه های مسائل کشور و گرفتاری های مردم آگاهی و اشراف یافته ام و عمیقاً معتقدم این وضعیت قابل تغییر است و به مدد الهی امکان بازگشت تحرک، نشاط و رونق به زندگی‌مردم وجود دارد.
 
ایران اسلامی بن_بست ندارد و کلید واقعی حل مشکلات حضور و اراده ی همه ما مردم برای تحول جدی در مدیریت اجرائی کشور است و گام اول در ایجاد این تغییر، تشکیل دولتی توانمند و آگاه است که برای #خدمت به مردم و بازگرداندن #کرامت به آنان و مبارزه با تبعیض فقر و فساد شب از روز نشناسد.
 
با آنکه اکنون بیش از یک سال است مأموریت خدمت به مستضعفان و محرومان ، زائران و مجاوران آستان قدس رضوی را وجهه ی همت خود قرار داده و این توفیق عظیم را غیر قابل قیاس با هر مقام مادی و معنوی دیگر می دانم، اما ملاحظه ی رنج ها و گلایه مندی های مردم و دعوت وسیع اقشار مختلف و نخبگان از این خادم خود برای حضور در عرصه ی انتخابات، راه هر گونه عافیت طلبی و ترجیح علایق شخصی را به روی اینجانب بسته است.
 
اکنون با شناخت دقیق از ظرفیت های عظیم انسانی و مدیریتی کشور و در پی دعوت های پر شمار و محبت آمیز علماء گرانقدر، اقشار مختلف مردم و نخبگان و جوانان دلسوز، مسئولیت دینی ملی و انقلابی خود را حضور در این صحنه یافته ام.هر چند تا کنون و طی سه دهه ی گذشته هیچ عزمی برای دستیابی به قدرت نداشته ام.
 
این حضور با توکل به خدا و توسل به حضرت بقیه الله الاعظم (روحی فداه) فارغ از گروه بندی های سیاسی رایج و صرفاً با تاکید بر رعایت قانون، اخلاق، انصاف، #صداقت با مردم و پرهیز از جنجال و سوء استفاده از مقدسات و بیت المال در رقابت انتخاباتی خواهد بود و معتقدم مردم صاحبان حقیقی سرنوشت کشور و انقلابشان هستند و آنانند که به واسطه ی فرصت دادن برای خدمت، بر مسئولان منت دارند.
 
نجات کشور از بحران های پیش رو و بازگرداندن آسودگی خاطر به مردم، صرفاً با ایجاد تحول در مدیریت اجرایی، بکارگیری مدیران امین و قوی و حرکت آگاهانه بر اساس اهداف برنامه ای جامع و همه جانبه که انشاءالله آن را در فرصت گفتگوهای پیش رو با شما ارائه خواهم داد، ممکن خواهد بود.
 
ابراز محبت اقشار مختلف مردم گروه های مختلف سیاسی و جبهه انقلاب اسلامی به این #خادم امام هشتم علیه السلام نوید بخش امکان ایجاد انسجام و همدلی حداکثری میان تمامی علاقمندان به سرافرازی ایران و دلدادگان به آرمان های #انقلاب اسلامی امام و شهداء برای تشکیل دولت جدیدی است که وضع کنونی را به نفع مردم و آینده ی درخشان ایران اسلامی تغییر دهد.
 
ان شاالله
 
ولینصرن الله من ینصره
 
سید ابراهیم رئیسی
 
 فروردین 1396

 



  



نوشته شده در تاریخ 96/1/19 ساعت 2:24 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


بارها پیش می‌آید که با افکار منفی و بی‌ارزش، روزهای خوب و عالی‌مان را خراب می‌کنیم و وجود خود و گاه اطرافیان‌مان را پر از اضطراب بی‌معنا می‌نماییم. چه باید کرد؟

بسیار مواقع افرادی در محیط زندگی و یا کارمان می بینیم که با کوچکترین ناملایمات کنترل اعصاب شان به هم می ریزد و با اطرافیان شان بدرفتاری می کنند.

در حقیقت اکثر ما چنان نگران مسائل و مشکلات زندگی و سرشار از افکار منفی هستیم که نمی توانیم آرامش و متانت خود را در هر شرایطی حفظ کنیم و با کوچکترین تلنگر دچار نگرانی، احساس ناامنی و ناامیدی شده و با دیگران بدرفتاری می کنیم.

در تحقیقی در کلینیک مایو در روچستر، مینه سوتا، از بیمارانی که دچار افسردگی بودند، آزمون شخصیت گرفتند و مقدار خوش بینی و بدبینی آنها را سنجیدند.

محققان این کلینیک، به مدت 30 سال بیماران را تحت نظر داشتند و در نهایت دریافتند، افراد خوش بین بیش از افراد بدبین زندگی کردند.

محققان به این نتیجه رسیدند که خوش بینی، سیستم ایمنی بدن را قدرت بخشیده و به افراد کمک می کند تا سبک زندگی سالم تری در پیش بگیرند.

افراد خوش بین و مثبت اندیش، نسبت به خود و زندگی شان احساس بهتری دارند و همیشه سعی می کنند از خودشان مراقبت کنند.

اما افراد بدبین، دایما بر ترس های شان صحه گذاشته و موجب بالا رفتن فشار خون، اضطراب و افسردگی در خود می شوند.

شما می توانید افکار منفی و افسرده کننده در ذهن تان داشته باشید و یا مثبت اندیش و الهام بخش باشید.

در حقیقت طرز تلقی شما نسبت به زندگی، نوع زندگی و رفتار و عملکردتان را تعیین می کند.

در بسیاری از تحقیقات مشخص شده است، افراد هرچه مثبت تر فکر کنند، به موفقیت بیشتری دست پیدا می کنند و هرچه موفق تر باشند، شادتر و در نتیجه طولانی تر زندگی می کنند.

اما افراد منفی گرا، خود را به بدبختی و زندگی سرشار از ناامیدی انداخته و در نهایت عمری بی کیفیت و کوتاه خواهند داشت.

اگر شما از این دسته افراد هستید و دید منفی تان به زندگی غالب است پس بهتر است هرچه سریع تر نوع زندگی تان را تغییر دهید و با به کاربردن 5 روش زیر نگاه تان به زندگی را به سمت مثبت اندیشی پیش برده و با افزایش قدرت روحی تان از زندگی بیشتر لذت ببرید.

این 5 کار ساده را در پنج روز پی در پی انجام دهید. در واقع آنها را تبدیل به وظایف روزانه تان نمایید تا در قبال شان احساس مسئولیت کنید.

انجام دادن این کارها برای برخی بسیار ساده و پیش پا افتاده است اما برای افرادی که گرفتاراضطراب های شدید هستند کمی مشکل به نظر می رسد.

اما نباید ناامید باشید زیرا با تمرین، هر کار سختی را می توان به کاری شیرین و آسان تبدیل کرد.

روز اول
صبح وقتی از خواب بیدار می شوید، قبل از اینکه از رختخواب بیرون بیایید با خود بیندیشید چقدر خوش شانس هستید که یک روز دیگر از خواب بیدارشدید و می توانید به زندگی ادامه دهید و از تجربه های تازه بهره مند شوید.

سپس با خود فکر کنید امروز باید چه کار مفید و سازنده ای انجام دهید تا ارزش این لحظات از بین نروند.

روز دوم
به یک غریبه مهربانی کنید و با او رفتار محبت آمیزی داشته باشید.

روز سوم
به چیزی که ممکن است بی توجه از آن بگذرید توجه کرده و زیبایی موجود در آن را بیابید.

روز چهارم
ویژگی خوب کسی را که می شناسید پیدا کرده و مهم تر از همه به او یادآور شوید.

روزپنجم
شب،  قبل از خواب، به چیزی فکر کنید که امروز انجام دادید و با آن توانسته اید شرایط خود و اطرافیان تان را هرچند اندک بهتر از قبل نمایید.

پس از اینکه در پنج روز متوالی این کارها را انجام دادید، سعی کنید هر پنج مورد را به بخشی از رفتارهای روزمره تان تبدیل کنید.

مطمئن باشید با این روش می توانید افکار مثبت تان را افزایش داده و تجربه های بهتری از زندگی داشته باشید و کمتر دچار اضطراب شوید.



  



نوشته شده در تاریخ 96/1/19 ساعت 2:12 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


تراریخته سالم، و ارگانیک «سرطان‌زا» است!


بهزاد قره‌یاضی در اظهارنظری محصولات تراریخته را سالم دانست و درخصوص سرطان‌زا بودن محصولات سالم و ارگانیک گفت: «نتایج مقالات متعددی نشان می‌دهد که احتمال سرطان‌زا بودن آفلاتوکسین موجود در محصولات ارگانیک بیشتر از سرطان‌زایی محصولات غیرارگانیک است.»
این اظهارنظر در حالی است که قره‌یاضی در دانشگاه لوس‌بانوس - متعلق به راکفلر - درخصوص دستکاری ژنتیک آموزش دیده و هم‌اکنون در مناصب گوناگونی در دولت مشغول به فعالیت است. ریاست امور تحقیقات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی (با حکم محمدباقر نوبخت)، عضویت در کمیته تراریخته وزارت جهادکشاورزی (با حکم محمود حجتی) و مسئولیت در ستاد توسعه زیست فناوری (ذیل معاونت فناوری) از مهمترین حوزه‌های فعالیت اوست. عکس زیر قره‌یاضی را در کنار کنت کوئین - عضو شورای امنیت ملی امریکا - نشان می‌دهد.

بهزاد قره‌یاضی در کنار عضو شورای امنیت ملی امریکا - شهریور 1393
تصویر تشکر بهزاد قره‌یاضی از بنیاد راکفلر را بابت تأمین مالی پروژه‌هایش در زیر ببینید.



  



نوشته شده در تاریخ 96/1/19 ساعت 2:8 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


مصاحبه با یک داعشی فراری

هالی ویلیامز، خبرنگار شبکه «سی بی اس» با یکی از نیروهای فراری داعش در ترکیه دیدار داشته است. آن شخص در مورد قدرتمندی جنگ تبلیغاتی یا پروپاگاندای داعش توضیح داده است.
 
وی می‌گوید که پیش از پیوستن به داعش در اواخر سال 2014 از کارمندان بخش دولتی اردن بوده و با این باور که داعشی‌ها یک "دولت اسلامی" را تشکیل داده‌اند به آن‌ها پیوست. اما دیری نپایید که او به اشتباهش پی برد.
 
او در ادامه می‌گوید: «داعش هر کسی که با آن‌ها بحث کند را می‌کشند.»

 مصاحبه با یک داعشی فراری
 
آن شخص پس از مشاهده وحشی‌گری‌های نیروهای داعش تعجب کرده بود اما با این حال به آن گروه تروریستی پیوست. این تروریست فراری می‌گوید که پیش از پیوستن به داعش چند ویدیوی وحشیانه از جمله گردن زدن آن دو ژورنالیست آمریکایی را مشاهده کرده بود.
 
خانم ویلیامز پرسید: «چطور وقتی آن وحشی بازی‌های داعشی‌ها را دیدی، به آن‌ها پیوستی؟»
 
وی پاسخ داد: «آن‌ها [داعشی‌ها] گفته بودند که آن دو مرد، ماموران سازمان سیا هستند و نه ژورنالیست... آن‌ها سپس یک آیه از قرآن را خواندند تا کشتارهایشان را توجیه کنند. آن‌ها به شکلی عمل می‌کنند تا مسلمانان دیگر نتوانند شکایت کنند و یا بگویند که کارشان مشکلی دارد.»
 
مصاحبه با یک داعشی فراری
 
آن شخص می‌گوید که افراد زیادی مانند خودش در داعش وجود دارند که اگر از حقیقت آگاه بودند، هیچگاه به داعش نمی‌پیوستند

 
وی به هالی ویلیامز گفت که سال گذشته برای خروج از قلمرو داعش به یک قاچاقچی پول داده بود. آن تروریست فراری تاکید کرد که تنها کسی نیست که تسلیم تبلیغات داعش شده است. او می‌گوید: «افراد زیادی در داعش وجود دارند که شبیه من هستند؛ شاید ده‌ها هزار نفر. آن‌ها اگر از حقیقت آگاه بودند، هیچگاه به داعش نمی‌پیوستند.»



  



نوشته شده در تاریخ 96/1/19 ساعت 2:4 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


 حجت الاسلام رئیسی بر انقلابی بودن و انقلابی ماندن مجلس خبرگان تاکید کرد

رئیسی؛ رأی اول جمنا

از یک ماه پیش که رقابت احزاب بر سر سکانداری قوه مجریه جدی شد، نامش به صدر اخبار داخلی کشور آمد. ابتدا صاحب‌نظران می‌گفتند که آمدن رئیسی شایعه است و دلیل طرح نامش رسانه‌ای‌شدن نام رئیسی برای روز مباداست. رقابت‌ها که جدی شد و تفاهم اصولگرایان بر سر گزینه‌ای که مورد وفاقشان باشد به بن‌بست رسید، خبرهای کاندیداتوری رئیسی و المان‌هایی که نشان می‌داد او آمدنی است بیشتروبیشتر شد. با استعفای بی‌مقدمه و یکباره‌اش از هیئت نظارت بر انتخابات تمایل او رسما  آشکار شد. با این استعفا او به همه گمانه‌زنی‌ها و شائبه‌ها پایان داد و نزدیکانش اعلام کردند او آمدنی است. به این ترتیب بود که ابراهیم رئیسی، تولیت آستان قدس رضوی، نماینده‌اش، صولت مرتضوی، شهردار مشهد را راهی شهر آفتاب کرد تا بیانیه انتخاباتی‌اش را بخواند. در نشست جمنا در فهرست 10 کاندیدا قرار گرفت و با رأی حضار، به صدر فهرست پنج نامزد نهایی جمنا آمد.
 
شناسنامه: متولد نوغان
نام کاملش سیدابراهیم رئیس‌السادات است و سال 1339 در محله نوغان مشهد به دنیا آمد. در ایام نوجوانی راه پدر را در پیش گرفت و راهی حوزه علمیه شد. ابتدا در مشهد بود و 15 ساله که شد، ابتدا به مدرسه حقانی و سپس حوزه علمیه قم رفت. درنهایت هم سطح چهار فقه و اصول در قم را طی کرد. او جدای از تحصیلات حوزوی‌اش دارای دو مدرک آکادمیک است و فوق‌لیسانس حقوق بین‌الملل خصوصی و دکترای فقه و حقوق خصوصی از دانشگاه شهید مطهری را دارد. از زندگی خصوصی ابراهیم رئیسی اطلاعات زیادی در دست نیست جز اینکه او داماد علم‌الهدی، امام جمعه صریح‌اللهجه و مشهور مشهد، است.
 
کارنامه: آهسته و پیوسته
وقتی که انقلاب شد، 18 ساله بود و هنوز در حوزه علمیه مشغول تحصیل و گاهی تدریس علوم حوزوی به طلاب. در ماه‌های نخست استقرار جمهوری اسلامی او جزء 70 طلبه‌ای بود که با انتخاب شهید بهشتی در مدرسه عالی شهید مطهری برای کادرسازی نیروهای حوزه علمیه مورد آموزش قرار گرفت. سه سال بعد؛ یعنی در سال 61، اولین حکمش را گرفت و دادیار دادگاه کرج شد و چندی بعد در حکمی از سوی آیت‌الله قدوسی به دادستانی کرج رسید. او سپس با حفظ سمت، دادستانی همدان را نیز برعهده گرفت.
 
سه سال در این سمت بود تا اینکه در سال 64 به‌عنوان معاون دادستان تهران برگزیده شد و به‌جای سعید عسکری نشست و چهار سال هم- یعنی تا سال 68- در این مسند بود؛ مسندی که او را شهره محافل سیاسی و خبری کرد. از آن زمان بود که جمعی به منتقدان او بدل شدند و جمعی دیگر به دور او حلقه زدند و همراه و گاه مریدش شدند. رئیسی تا سال 68 معاون دادستان تهران بود، در سال 68 و در زمان ریاست آیت‌الله محمد یزدی بر دستگاه قضا، او به دادستانی تهران منصوب شد. او تا سال 73 نیز در این مقام ماند. پس از دادستانی تهران، او به ریاست سازمان بازرسی کشور رسید و یک‌ دهه- تا سال 83- هم این سمت را برعهده داشت.
 
نیمه دوم دهه 70 برای او خوش‌یمن بود و پرعنوان. علاوه بر مناصبی که شرحشان رفت، او از اواسط دهه 70 همچنان از سوی رهبر معظم انقلاب به عضویت در هیئت امنای ستاد اجرائی فرمان امام منصوب شد و 10 سال هم این عنوان را برعهده گرفت. رئیسی تا اواسط دهه 70 سمت‌وسوی سیاسی – حزبی نداشت و در سال 76 بود که به عضویت جامعه روحانیت مبارز درآمد و در میدان سیاسی و حزبی هم صاحب کرسی شد.
 
سال 83 بود که او جایش را در سازمان بازرسی کل کشور به محمد نیازی داد و به قوه قضائیه بازگشت و با حکم آیت‌الله محمود شاهرودی به‌جای حسینعلی امیری، معاون اول رئیس قوه قضائیه شد و پس از ریاست آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی بر قوه قضائیه در این سمت ابقا شد. او یک دهه هم در این سمت ماند. او سال 93 با معاون‌اولی قوه قضائیه خداحافظی کرد و از سوی رئیس قوه قضائیه به‌جای محسنی‌اژه‌ای به دادستانی کل کشور برگزیده شد.
 
همین نگاه مثبت به اوست که سبب شده در بزنگاه‌ها و چالش‌های جدی سیاسی- اجتماعی جدی، رئیسی گره‌گشا باشد؛ مثل حواشی سیاسی سال 67 یا حوادث پس از انتخابات سال 88 و داستان فاجعه کهریزک که او در رأس کمیته‌هایی به میدان آمد و صریح و قاطع میدان‌دار حوادث شد.
 
البته دادستانی کل کشور سمت ماندگاری برای او نبود. او یک سال بعد باز هم مسیر ترفیع را در پیش گرفت و پس از فوت آیت‌الله واعظ طبسی در اسفند 94، جایگزینش شد- پس از فوت واعظ طبسی، رئیسی، علم‌الهدی و محمد ری‌شهری گزینه‌‌های مطرح برای جانشینی او بودند- و با حکم رهبر معظم انقلاب، به تولیت آستان قدس رضوی رسید. انتصابی که نام او را بیش از پیش در عالم خبر طنین‌انداز کرد و در میان چهره‌های نظام، به او اعتبار و وجهه ویژه‌تری بخشید. البته انتصاب او به تولیت آستان قدس رضوی تنها حکم رهبری برای او نبوده است و پیش‌تر هم در احکامی جداگانه با حفظ سمت‌هایش به عنوان عضو هیئت‌امنای ستاد اجرائی فرمان امام در اواخر دهه 60 و دادستان ویژه روحانیت در خرداد سال 91 توسط رهبر معظم انقلاب منصوب شده بود.
 
حالا که نزدیک به 13 ماه از انتصاب او در آستان قدس رضوی می‌گذرد، او به عنوان مهره اصلی جناح راست راهی انتخابات ریاست‌جمهوری شده است. کارزار انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری، سومین باری خواهد بود که او خود را به رأی مردم می‌گذارد. او پیش‌تر در انتخابات چهارمین دوره مجلس خبرگان در سال 85 و انتخابات پنجمین دوره خبرگان در اسفند 94 از حوزه انتخابیه خراسان جنوبی وارد گود انتخابات شده و هر بار نیز از مردم خراسان رأی‌اعتماد گرفته است.
 
مواضع:
شاکله نظام که در رأس آن ولی فقیه قرار دارد، قدسی است و هیچ قانونی خلاف شرع به تصویب نمی‌رسد./ خبرگزاری مهر، فروردین 95.
 
در حوادث سال 88 در اولین جلسه‌ای که نمایندگان کاندیداها با رهبری داشتند،‌ هیچ سندی دال بر تقلب ارائه نشد. معلوم شد مسئله تقلب اسم رمز کشاندن مردم به خیابان بود؛ چراکه تقلبی در کار نبود./ خبرگزاری میزان، دی 95.
 
حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) یکی از امامزادگان باکرامت در کشور است که الگوی پیروی از ولایت هستند./ مرکز خبر حوزه، مرداد 95.
 
 همه کسانی که کاندیدای مجلس شورای اسلامی یا خبرگان رهبری می‌شوند، باید مرزبندی خودشان را با فتنه 88 به‌صورت شفاف و صریح روشن کنند و این یک مسئله قطعی است./ خبرگزاری میزان، دی 94.


  



نوشته شده در تاریخ 96/1/19 ساعت 1:33 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


رئیسی که تا پیش از این سال‌های بسیاری را در قوه قضائیه گذرانده و تاکنون خود را در امور اجرایی و در ترازوی قضاوت مردم قرار نداده است، بدون تردید راهی دشوار پیش‌روی خواهد داشت.

با استعفای ابراهیم رئیسی از هیات مرکزی نظارت بر دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری موافقت شد؛ این خبر را روز پنجشنبه سخنگوی شورای نگهبان اعلام کرد.

به گزارش نامه نیوز، شاید برخی تصور کنند با اعلام آمادگی رئیسی برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم تکلیف انتخاباتی اصولگرایان مشخص شد، اما این پایان راه نبود و به نظر می‌رسد آغاز بازی انتخاباتی اصولگرایان است! روز پنجشنبه بود که نامزدهای نهایی ائتلاف«جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» یا جمنا انتخاب شدند. با پایان مرحله شمارش آرای دومین مجمع ملی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی، اسامی پنج نامزد نهایی این جبهه که از میان 10 کاندیدا انتخاب شده اند، به شرح زیر اعلام شد: نفر اول ابراهیم رئیسی با 2147 رای، نفر دوم علیرضا زاکانی با 1546 رای، نفر سوم مهرداد بذرپاش با 1404 رای، نفر چهارم قالیباف با 1373 رای و در نهایت آخرین نفر پرویز فتاح با 994 رای. پس ازاین 5 گزینه حاجی بابایی با 991 رای، نیکزاد با947 رای، ضرغامی با 930 رای، رستم قاسمی با 683 رای و در نهایت محسن رضایی با 660 رای قرار گرفتند. اکنون باید منتظر 29 اردیبهشت و دوئل میان رئیسی و روحانی بود. باید منتظر ماند و دید ابراهیم رئیسی که به عنوان نقطه امید اصولگرایان انتخاب شده است، در انتخابات چه عملکردی خواهد داشت. او که تا پیش از این سال‌های بسیاری را در قوه قضائیه گذرانده و تاکنون خود را در امور اجرایی و در ترازوی قضاوت مردم قرار نداده است، بدون تردید راهی دشوار پیش‌روی خواهد داشت. رئیسی که داماد آیت‌ا... علم‌الهدی، امام جمعه معروف مشهد است، با حسن روحانی درباره مباحث فرهنگی و اجتماعی دیدگاه‌های بسیار متفاوتی خواهد داشت که قطعا تقابل آن دو دیدنی خواهد بود.



  



نوشته شده در تاریخ 96/1/19 ساعت 1:21 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


کاریکاتور حمایت از تولید ملی ,کاریکاتورهای  تولید داخلی

کاریکاتور حمایت از تولید داخلی 

 

 

کاریکاتور حمایت از تولید ملی ,کاریکاتورهای  تولید داخلی

کاریکاتور حمایت از تولید ملی

 

 

کاریکاتور حمایت از تولید ملی ,کاریکاتورهای  تولید داخلی

کاریکاتور اقتصادی

 

 

کاریکاتور حمایت از تولید ملی ,کاریکاتورهای  تولید داخلی

کاریکاتور حمایت از تولید داخلی 

 

 

کاریکاتور حمایت از تولید ملی ,کاریکاتورهای  تولید داخلی

حمایت از تولید داخلی 

 

 

کاریکاتور حمایت از تولید ملی ,کاریکاتورهای  تولید داخلی

 کاریکاتور و تصاویر طنز

 

 

کاریکاتور حمایت از تولید ملی ,کاریکاتورهای  تولید داخلی

کاریکاتورهای طنز

 

 

کاریکاتور حمایت از تولید ملی ,کاریکاتورهای  تولید داخلی

کاریکاتور حمایت از تولید ملی 

 

 

کاریکاتور حمایت از تولید ملی ,کاریکاتورهای  تولید داخلی

حمایت از تولید داخلی 

 

 

کاریکاتور حمایت از تولید ملی ,کاریکاتورهای  تولید داخلی

کاریکاتور حمایت از تولید داخلی 

 

 

کاریکاتور حمایت از تولید ملی ,کاریکاتورهای  تولید داخلی

کاریکاتور تولید داخلی 

 کاریکاتور حمایت از تولید ملی ,کاریکاتورهای  تولید داخلی

 

کاریکاتور روان سازی تولید داخلی

 



  




  پیام رسان 
+ هر کسی نام کسی گفت سرش بالا رفت ما که از لطف تو داریم سری در سر ها ازدحام است سر کوی شما اذن بده لااقل ما بنشینیم همین آخرها

+ سلیمانا از این خرمن فقط یک خوشه میخواهم ز گوشه گوشه دنیا فقط شش گوشه میخواهم برگ زردی با سماجت شاخه را چسبیده بود دستهای خویش و دامان توام آمد به یادم یا حسین

+ سلام دوستان عزیز

+ سال پر خیر وبرکتی داشته باشین دوستان پارسی بلاگ

+ سال نو به همه دوستلن عزیز مبارک

+ سال نو بغیر از تعویض لباس و کفش وغیره سالی برای تعویض رفتار ها وکردارهایمان باشد برایملن ابدی ومبارکتر خواهد بود

+ سال1397 برای همه دوستان عزیز مبارک باشد

+ پیشاپیش سال پر خیر وبرکتی را در پناه مهدی صاحب الزمان برایتان ارزومندم انشالله سال ظهور حضرت بقیه باشد

+ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

+ روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ