سفارش تبلیغ
صبا ویژن
03955809074 سید مهدی ملک الهدی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 95/11/9 ساعت 12:27 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


نماز اول وقت شاه کلید ...

نقل است جوانی نزد عالم ربانی، حضرت آیةالله شیخ حسنعلی اصفهانی «نخودکی» آمد و گفت: سه قفل در زندگی ام وجود دارد و سه کلید از شما میخواهم!      

قفل اول: دوست دارم یک ازدواج سالم داشته باشم؛

قفل دوم: دوست دارم کارم برکت داشته باشد؛

قفل سوم: دوست دارم عاقبت به خیر شوم.

آیةالله اصفهانی فرمود: برای قفل اول، نمازت را اول وقت بخوان. برای قفل دوم نمازت را اول وقت بخوان. و برای قفل سوم هم نمازت را اول وقت بخوان!

جوان عرض کرد: سه قفل با یک کلید؟!

آیةالله اصفهانی(ره)فرمود: نماز اول وقت شاه کلید است.



  



نوشته شده در تاریخ 95/11/9 ساعت 12:19 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


زیور اطاعت از شوهر به گردن آویز
1- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: ان للرجل حقا علی امراته اذا دعاها ترضیه واذا امرها لا تعصیه ولا تجاوبه بالخلاف ولا تخالفه [1].
مرد حقی بر زنش دارد [و آن حق این است که] چنانچه او را صدا زند پاسـخ دهد، و هنگامی که او را دستوری دهد[2] سرپیچی نکند و پاسـخ مخالف ندهد و با او مخالفت نورزد.
باران عشق و محبت
2- امام رضا علیه السلام می فرمایند: اعلم ان النسآء شتی فمنهن الغنیمة والغرامة و هی المتحببة لزوجها والعاشقة له … [3].
بدان که زنان گوناگونند، برخی از آنان دستاوردی گرانبها و تاوان [رنج های آدمی] هستند و این زن کسی است که به شوهرش محبت می کند و عاشق اوست.
رضایت و شفاعت
3- امام باقر علیه السلام می فرمایند: لا شفیع للمراة انجح عند ربها من رضا زوجها [4]. 
برای زن هیچ شفیعی نزد پروردگارش به اندازه رضایت شوهرش سودمندتر نیست.
عطر مهر و محبت
4- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: للرجل علی المراة ان تلزم بیته وتودده وتحبه وتشفقه وتجتنب سخطه وتتبع مرضاته وتوفی بعهده ووعده [5].
حق مرد بر زن این است که [زن] ملازم خانه او باشد، و به شوهرش دوستی و محبت و دلسوزی کند، و از خشم وی دوری گزیند، و آنچه را مورد رضایت اوست انجام دهد، و به پیمان و وعده وی وفادار باشد.
سرانجام ناسپاسی
5- امام صادق علیه السلام می فرمایند: «ایما امراة قالت لزوجها: ما رایت قط من وجهک خیرا فقد حبط عملها [6].
هر زنی به شوهرش بگوید: من از تو هرگز خیری ندیدم، [ثواب] کارش از بین می رود.
لجبازی هرگز
6- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: خیر نسائکم الودود الولود المؤاتیة وشرها اللجوج [7].
بهترین زنانتان زنی است که با محبت، فرزندآور و سازگار باشد، و بدترین آنان زنی است که لجباز باشد .»
خشمگین کردن شوهر هرگز
7- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: «طوبی لامراة رضی عنها زوجها [8].
خوشا به حال زنی که شوهرش از او راضی باشد .»
اذیت نکن
8- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: من کان له امراة تؤذیه لم یقبل الله صلاتها ولا حسنة من عملها حتی تعینه وترضیه وان صامت الدهر وقامت واعتقت الرقاب وانفقت الاموال فی سبیل الله وکانت اول من ترد النار ثم قال: وعلی الرجل مثل ذلک الوزر والعذاب اذا کان لها مؤذیا ظالما [9].
کسی که زنی دارد که [آن زن] به او آزار می رساند، خداوند نماز و کارهای نیک زن را نمی پذیرد تا اینکه به مرد کمک و او را راضی کند، اگر چه این زن تمام عمر را روزه بگیرد و نماز بخواند و بندگان را آزاد و دارایی [اش] را در راه خدا انفاق کند . و این زن نخستین کسی است که وارد آتش جهنم می شود . سپس حضرت فرمودند: مرد نیز چنین گناه و عذابی دارد اگر زنش را آزار رساند و [به او] ستم کند.
بزرگداشت شوهر، آزار نرساندن و مطیعش بودن
9- امام صادق علیه السلام می فرمایند: . . . سعیدة سعیدة امراة تکرم زوجها ولا تؤذیه وتطیعه فی جمیع احواله [10].
خوشا به سعادت و خوشا به سعادت آن زنی باد که شوهرش را بزرگ دارد و به او آزار نرساند و همیشه از شوهرش فرمانبری کند .
چشمداشت بجا و منطقی
10- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: لا یحل للمراة ان تتکلف زوجها فوق طاقته [11].
برای زن جایز نیست که شوهرش را به بیش از توانایی اش مجبور کند.
مهمان، با اجازه شوهر
11- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: ایها الناس ان لنسآءکم علیکم حقا ولکم علیهن حقا حقکم علیهن [ . . . ان ] لا یدخلن احدا تکرهونه بیوتکم الا باذنکم [12].
مردم! زن های شما بر شما حقی دارند و شما هم بر آنان حقی دارید . حق شما بر آنان این است که کسی را که شما رضایت ندارید، بدون اجازه به منزلتان وارد نکنند.
هم به استقبالش برو و هم او را بدرقه کن
12- مردی خدمت رسول خدا صلی الله علیه و آله آمد و عرض کرد: همسری دارم که هرگاه وارد خانه می شوم به استقبالم می آید، و چون از خانه بیرون می روم بدرقه ام می کند و زمانی که مرا اندوهگین می بیند می گوید: اگر برای رزق و روزی [و مخارج زندگی ] غصه می خوری، بدان که خداوند آن را به عهده گرفته است و اگر برای آخرت خود غصه می خوری، خدا اندوهت را زیاد کند [و بیشتر به فکر آخرت باشی . ] رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمودند: «ان لله عمالا و هذه من عماله لها نصف اجر الشهید [13]. برای خدا کارگزارانی [در روی زمین] است و این زن یکی از کارگزاران خداست که پاداش او برابر با نیمی از پاداش شهید است.
در این کارها نیز به او کمک کن
13- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: ایما امراة اعانت زوجها علی الحج والجهاد او طلب العلم اعطاها الله من الثواب ما یعطی امراة ایوب علیه السلام [14].
هر زنی که در حج و جهاد و دانش اندوزی به شوهرش کمک کند، خداوند آن پاداشی را که به زن حضرت ایوب علیه السلام داده است، به او می دهد.
شهری در بهشت خدا
14- امام صادق علیه السلام می فرمایند: ما من امراة تسقی زوجها شربة من مآء الا کان خیرا لها من عبادة سنة صیام نهارها وقیام لیلها ویبنی الله لها بکل شربة تسقی زوجها مدینة فی الجنة وغفر لها ستین خطیئة [15].
هر زنی که به شوهرش مقداری آب دهد، برای او بهتر از عبادت یک سال است که روزهایش روزه باشد و شب هایش عبادت کند . و خداوند به جای هر مقدار آبی که به شوهرش بنوشاند، شهری در بهشت برایش می سازد و شصت گناهش را می آمرزد.
تامین امنیت روانی همسر
15- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: حق الرجل علی المراة انارة السراج واصلاح الطعام وان تستقبله عند باب بیتها فترحب وان تقدم الیه الطست والمندیل وان توضئه وان لاتمنعه نفسهآ الا من علة [16].
حق مرد بر زن این است که چراغ خانه را روشن سازد; غذای مطبوع فراهم کند; و تا در خانه اش به پیشواز او برود و به او خوشامد بگوید; و تشت آب و حوله را برای او آماده کند و دست های او را بشوید; و بدون دلیل (عذر شرعی) مانع شوهر نسبت به نفس خودش نشود.
رحمت خدا از آن کدبانویان است
16- امام صادق علیه السلام از پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله روایت می کند: ایما امراة دفعت من بیت زوجها شیئا من موضع الی موضع ترید به صلاحا نظر الله الیها ومن نظر الله الیه لم یعذبه [17].
هر زنی که در خانه شوهرش چیزی را برای سامان دادن وضع خانه جابه جا کند، خداوند نظر [رحمت] به او می کند . و هر کس مورد نظر [رحمت] خدا قرار گیرد، خدا عذابش نمی کند.
خوشبوترین عطر، زیباترین لباس، نیکوترین زینت
17- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله درباره حق شوهر بر زن می فرمایند: علیها ان تطیب باطیب طیبها وتلبس احسن ثیابها وتزین باحسن زینتها [18].
بر زن است که [برای شوهرش ] خوشبوترین عطرهایش را بزند و قشنگترین لباس هایش را بپوشد، و از زیباترین زینت هایش استفاده کند.
هنر آشپزی
18- امام صادق علیه السلام می فرمایند: خیر نسآءکم الطیبة الریح الطیبة الطبیخ التی اذا انفقت انفقت بمعروف وان امسکت امسکت بمعروف فتلک عامل من عمال الله وعامل الله لایخیب ولایندم [19].
بهترین زنان شما زنی است که دارای بویی خوش و دست پختی خوب باشد . هنگامی که خرج می کند، بجا خرج کند، و هنگامی که خرج نمی کند بجا از خرج کردن خودداری ورزد . چنین زنی کارگزاری از کارگزاران خداست و کارگزار خدا نه ناامید می شود و نه پشیمان.
آرایش فقط برای شوهر
19- پیامبر عزیز خدا صلی الله علیه و آله می فرمایند: ان من خیر نسآءکم . . . المتبرجة من زوجها الحصان عن غیره [20].
بهترین زنان شما آن زنی است که برای شوهرش آرایش و زینت می کند، اما از بیگانگان خود را می پوشاند.
از تو سپاسگزارم
20- امام صادق علیه السلام می فرمایند: خیر نسآءکم التی ان اعطیت شکرت وان منعت رضیت [21].
بهترین زنان شما آن زنی است که چون به او چیزی داده شود، سپاسگزاری کند و اگر به او چیزی داده نشود راضی باشد.

[1] مستدرک الوسائل، ج 14، ص 243 .
[2] البته دستورهای شوهر باید مخالف با موازین اسلامی نباشد .
[3] مستدرک الوسائل، ج 14، ص 161 .
[4] سفینة البحار، ج 1، ص 561 .
[5] مستدرک الوسائل، ج 14، ص 244 .
[6] وسائل الشیعة، ج 14، ص 115 .
[7] مستدرک الوسائل، ج 14، ص 162 .
[8] وسائل الشیعة، ج 14، ص 155 .
[9] وسائل الشیعة، ج 14، ص 116 .
[10] بحارالانوار، ج 103، ص 252 .
[11] مستدرک الوسائل، ج 14، ص 242 .
[12] بحارالانوار، ج 76، ص 348 .
[13] وسائل الشیعه، ج 14، ص 17 .
[14] وسائل الشیعه، ج 14، ص 201 .
[15] وسائل الشیعة، ج 14، ص 123 .
[16] مستدرک الوسائل، ج 14، ص 254 .
[17] وسائل الشیعة، ج 15، ص 175 .
[18] الکافی، ج 5، ص 508 .
[19] وسائل الشیعة، ج 14، ص 15 .
[20] بحارالانوار، ج 103، ص 235 .
[21] بحارالانوار، ج 103، ص 239 .



  



نوشته شده در تاریخ 95/11/9 ساعت 12:11 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


خبرگزاری فارس: طب اسلامی از درمان هیچ بیماری عاجز نیست
جایگاه طب در تفکرات بشر از قدیم الایام بوده و همچنان خواهد بود زیرا دانش طب و درمان بشر یکی از نیازهای اصلی و اساسی بشر هست و هیچگاه از اهمیت آن کاسته نشده و نمی شود بلکه روز به روز در حال پیشرفت و تحقیقات نوین هست. 

در ادیان الهی و در سیره انبیاء عظام علم طب و درمان بشر یکی از منش های دینی بوده است. 

اهمیت و جایگاه طب اسلامی 

روش و منش انبیاء عظام وائمّه هدی (علیهم السلام) و سیره آنها پیرامون طب و بهداشت واستفاده از گیاهان داروئی و میوه جات برای درمان در کتب فراوانی قابل مشاهده هست.

ادریس نخستین بنیانگذار طبّ 

بر اساس مدارک موجود در تاریخچه طب دینی و اسلامی ادریس پیامبر نخستین سنگ بنای طب را نهاده است و در تاریخ از ایشان به عنوان هُرمُس اول نام برده می شود (هُرمُس نام دو تن از حکمای یونان و نامی برای ادریس پیامبر بوده است) و البته پس از حضرت ادریس پیامبران و از جمله حضرت داوود در کتاب120 جلدی زبور با عنوان آیین زندگی بشریت این مسیر را ادامه دادند. 

گفتگوی حضرت داوود با گیاهان

ابن عباس در حدیثی از معصوم (علیه السلام) نقل میکند که حضرت داوود (علی نبیّنا و آله و علیه السلام) هنگام عبادت با گیاهان به اذن خداوند صحبت می کردند و از گیاهان در مورد اینکه چه خاصیتی دارند و چه دردی را درمان میکنند سؤال میکرده اند و گیاهان پاسخ می داده اند. 

هدایای پادشام مصر برای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم)

در تاریخ آمده زمانی که پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) به پادشاهان نامه می فرستادند و آنها را به توحید و یکتاپرستی دعوت میفرموده و نامه‌های حضرت به حبشه، ایران، یمن و مصر فرستاده شده است؛ پادشاه مصر به محتوای نامه علاقه نشان داد هرچند دعوت پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) را به اسلام نپذیرفت اما هدایایی برای حضرت فرستاد. 

هدایای پادشاه مصر برای پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) شامل عسل، پزشک و یک زن مصری به منظور ازدواج پیامبر با (صلی الله علیه و آله و سلّم) او بود، پیامبر عسل و ازدواج را پذیرفت ولی پزشک را پس فرستاد. زیرا حضرت معتقد بودند که اسلام خود پزشک روح و روان و جسم و جان هست که فقط یکی از دستوراتش این هست که: مسلمان تا هنگامی که گرسنه نشود دست به غذا نمی برد و لذا بیمار نمی‌شود. 

ظهور ابن سینا در قرن چهارم

جناب حکیم ابوعلی سینا در قرن چهارم با دانشی وافر در زمینه علم طبّ ظهور و رشد کرد و با استفاده از تجربیات  و تفکرات اسلامی  تفکرات طبی بقراط و جالینوس رابه  نقد  کشید و پایه گذار طب سنتی و اسلامی شد و با نوشتن کتاب قانون خدمت بزرگی به مسلمانان کرد. 

احادیث دینی در مورد بهداشت و سلامت

از انبیاء عظام و أئمّه هدی (علیهم السلام) نیز احادیث زیادی در باب آداب بهداشت و سلامت، خوردن و آشامیدن و راههای سالم زیستن درکتب شیعه و سنی آورده شده است. 

اسلام در همه ابعاد جوابگوی بشر هست

 با این وصف کوتاه که عرض کردم اسلام در هیچ بعدی از ابعاد مورد نیاز انسان به بیگانه محتاج نیست. 

اسلام در همه ابعاد جوابگوی بشر هست؛ در اخلاق، در اقتصاد، در حکومت داری، در طب و بهداشت و در سایر موارد الحمدلله پاسخگو هست و چیزی کم ندارد که ما محتاج بیگانه و اجنبی باشیم که البته هرگز دلشان به حال ما نمیسوزد.


  



نوشته شده در تاریخ 95/11/9 ساعت 11:59 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


 

میرزا اسماعیل دولابی

1. هر وقت در زندگی‌ات گیری پیش آمد و راه بندان شد، بدان خدا کرده است؛ زود برو با او خلوت کن و بگو با من چه کار داشتی که راهم را بستی؟ هر کس گرفتار است، در واقع گرفته ی یار است.

2. زیارتت، نمازت، ذکرت و عبادتت را تا زیارت بعد، نماز بعد، ذکر بعد و عبادت بعد حفظ کن؛ کار بد، حرف بد، دعوا و جدال و… نکن و آن را سالم به بعدی برسان. اگر این کار را بکنی، دائمی می شود؛ دائم در زیارت و نماز و ذکر و عبادت خواهی بود.

3. اگر غلام خانه‌زادی پس از سال ها بر سر سفره صاحب خود نشستن و خوردن، روزی غصه دار شود و بگوید فردا من چه بخورم؟ این توهین به صاحبش است و با این غصه خوردن صاحبش را اذیت می کند. بعد از عمری روزی خدا را خوردن، جا ندارد برای روزی فردایمان غصه دار و نگران باشیم.

4. گذشته که گذشت و نیست، آینده هم که نیامده و نیست. غصه ها مال گذشته و آینده است. حالا که گذشته و آینده نیست، پس چه غصه ای؟ تنها حال موجود است که آن هم نه غصه دارد و نه قصه.

5. موت را که بپذیری، همه ی غم و غصه ها می رود و بی اثر می شود. وقتی با حضرت عزرائیل رفیق شوی، غصه هایت کم می شود. آمادگی موت خوب است، نه زود مردن. بعد از این آمادگی، عمر دنیا بسیار پرارزش خواهد بود. ذکر موت، دنیا را در نظر کوچک می کند و آخرت را بزرگ. حضرت امیر علیه السلام فرمود: یک ساعت دنیا را به همه ی آخرت نمی دهم. آمادگی باید داشت، نه عجله برای مردن.

6. اگر دقّت کنید، فشار قبر و امثال آن در همین دنیا قابل مشاهده است؛ مثل بداخلاق که خود و دیگران را در فشار می‌گذارد.

7. تربت، دفع بلا می‌کند و همه ی تب ها و طوفان ها و زلزله ها با یک سر سوزن از آن آرام می شود. م?من سرانجام تربت می‌شود. اگر یک م?من در شهری بخوابد، خداوند بلا را از آن شهر دور می‌کند.

8. هر وقت غصه دار شدید، برای خودتان و برای همه م?منین و م?منات از زنده ها و مرده ها و آنهایی که بعداً خواهند آمد، استغفار کنید. غصه‌دار که می‌شوید، گویا بدنتان چین می‌خورد و استغفار که می‌کنید، این چین ها باز می شود.

9. تا می گویم شما آدم خوبی هستید، شما می گویید خوبی از خودتان است و خودتان خوبید. خدا هم همین طور است. تا به خدا می گویید خدایا تو غفّاری، تو ستّاری، تو رحمانی و…خدا می فرماید خودت غفّاری، خودت ستّاری، خودت رحمانی و…. کار محبت همین است.

10. با تکرار کردن کارهای خوب، عادت حاصل می شود. بعد عادت به عبادت منجر می شود. عبادت هم معرفت ایجاد میکند. بعد ملکات فاضله در فرد به وجود می آید و نهایتا به ولایت منجر می شود.

11. خدا عبادت وعده ی بعد را نخواسته است؛ ولی ما روزی سال های بعد را هم می خواهیم، در حالی که معلوم نیست تا یک وعده ی بعد زنده باشیم.

12. لبت را کنترل کن. ولو به تو سخت می گذرد، گله و شکوه نکن و از خدا خوبی بگو. حتّی به دروغ از خدا تعریف کن و این کار را ادامه بده تا کم کم بر تو معلوم شود که به راستی خدا خوب خدایی است و آن وقت هم که به خیال خودت به دروغ از خدا تعریف می کردی، فی الواقع راست می گفتی و خدا خوب خدایی بود.

13. از هر چیز تعریف کردند، بگو مال خداست و کار خداست. نکند خدا را بپوشانی و آن را به خودت یا به دیگران نسبت بدهی که ظلمی بزرگ تر از این نیست. اگر این نکته را رعایت کنی، از وادی امن سر در می آوری. هر وقت خواستی از کسی یا چیزی تعریف کنی، از ربت تعریف کن. بیا و از این تاریخ تصمیم بگیر حرفی نزنی مگر از او. هر زیبایی و خوبی که دیدی رب و پروردگارت را یاد کن، همانطور که امیرالم?منین علیه السلام در دعای دهه‌ی اول ذیحجه می فرماید: به عدد همه چیزهای عالم لا اله الا الله.

14. دل های م?منین که به هم وصل می‌شود، آب کُر است. وقتی به علــی علیه السّلام متّصل شد، به دریا وصل شده است... شخصِ تنها، آب قلیل است و در تماس با نجاست نجس می شود، ولی آب کُر نه تنها نجس نمی شود، بلکه متنجس را هم پاک میکند.

15. هر چه غیر خداست را از دل بیرون کن. در «إلّا» تشدید را محکم ادا کن، تا اگر چیزی باقی مانده، از ریشه کنده شود و وجودت پاک شود. آن گاه «الله» را بگو همه ی دلت را تصرف کند.

 



  



نوشته شده در تاریخ 95/11/9 ساعت 11:57 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


ظهور به نقل از فارس : گسترش فعالیت‌های تجاری فرقه ضاله بهائیت با اسم رمز نیلوفر آبی
بنیان گذار فرقه بابیه، سید علی شیرازی است. او جوان تاجری بود که در شیراز ادعا کرد که همه جهان در انتظارش هستند او ملقب به باب بود لقب باب از این جهت است که او اظهار می کرد مقصد اصلی اش آن است که مردم را برای ظهور کلی الهی بعد از خود آماده کند و باب یعنی دروازه ارتباط با امام زمان علیه السلام. از این جهت پیروانش به بابیه معروف شدند.
پس از مرگ سید کاظم رشتی، که جانشین شیخ محمد احسایی پیشوای فرقه شیخیه بود مریدان او به دنبال جانشینی بودند. سیدعلی محمد در این موقعیت خود را باب امام دوازدهم معرفی کرد و برخی از پیروان سید کاظم هم از او تبعیت کردند سید علی محمد به تدریج ادعای مهدویت و سرانجام نبوت نمود او بعد از این اعلام از طرف روحانیون بزرگ شیعه طرد شد و چندین بار تـوسط حـکومـت وقـت دستـگیر و هر دفـعه از گـذشـته خـود ابـراز ندامت نمود لکن هر بار توبه را می شکست و دوباره تبلیغ را شروع می نمود.

تیر باران و اعدام علی محمد باب توسط مرحوم امیرکبیر 
در سال 1263 یک نشست تاریخی در حضور ناصرالدین میرزا که در آن هنگام ولیعهد بود و روحانیون آن دوره و باب صورت گرفت و سوالاتی از باب پرسیده شد که او به هیچکدام از این سوالات نتوانست به درستی پاسخ دهد و جوابهای وی که ادعای مهدویت می کرد بسیار نابخردانه بود. متن این نشست و توبه نامه وی هنوز در موزه مجلس شورای اسلامی موجود می باشد به طوری که بعدها خود بهاییان سعی در پنهان کردن آن سند تاریخی داشتند تا اینکه چندی بعد در میدان عمومی تبریز به فرمان امیر کبیر تیر باران شد.
جسدش به گفته بهاییان در کوه کرمل مشرف بر خلیج «حیفا» در اسرائیل!! مدفون گردید که در بین بهاییان به نام «مقام اعلی» معروف شده است .

فرقه بهائیه منشعب از فرقه بابیه است
و بنیان گذار آن میرزا حسینعلی نوری معروف به بهاءالله است. او از خانواده نجبا و اشراف ایران بود که نسب او به پادشاهان ساسانی می رسید. او از پیروان و مبلغان باب بود و برادر کوچکتری هم به نام میرزا یحیی (صبح ازل) داشت که ادعا می کرد طبق وصیت نامه باب جانشین اوست و از این رو پس از مرگ باب عده ای او را جانشین باب دانستند لکن به جهت سن کم میرزا حسینعلی زمام کارها را به دست گرفت.
از آنجا که باب به ظهور فردی پس از خود با مقام (من یظهر الله) نوید داده بود افراد زیادی ادعای چنین مقامی کردند که توسط بهاء الله و میرزا یحیی کشته شدند و از اینجا نزاع اصلی در میان بابیان آغاز شد. بابی هایی که ادعای حسینعلی را نپذیرفتند و بر جانشینی یحیی باقی ماندند «ازلی» نام گرفتند و پیروان حسینعلی (بهاء الله) «بهائی» خوانده شدند.

میرزا حسینعلی مقامات زیادی برای خود ادعا کرد که مهمترین آنها مقام الوهیت و ربوبیت بود. او همچنین ادعای شریعت جدیدی نمود و کتاب اقدس را نگاشت. مهمترین کتاب بهاء الله ایقان بود که در آخرین سالهاى تبعیدش در بغداد نوشته است. از بغداد هم به استانبول و از آنجا به ادرنه و بالاخره به عکا واقع در اسرائیل تبعید شد و برادر وی میرزا یحیی هم به قبرس تبعید گردید که هم اکنون نیز بعضی از پیروانش که به نام ازلی نام گرفتند در آنجا زندگی می کنند.

پس از مرگ میرزا حسینعلی که در بهجی در شمال عکا رخ داد پسر بزرگش عباس افندی ملقب به عبدالبهاء جانشین وی شد. او سفرهای متعددی به اروپا و آمریکا کرد و در این سفرها با انگلستان رابطه نزدیکی پیدا کرد بطوری که لقب Sir     را از دولت انگلستان دریافت کرد . پس از عبدالبهاء شوقی افندی فرزند ارشد دخترش بنا به وصیت وی جانشین او شد. او فارغ التحصیل دانشگاه بیروت و آکسفورد بود و نقش عمده ای در توسعه بهائیت داشت و نامبرده فرمان تاسیس بیت العدل اعظم را در سال 1963 صادر کرد. این مرکز در دامنه کوه کرمل قرار دارد و متشکل از یک هیئت 9 نفره است که هر پنج سال یکبار عوض می شوند و مرکز اداره امور بهائیان در سراسر جهان است.
عبادتگاه های آنها به مشرق الاذکار معروف است. هرچند از نظر هندسى هریک از بناها با یکدیگر مختلف هستند ولى از لحاظ معمارى یک اصول کلى در آنها مراعات مىشود- همه داراى 9 طرف و یک تالار مرکزى گنبد مانند هستند.


  



نوشته شده در تاریخ 95/11/9 ساعت 5:38 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


1395.2.7 (4)
با دقتی واقع بینانه؛ مسلّم و قطعی هست که بالاترین درصد شرایط شهوی شدن و عاجز ماندن در مهار و کنترل غریزه جنسی؛ مهار و کنترل نکردن نگاه و چشم چرانی هست.
راه های مهار و کنترل نگاه و چشم چرانی:
1- اعتقاد داشتن به خدا و درک محضر خدا.
آقا امام صادق (علیه السلام) می فرماید: فرو بستن چشم از گناه میسر نیست مگر برای انسانی که عظمت و جلال پروردگار را در قلبش مشاهده کرده باشد.
از آقا أمیرالمؤمنین علی(علیه السلام) سؤال شد: توانایی بر کنترل چشم چگونه حاصل می شود؟ حضرت فرمود: «این که خود را تحت قلمرو سلطان آگاه از همه مسائل بدانی و تسلیم او باشی.[1]
2 ـ توجه به آثار فرو بستن چشم.
اگر انسان بداند کنترل نگاه چه آثار و برکاتی دارد ، قطعاً بر ادامه آن تشویق خواهد شد وآثار و فوائدی که بر چشم پوشی مترتب است عبارتند از:
الف) راحتی دل:
آقا أمیرالمؤمنین علی(علیه السلام) می فرماید: کسی که چشم فرو بندد، دلش را صفا داده است.[2]
ب) کشف حقایق:
آقا رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) می فرماید: چشمتان را فرو بندید تا عجائبی را ببینید.[3]
ج) حس کردن شیرینی عبادت:
آقا رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) می فرماید: مسلمانی چشم خود را از زن نامحرم فرو نمی بندد مگر آن که خداوند شیرینی عبادتش را در دل او ایجاد می کند.[4]
د) تزویج حورالعین:
آقا امام صادق (علیه السلام) می فرماید: کسی که نگاهش به زن نامحرمی بیفتد ، پس چشمش را به سوی آسمان افکند و یا نگاهش را فرو بندد ، خداود حورالعین را به ازدواج او در می آورد.[5]
3 ـ توجه به عواقب چشم چرانی.
آقا رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) می فرماید: کسی که چشمش را از حرام پر کند ، خداوند روز قیامت چشمش را از آتش پر خواهد کرد، مگر آن که توبه کند و برگردد.[6]
آقا رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) در روایت دیگر می فرماید: نگاه تیری از تیرهای مسموم شیطان است.[7]
حضرت مسیح (علیه السلام) می فرماید: از نگاه به نامحرم بپرهیزید که بذر شهوت و رشد دهندة فسق است.[8]
4 ـ طرد افکار شیطانی.
آقا أمیرالمؤمنین علی(علیه السلام) می فرماید: کسی که در اطراف گناه بسیار بیندیشد ، سرانجام به آن گناه کشیده خواهد شد.[9]
5 ـ پرهیز از عوامل تحریک زا.
تخیلات تحریک کننده ، رفت و آمد در جاهایی که نامحرم است ، گفت و گو با نامحرم ، دیدن فیلم ها و عکس های مبتذل ، زمینه را برای چشم چرانی فراهم می کند.
6 ـ دقت در دوست یابی
بررسی ها نشان می دهد که نوجوانان ، اولین قدم های انحراف و تباهی را به کمک دوستان ناباب برداشته ، سپس در سراشیبی سقوط قرار گرفته اند.[10]
آلودگی و انحراف، به سرعت از طریق دوستان نااهل به افراد پاک و سالم سرایت می کند و چشم چرانی از این قاعده مستثنا نیست.
آقا أمیرالمؤمنین علی(علیه السلام) می فرماید: از معاشرت با مردم فاسد بپرهیزید که طبیعت تو ، ناخودآگاه ناپاکی را از طبع آن ها سرقت می کند.[11]
7 ـ ازدواج.
یکی از راه های مؤثر در کنترل نگاه ، ارضای صحیح غریزه جنسی از طریق ازدواج است.
آقا رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) می فرماید: ای گروه جوانان! هر یک از شما که قدرت ازدواج دارد، حتماً اقدام کند، زیرا این بهترین وسیله است که چشم را از نگاه های آلوده و عورت را از بی عفتی محافظت می کند.[12]
9 ـ تقویت اراده
نگاه و چشم چرانی اگر عادت شد دامنه دار و پر نفوذ می شود و کنترل آن محال یا لااقل سخت میگردد، لذا برای کنترل نگاه و چشم چرانی دو کار را باید انجام داد:
1.  به خواسته نفس پاسخ مثبت داده نشود، 2. عادت پسندیده ای جایگزین شود و خود را به کارهای پسندیده مانند مطالعه کتاب و ورزش مشغول سازد. 
 

[1] بحارالأنوار ، ج101 ،ص 41?
[2] میزان الحکمه ، ج4 ، ص 3289?
[3] بحارالانوار ، ج101?
[4] میزان الحکمة ، همان ، ص 3292?
[5] همان.
[6] بحارالانوار ، ج73 ، ص 334?
[7] همان ، ج101 ، ص 38?
[8] همان‌، ص 42?
[9] غررالحکم ،ج5 ، ص 321?
[10] محمد علی سادات ، راهنمای پدران و مادران ،ج1 ، ص 99?
[11] ابن ابی الحدید ، شرح نهج البلاغه ، ج20 ، ص 272?
[12] مکارم الاخلاق ، ص


  



نوشته شده در تاریخ 95/11/9 ساعت 5:36 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


http://s6.picofile.com/file/8189596742/%D8%AF%D8%B9%D8%A7%DB%8C_%D8%BA%D8%B1%DB%8C%D9%82.jpg
آیةالله آقا‌مجتبی تهرانی (قدس سره)در تاریخ 1391/04/14:

در روایتی حضرت امام صادق(ع) به یکی از یارانشان به نام «عبدالله‌ بن‌ سنان» فرموده‌اند: «در زمان غیبت، که دسترسی به امام نداری، گاهی در ذهنت راجع به امام شبهه پراکنده می‌کنند»
امام می‌فرمایند که «من یک دعایی یادتان می‌دهم که اگر این دعا را بخوانید، این شبهه‌ها در شما اثر نمی‌کند» این دعا دعای «غریق» است. یعنی کسی که این دعا را بخواند مانند کسی می‌ماند که به‌اصطلاح در آب افتاده و دارد غرق می‌شود و می‌خواهد کسی دستش را بگیرد.
حضرت می‌گوید بگوئید: «یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ»، دو جمله است، جمله اوّل؛ نام‌های مقدس الهی است، «یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ»، جمله دوم؛ «ثَبِّتْ‌ قَلْبِی‌ عَلَی‌ دِینِکَ»، خدا دستم را بگیر، دلم را بر دینت پابرجا بدار که این شبهه‌ها بر من اثر نکند.
عبدالله‌ بن‌ سنان می‌گوید: آقا این‌ جملات را فرمودند بعد من بلا‌فاصله گفتم: «یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْاَبْصَارِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ» و در دعای آقا تصرف کردم.
چون آقا گفتند بگو: «یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ‌ الْقُلُوبِ‌ ثَبِّتْ‌ قَلْبِی‌ عَلَی‌ دِینِکَ»، دعایی که آقا گفتند این بود. من «وَ الْاَبْصَارِ» را اضافه کردم. گفتم: «یَا مُقَلِّبَ الْقُلُوبِ وَ الْاَبْصَارِ ثَبِّتْ قَلْبِی عَلَی دِینِکَ»
حضرت به من رو کردند و فرمودند: "درست است که خدا "مُقَلِّبُ الْقُلُوبِ وَ الْاَبْصَارِ" است، اما این جملاتی ‌را که من می‌گویم، بگو و از خودت عبارت اضافه نکن و این «ابصار» را دیگر در آن نگذار.
این روایت، از نظر اعتقاداتتان خیلی مؤثر است.
برای اینکه در زمان غیبت امام زمان (صلوات‌الله‌علیه)، یک سری شبهات در شما اثر نکند، دستور این است. سند روایت هم خیلی خوب است. پس هر روز بگویید:

«یَا اللَّهُ یَا رَحْمَانُ یَا رَحِیمُ یَا مُقَلِّبَ‌ الْقُلُوبِ‌ ثَبِّتْ‌ قَلْبِی‌ عَلَی‌ دِینِکَ»،
دو سه ثانیه هم بیشتر طول نمی‌کشد. لذا این‌ را هر روز بخوانید تا دلتان به امام زمان (صلوات‌الله‌علیه) قرص شود.


  



نوشته شده در تاریخ 95/11/9 ساعت 5:32 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


آثار و برکات ذکر یونسیه
ذکر یونسیه چیست؟
ذکر یونسیه یعنی گفتن: «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین».[1]
مرحوم آیةالله سید علی شوشتری و ملا حسینقلی همدانی و سید اکبر کربلائی و سیدعلی آقا قاضی تا جناب استاد آیةالله کشمیری همگی اتفاق بر این استغفار کامل آن هم در سجده داشتند.
آثار و برکات ذکر یونسیه
1) شفا از بیماری
پیامبر گرامى (صلى الله علیه و آله و سلّم): هر بیمار مسلمانى که این دعا را بخواند، اگر در آن بیمارى (بهبودى نیافت و) مرد پاداش شهید به او داده مى شود و اگر بهبودى یافت خوب شده در حالى که تمام گناهانش آمرزیده شده است.
2) گشایش از گرفتاریها
رسول خدا (صلى الله علیه و آله و سلّم): آیا به شما خبر دهم از دعایى که هرگاه غم و گرفتارى پیش آمد آن دعا را بخوانید گشایش حاصل شود؟ اصحاب گفتند: آرى اى رسول خدا. آن حضرت فرمود: دعاى یونس که طعمه ماهى شد: لا اله الا انت سبحانک إنّى کنت من الظالمین.
3) نجات از غم
امام صادق (علیه السلام): عجب دارم از کسى که غم زده است چطور این دعا را نمى خواند لا اله الا انت سبحانک انى کنت من الظالمین چرا که خداوند به دنبال آن مى فرماید: فاستبجنا له و نجیناه من الغم و کذلک ننجى المؤ منین (ما او را پــاسـخ دادیم و از غم نجات دادیم و این چنین مؤ منان را نجات مى دهیم ).
4) فرزند دار شدن
مرحوم کلینى نقل مى کند: مردى خراسانى بین مکه و مدینه در ربذه به امام صادق (علیه السلام) برخود و عرضه داشت : فدایت شوم من تا کنون فرزنددار، نشده ام ، چه کنم؟
حضرت فرمود: هرگاه به وطن برگشتى و خواستى به سوى همسرت روى آیه ، و ذالنون إذ ذهب مغاضبا فظنّ أن لن نقدر علیه فنادى فى الظلمات ان لا اله الا أنت سبحانک إنّى کنت من الظالمین را تا سه آیه بخوان إنشاء الله فرزنددار خواهى شد.
ختم های ذکر یونسیه
ختم های این ذکر شریف «400» «700» «1001» «3000» «4000» «7000» بار گفته اند؛ که بستگی به دستور استاد و قابلیت طالب دارد، اما عدد 400 برای همه، آن هم شبها بعد از نماز عشاء تا هر وقت شب در سجده، نافع است.
چون این ذکر به معنی استغفار است در آن هیچ عوارضی نیست. برای دیدن حالات برزخی مؤثر است.
برای تقویت نفس و قلب و مکاشفات بسیار خوب است و برای رفع حجب و نورانیت مؤثر است و استجابت دعا و نجات مؤمنین، از طرف خدا شامل گوینده آن می شود
تجرّد، با مداومت این ذکر حاصل میشود، چنانکه برای مرحوم سید هاشم حداد سه روز حالت تجرّد برزخی اتفاق افتاد، که البته مکاشفه؛ این طول زمانی را ندارد.
مرحوم آخوند ملا حسنقلی همدانی: هر قدر، در هر وقت بتوانید؛ این ذکررا بگوئید.
مرحوم شیخ محمد بهاری: «سالک در اواسط کارش این ذکر را بگوید ( عددش به ابجد 2374)حضرت استاد از قول مرحوم سیدهاشم حداد نقل کردند که ذکر یونسیه برای معرفت نفس و معرفت ربّ مؤثر است، و خودش به ذکر یونسیه مشغول بود.[2]
وقتی سـوال کردم در ایام فراغت، همانند راه رفتن و نشستن، چه ذکری برای نورانیت قلب و رفع حجب خوب است؟
فرمود: ذکر یونسیه.
می فرمود: عدد 3000 به بعد برای کاملین «سالکینی که از مراحلی و منازلی عبور کرده اند» می باشد.
جناب استاد مدت زیادی در نجف 3000 مرتبه این ذکر را در سجده می گفتند.
ازبسیاری از بزرگان این ختم با عدد 400 مرتبه در سجده خصوصاً در میان نماز مغرب وعشاء و یا قبل از اذان صبح و یا قبل از اذان صبح و یا بین الطلوعین جهت افاضات روحانی نقل شده است، و این یکی از ختوماتی است که معمولاً اساتید در ابتدای سلوک به شاگردانشان توصیه می کنند. ناگفته نماند که این ختم به منزله ی توبه ای حقیقی است اگر خالصانه برای خدا بجای آورده شود، اثر شگرفی در پیشبرد انسان دارد.
وقتی از مرحوم آیةالله کشمیری پرسیدند بهترین کار برای سالک در کدام یک از اعمال عبادی است؟ فرمودند: بهترین آن سجده است که ذکر یونسیه در آن گفته شود. و فرمودند: امان ذکر یونسیه موجب اتصال به ارواح و باز شدن چشم برزخی میگردد.[3]
این ذکر شریف اثر بسیار عجیبی در رفع غم و اندوه دارد.
امام صادق (علیه السلام) فرمودند: تعجب می کنم از چهار کس که چهار نوع گرفتاری دارند چگونه به این چهار چیز پناه نمی برند.
از جمله اینها فرمودند: تعجب می کنم از کسی که دچار غم و اندوه شده است اما به این سخن پناه نمی برد، زیرا که حقتعالی در دنباله آن فرموده: «و نجیناه من الغم و کذلک ننجی الموءمنین» یعنی ما او را «حضرت یونس را به سبب این سخن» از غم و اندوه نجات دادیم و اینگونه ما مؤمنان را نجات می بخشیم.
 ------------

[1] سوره انبیا آیه 87.
[2] تذکره المتقین
[3] آفتاب خوبان، اثراستاد سیدعلی اکبر صداقت



  



نوشته شده در تاریخ 95/11/9 ساعت 5:28 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


«قمر در عقرب» چیست و چه احکامی دارد

قمر در عقرب به این معنا است که برای ساکنین زمین ، کره ماه برابر صورت فلکى عقرب‌‌ واقع شده است ، ماه (قمر) در طول یک سال قمری ، که حدود 29?5 روز است ، یکبار به طور کامل دور زمین می چرخد! که به دوازده قسمت تقسیم شده و برج هایی نیز برای هر یک از این دوازده صورت فلکی انتخاب شده ؛ حمل، ثور، جوزاء، سرطان، اسد، سنبله، میزان، عقرب، قوس، حوت، دلو، جدی .
بر اساس روایات و نیز علم نجوم و اخترشناسی ؛ خواندن عقد ازدواج ،مسافرت ،اقدام برای بچه دار شدن (انعقاد نطفه) ،افتتاح کار و کسب و تجارت ،حجامت ،تعیین و تغییر نام ، گذاشتن سنگ بنای کارهای مهم و بطور کلی انجام هر یک از کارهای اساسی در روزهای نحس و قمر در عقرب هم از نظر علماء دینی و هم از نظر منجّمین توصیه نمیگردد بلکه علما فتوی به کراهت اعمال بالا در ایام قمر در عقرب داده اند .
از فرمایشات اهل بیت (علیهم السلام) استفاده می شود که علم نجوم ، علمی الهی است که توسط فرشتگان و انبیاء (علیهم السلام) به بشر تعلیم داده شده است ؛ ولی کسانی که به آن احاطه داشته باشند اندک هستند.
در برخی روایات تصریح شده که علم نجوم را جز دو خاندان به درستی نمی دانند، خاندانی در هند و خاندانی در عرب ؛ گویا مراد از خاندان عرب، اهل بیت (علیهم السلام) هستند، در روایات زیادی از ترتیب اثر دادن به گفته های منجّمین نهی شده؛ ولی نه از آن جهت که این علم نادرست است بلکه از آن جهت که:
اوّلاً: اکثر مدّعیان علم نجوم به خاطر پیچیدگی فراوان آن، در محاسبات خود دچار اشتباه می شوند.
ثانیاً: در گذشته در قضیه دعای حضرت داود (علیه السلام) در توقف خورشید و نیز جریان ردّ الشمس ، حساب نجوم در هم شده؛ لذا محاسبات منجمین فعلی همه بر ظنّ و گمان است و از روایات بر می آید که علم نجوم واقعیّت دارد ولی پیچیدگی آن فراتر از آن است که افراد عادی بتوانند به طور کامل از آن مطّلع گردند ، لذا خطا در این وادی به مراتب بیشتر از صواب است.
قمر در عقرب حدود دو و نیم روز (60 ساعت )می باشد، اما با توجه به اینکه در روایات عبارت «قمر در عقرب» آمده و مشخص نشده که آیا منظور قمر در صورت فلکی عقرب است یا این که قمر در برج عقرب است؟ لذا بهتر است مراعات احتیاط گردد و دو روز به آن افزود و جمعاً چهار روز و نیم محاسبه کرد، البته روزهای قمر در عقرب در هر سال متفاوت است و باید هر سال محاسبه شوند .
بر اساس روایات و نیز علم نجوم و اخترشناسی؛ خواندن عقد ازدواج، مسافرت، اقدام برای بچه دار شدن (انعقاد نطفه)، افتتاح کار و کسب و تجارت، حجامت، تعیین و تغییر نام، گذاشتن سنگ بنای کارهای مهم، و بطور کلی انجام هر یک از کارهای اساسی
در روزهای نحس و قمر در عقرب هم از نظر علماء دینی و هم از نظر منجّمین توصیه نمیگردد بلکه علما فتوی به کراهت اعمال بالا در ایام قمر در عقرب داده اند .
امام صادق (علیه السلام) می فرمایند: «هر کس در هنگامی که قمر در عقرب باشد مسافرت یا ازدواج نماید ، خیری نمی بیند».
هر چند حرکات و صور فلکی و اجرام آسمانی بر زندگی بشر تاثیرات فراوانی دارد لکن از آموزه های اسلامی استفاده می شود که نباید به این امور بیش از حدّ مجاز اعتنا کرده و کل برنامه های زندگی خود را بر اساس آن تنظیم نمود اما به هر صورت احتیاط ، شرط عقل و نیز شرع است . به عنوان نمونه در چندین روایت ذیل ، ائمه به این موضوع اشاره کرده اند.
شخصی به امام صادق (علیه السلام) عرض کرد: «من به گونه ای در نجوم غرق شده ام که هر گاه بخواهم کاری انجام دهم، آن را با اطلاعات نجومی خود می سنجم، اگر برای آن طالع شر و نحسی دیدم آن را انجام نمی دهم و هر گاه طالع خیر و خوبی برای آن دیدم، شروع به اقدام می کنم. امام فرمود: آیا به آن چه به دست آورده ای اعتقاد داشته و بر طبق آن عمل می کنی؟ عرض کرد: بله، امام فرمود: همه کتاب هایت (کتاب های نجومی) را نابود کن و به این علم عمل نکن».
رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلّم) فرمودند : هر کس برخدا توکل کند و هیچ گاه ملاحظه سعادت و نحوست روزها را ننماید خداوند او را یاری خواهد نمود و عهده دار او خواهد شد به ویژه اینکه صدقه نیز بپردازد زیرا صدقه نحوست را از بین میبرد.
البته این مطلب را هم نباید نادیده گرفت که به اعتراف خود منجمین، این گونه برداشت های غیر مادی و حکم های غیبی از حالات نجوم و ستارگان، دقیق و قطعی نیست و فقط مجرد ظن و احتمال است.
اما بعد از آن که اسلام، مسلمانان را از افتادن در خرافات باز داشت، در برخی از موارد به اموری اشاره کرده است که نوعی اعتراف به دخالت اجرام آسمانی در برخی از امور زندگی انسان ها است (البته این دخالتها اموری خارق العاده و غیر طبیعی نیستند بلکه نا شناخته و ناملموسند که به نظر برخی روشنفکر مآبها شاید خرافات باشد که انشاء الله در پستهای آینده در مورد این موضوع بیشتر بحث خواهد شد!)، البته روشن است که در این گونه امور فقط باید به مقداری که شرع بیان کرده است، اکتفا شود، مانند ایام قمر در عقرب و ماه صفر.
نتیجه :
بنابراین با توجه به مطالبی که ذکر شد می توان چنین نتیجه گرفت که موضوع قمر در عقرب امری است حقیقی و واقعی؛ و تاثیرات آن در زندگی بشر قطعی و مسلم است چنانکه علمای دینی بر طبق آن فتوا نیز داده اند و بهتر این است که در این ایام از کارهای مهمی که ذکر شد پرهیز شود لکن صدقه و خواندن آیة الکرسی در دفع نحوست این ایام بسیار مفید می باشد .



  



نوشته شده در تاریخ 95/11/9 ساعت 5:25 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


عکس مناظر زیبا

شرایط اقلیمی و آب و هوایی و تغییر فصل‌ها، می‌تواند جذابیت های زیادی در چشم‌اندازها ایجاد کند. برخی از تصاویر این پست، به‌طور کاملاً طبیعی به‌وجود آمده‌اند و در برخی، نقش انسان پایه‌گذار زیبایی ایجادشده است.


تونل عشق، اوکراین (اولِگ گوردیِنکو)

2-3-2014 12-23-48 AM

مزارع گل لاله در هلند (آلارد شاگِر)

2-3-2014 12-24-34 AM

Salar de Uyuni، یکی از بزرگ‌ترین آینه‌های طبیعی در بولیوی

2-3-2014 12-25-37 AM

2-3-2014 12-25-23 AM

پارک ساحلی هیتاچی در ژاپن

2-3-2014 12-26-26 AM

غارهای یخی ماندن‌هال در آلاسکا (کن میرینگ)

2-3-2014 12-27-40 AM

ساحل سرخ در پانجین چین. (ام. جیا)

2-3-2014 12-28-23 AM

چنگل بامبو در ژاپن (یویا هوریکاوا، توموآکی کابه)

2-3-2014 12-30-30 AM

خیابانی در بن آلمان (آداس ملیائوسکاس)

2-3-2014 12-32-15 AM

معدن نایکا، مکزیک (نیکول دنیس)

2-3-2014 12-34-27 AM

2-3-2014 12-34-10 AM

تونل گل اقاقیا در ژاپن

2-3-2014 12-36-09 AM

2-3-2014 12-35-52 AM

جنگل سیاه در آلمان (اندی لیندن)

2-3-2014 12-37-14 AM

مزارع چای در چین

2-3-2014 12-38-04 AM

کوه‌های تیانزی در چین (ریچارد جانکی)

2-3-2014 12-39-51 AM

هانگ سون دونگ ویتنام (کارستن پِتِر)

2-3-2014 12-41-44 AM

پارک تاکینوئه ژاپن

2-3-2014 12-42-46 AM

دره آنتلوپ در آمریکا

2-3-2014 12-43-34 AM

دریاچه هیلیِر استرالیا (اوکرت لِروی)

2-3-2014 12-44-10 AM

دریاچه رتْبا در سنگال

2-3-2014 12-44-42 AM

مزارع اسطوخودوس در فرانسه و بریتانیا (آنتونی اسپنسر/ اراسموس. تی)

2-3-2014 12-45-44 AM

2-3-2014 12-45-21 AM

مزارع گل کانولا در چین

2-3-2014 12-46-39 AM

2-3-2014 12-46-25 AM

کوه رورایما، آمریکای جنوبی (اُوِه جرج)

2-3-2014 12-48-02 AM

ژانگ‌یی دانخیای چین

2-3-2014 12-48-42 AM

148134_650.jpg

 



  




  پیام رسان 
+ هر کسی نام کسی گفت سرش بالا رفت ما که از لطف تو داریم سری در سر ها ازدحام است سر کوی شما اذن بده لااقل ما بنشینیم همین آخرها

+ سلیمانا از این خرمن فقط یک خوشه میخواهم ز گوشه گوشه دنیا فقط شش گوشه میخواهم برگ زردی با سماجت شاخه را چسبیده بود دستهای خویش و دامان توام آمد به یادم یا حسین

+ سلام دوستان عزیز

+ سال پر خیر وبرکتی داشته باشین دوستان پارسی بلاگ

+ سال نو به همه دوستلن عزیز مبارک

+ سال نو بغیر از تعویض لباس و کفش وغیره سالی برای تعویض رفتار ها وکردارهایمان باشد برایملن ابدی ومبارکتر خواهد بود

+ سال1397 برای همه دوستان عزیز مبارک باشد

+ پیشاپیش سال پر خیر وبرکتی را در پناه مهدی صاحب الزمان برایتان ارزومندم انشالله سال ظهور حضرت بقیه باشد

+ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

+ روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ