سفارش تبلیغ
صبا ویژن
03955809074 سید مهدی ملک الهدی
نوشته شده در تاریخ 95/7/24 ساعت 2:24 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


     دیروز وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، به منابعی دست یافته که نشان می‌دهد آمریکا قصد دارد به صورت محدود به برخی از پایگاه‌های حیاتی ارتش سوریه حمله موشکی کند 
                       آمریکا

 کاخ سفید با تایید شایعات درباره احتمال حمله هوایی علیه ارتش سوریه، عملا به این کشور و همه کشورهای جهان که دولتی مستقل دارند اعلان جنگ داد و این در حالی است که مصوبه دومای روسیه برای حضور نظامی نامحدود این کشور در سوریه، احتمال برخورد مستقیم 2 قدرت نظامی را بیش از پیش افزایش داده است.  «جاش ارنست» سخنگوی کاخ سفید روز پنجشنبه اعلام کرد واشنگتن احتمال حملات هوایی علیه ارتش سوریه را منتفی نمی‌داند.

اگرچه سخنگوی کاخ سفید در این مورد محتاطانه سخن گفت و انجام عملیات نظامی آمریکا علیه نظام سوریه را در مورد اهداف تعریف شده که به احتمال زیاد پیامدهای پیش‌بینی نشده‌ای برای واشنگتن به ‌دنبال داشته باشد رد کرد اما از نظر رسانه‌های غربی همین‌قدر کفایت می‌کرد که ارنست بگوید: «من بررسی گزینه‌های مختلف را دور از ذهن نمی‌دانم.» چرا که این کرنش سخنگوی دولت اوباما به معنی تایید اطلاعات از عمد درز داده شده از وزارت دفاع ایالات متحده درباره تدارک پنتاگون و کشورهای ناتو برای حمله بزرگ به خاک سوریه با هزینه سعودی‌ها بود که اخیرا در مطبوعات غربی منتشر شده ‌است. 

از جمله آنها روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست» بود که چهارشنبه پیش نوشت: «شماری از مسؤولان آمریکایی- از سیا، وزارت خارجه و ستاد کل نیروهای مسلح آمریکا- چهارشنبه گذشته در کاخ سفید موضوع حملات محدود علیه نظام سوریه را بررسی کرده‌اند. آنان هدف این کار را واداشتن نظام بشار اسد، رئیس‌جمهوری سوریه به تغییر رفتارش در قبال آتش‌بس در منطقه حلب و ثمربخش کردن گفت‌وگوها با وی، عنوان کرده‌اند». به‌نوشته واشنگتن‌پست، نشست شورای امنیت ملی آمریکا اواسط هفته جاری به ‌ریاست باراک اوباما تشکیل شده و احتمال می‌رود او با بمباران «ضعیف» نیروهای ارتش سوریه موافقت کند.

البته «جان کربی» سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده در راستای سیاست ارعاب و مذاکره، پس از این تهدید رسانه‌ای سعی کرد باب راهکار دیپلماسی با مسکو را هم در واشنگتن باز نشان دهد اما کماکان گزینه نظامی را منتفی ندانست. اما برنامه آمریکایی‌ها برای بمباران «ضعیف» نیروهای ارتش سوریه که واشنگتن‌پست به اصطلاح- در حقیقت با نظر خود اوباما- افشا کرده بود، بدعتی بسیار خطرناک است، چرا که به معنی نادیده گرفتن تمام کنوانسیون‌های بین‌المللی در مورد مرزبندی‌های سیاسی و حق حاکمیت دولت‌های مرکزی بر تمامیت ارضی‌شان محسوب می‌شود.

اگرچه این جنایتی است که آمریکا بارها بدون مجوز شورای امنیت سازمان ملل در سال‌های اخیر در افغانستان، عراق، پاکستان، یمن و خود سوریه مرتکب شده است اما تبدیل آن به یک رویه معنایی جز این ندارد که آمریکایی‌ها خود را برای حمله و جنگ با هر کشوری محق بدانند که این اعلان جنگ به همه کشورهای جهان خواهد بود. از سوی دیگر تصمیم مذبوحانه و مخفی اوباما برای بمباران «ضعیف» سوریه به شکلی دیگر در منابع عربی نزدیک به کاخ سفید بازتاب یافته که نشان می‌دهد این حملات همانند آنچه در هفته‌های اخیر در قالب پشتیبانی هوایی داعش در حمله به مواضع نیروهای سوری در دیرالزور و همچنین نیروهای مردمی عراق در جنوب موصل انجام گرفت از قبل آغاز شده‌اند. روزنامه «الشرق الاوسط» وابسته به خاندان پادشاهی سعودی به نقل از مقامات آمریکایی خبر داده که پنتاگون درصدد حملات محدود به مواضع ارتش سوریه است بدون آنکه مسؤولیت آن را برعهده بگیرد.

این روزنامه چاپ لندن نوشت: «پنتاگون در حال بررسی انجام حملات محدود به سوریه است؛ حملاتی که پای باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا را به یک وضعیت شرم‌آور باز نکند. قرار نیست اشاره‌ای به این حملات هوایی که آمریکا درصدد است انجام دهد، شود و واشنگتن هم علنا مسؤولیت آنها را نخواهد پذیرفت.» اما قطعا چنین حملاتی با سکوت سوریه و متحدانش مواجه نخواهند شد و در عین حال نهایت شرمساری را برای اوباما به همراه خواهد آورد، چرا که مطرح کردن حملات نقاب‌دار و غیرمسؤولانه به یک کشور دیگر معنایی جز این ندارد که آمریکا خود را به عنوان دولتی تروریست به جهان معرفی می‌کند.

روسیه آماده جنگ، به دنبال صلح

در حالی که جنگ تنها برنامه اوباما برای سوریه است، پوتین هم پا پس نکشیده، اگرچه صلح برای او اولویت اصلی است. تنها یک روز پس از سخنرانی تاریخی رئیس‌جمهور روسیه در دوما (مجلس نمایندگان) مبنی بر آمده شدن این کشور برای برخورد احتمالی با دشمن، پارلمان روسیه توافق مسکو با دمشق را که به نیروهای روس امکان می‌دهد به مدت نامحدود در سوریه بمانند، تصویب کرد.

همه 446 نماینده مجلس دوما روز جمعه به تصویب این توافقنامه رای دادند که براساس آن پوتین می‌تواند نیروهای نظامی را در پایگاه هوایی حمیمیم در جنوب‌شرقی شهر بندری لاذقیه تا هر زمان که لازم باشد حفظ کند.  به گفته نیکولای پانکوف، معاون وزیر دفاع روسیه، توافقنامه مزبور شامل «عملیات یگان هوایی نیروهای مسلح روس در قلمروی سوریه» نیز می‌شود. همزمان سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه پذیرای ژان مارک آیرو، وزیر خارجه فرانسه بود تا دو کشور توافق جدیدی را برای آتش‌بس در سوریه بررسی کنند.

لاوروف پس از دیدار با آیرو گفت:«آماده همکاری با فرانسه درباره متن پیش‌نویس قطعنامه سوریه هستیم. این در حالی است که وزارت خارجه آمریکا هفته گذشته اعلام کرد واشنگتن تماس‌های دوجانبه با مسکو درباره حل بحران سوریه را به حالت تعلیق درآورده است. البته روسیه علاوه بر همکاری با فرانسه درباره تدوین قطعنامه شورای امنیت درباره آتش‌بس سوریه، قطعنامه‌ای اضطراری را هم برای ارائه به شورای امنیت در نظر دارد. شورای امنیت سازمان ملل، دوشنبه هفته پیش مذاکره بر سر پیش‌نویس قطعنامه‌های پیشنهادی فرانسه و اسپانیا را آغاز کرده که از آمریکا و روسیه می‌خواهد آتش‌بس فوری در حلب را تضمین کنند و به پروازهای نظامی بر فراز این شهر پایان دهند.

هشدار فوری مسکو به واشنگتن

دیروز وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، به منابعی دست یافته که نشان می‌دهد آمریکا قصد دارد به صورت محدود به برخی از پایگاه‌های حیاتی ارتش سوریه حمله موشکی کند. مسکو طی اطلاعیه‌ای فوری به صورت مستقیم به واشنگتن هشدار داده است که افزایش تنش در سوریه احتمال از کنترل خارج شدن اوضاع را بیشتر می‌کند.

پوتین نخستین برنده جایزه صلح چاوز

رئیس‌جمهور ونزوئلا، جایزه صلح تازه‌ ایجادشده را که به افتخار هوگو چاوز، رهبر  فقید این کشور نامگذاری شده به ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه اعطا کرده‌ است. نیکلاس مادورو روز جمعه در مراسم رونمایی از مجسمه چاوز که توسط یک هنرمند روس طراحی شده بود، گفت: «تصمیم گرفتم جایزه صلح و حاکمیت هوگو چاوز را ایجاد کنم». وی رئیس‌جمهور روسیه را «مبارز راه صلح» عنوان کرد و گفت: «فکر می‌کنم ولادیمیر پوتین شایسته جایزه هوگو چاوز است».







  پیام رسان 
+ هر کسی نام کسی گفت سرش بالا رفت ما که از لطف تو داریم سری در سر ها ازدحام است سر کوی شما اذن بده لااقل ما بنشینیم همین آخرها

+ سلیمانا از این خرمن فقط یک خوشه میخواهم ز گوشه گوشه دنیا فقط شش گوشه میخواهم برگ زردی با سماجت شاخه را چسبیده بود دستهای خویش و دامان توام آمد به یادم یا حسین

+ سلام دوستان عزیز

+ سال پر خیر وبرکتی داشته باشین دوستان پارسی بلاگ

+ سال نو به همه دوستلن عزیز مبارک

+ سال نو بغیر از تعویض لباس و کفش وغیره سالی برای تعویض رفتار ها وکردارهایمان باشد برایملن ابدی ومبارکتر خواهد بود

+ سال1397 برای همه دوستان عزیز مبارک باشد

+ پیشاپیش سال پر خیر وبرکتی را در پناه مهدی صاحب الزمان برایتان ارزومندم انشالله سال ظهور حضرت بقیه باشد

+ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

+ روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ