سفارش تبلیغ
صبا ویژن
03955809074 سید مهدی ملک الهدی
نوشته شده در تاریخ 95/4/5 ساعت 2:46 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


سازمان عفو بین‌الملل در گزارش جدید خود اعلام کرده سعودی‌ها با استفاده از بمب‌های خوشه‌ای ساخت انگلیس در جنگ یمن، مناطق مختلف این کشور را به «میادین مین» تبدیل کرده‌اند.


آل سعود در 18 ماه گذشته علیه مردم بی‌گناه یمن تقریباً از هر نوع سلاحی (ممنوعه و غیرممنوعه) استفاده کرده است تا بلکه بتواند انقلابیون این کشور را وادار به تسلیم کند اما نتیجه کار تاکنون مطابق با خواست سعودی‌ها نبوده است. یکی از ابزارهای آل سعود در این مورد استفاده از بمب‌های خوشه‌ای است که صدای نهادهای حقوق بشری را نیز درآورده است.

به گزارش تسنیم، سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به ریزش بمب‌های خوشه‌ای توسط جنگنده‌های سعودی بر سر مردم یمن، درباره خطر این بمب‌ها برای غیرنظامیان هشدار داده و خاطرنشان کرده «بمب‌های خوشه‌ای مناطق مختلف یمن را به میدان‌های مین تبدیل کرده است.» سازمان عفو بین‌الملل، که مقر آن در لندن است همچنین تاکید کرده «کودکان و غیرنظامیان توسط بمب‌های خوشه‎‎ای عمل نشده، کشته و مثله می‌شوند.» این سازمان، در ادامه آل‌سعود را به عدم استفاده از این مهمات جنگی و همچنین جامعه جهانی را به کمک در پاکسازی مناطق یمن فراخواند.


سازمان عفو بین‌الملل همچنین با اشاره به اینکه «عربستان از بمب‌های خوشه‌ای ساخت انگلیس در یمن استفاده می‌کند» آن را «شوکه‌کننده» خواند و از لندن خواست در این خصوص شفاف‌سازی کند. همزمان با انتقاد سازمان عفو بین‌الملل از انگلیس به دلیل استفاده از تسلیحات این کشور در جنگ یمن، «مارک گلدرینگ» مدیر اجرایی گروه امداد رسانی«آکسفام» نیز دیروز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: «انگلیس آتش جنگ وحشیانه را در یمن با تامین تسلیحات عربستان، شعله‌ور می‌کند.» پیش از این نیز، «احمد العسیری» سخنگوی ائتلاف تجاوز به یمن با اعتراف به استفاده از بمب‌های خوشه‌ای دریمن گفته بود: «بمب‌های خوشه‌ای را آمریکا به ما فروخته است.» از سوی دیگر، «صالح الصماد» رئیس شورای سیاسی انصارالله یمن در سخنرانی روز یکشنبه خود در جمع هزاران تن از اهالی شهر صنعا به مناسبت بیست وششمین سالگرد وحدت یمن (وحدت جنوب و شمال) آمریکا و عربستان را متهم به تلاش برای چند دستگی و تجزیه یمن کرد.


«صالح الصماد» تاکید کرد: «نیروهای شرکت‌کننده در تجاوز سعودی-آمریکایی جمعیت‌های خیریه نیستند و مزدوران را برای خدمت به مردم یمن به کار نگرفته‌اند و ما باید به خوبی بیدار باشیم. آنها دغدغه‌ای جز تجزیه یمن ندارند.
عربستان و آمریکا می‌خواهند تا جنوب تحت سلطه القاعده باقی بماند و به این بهانه همواره حضور زمینی، دریایی و هوایی در یمن داشته باشند.» خبر دیگر اینکه،  شماری از استان‌های یمن روز یکشنبه شاهد تظاهرات و راهپیمایی مردم این کشور در محکومیت اشغال، تجاوز، محاصره و دخالت آمریکا در جنوب یمن بود.

حتی یک رهبر عربی به ادامه بمباران یمن در ماه حرام اعتراض نکرده است







  پیام رسان 
+ هر کسی نام کسی گفت سرش بالا رفت ما که از لطف تو داریم سری در سر ها ازدحام است سر کوی شما اذن بده لااقل ما بنشینیم همین آخرها

+ سلیمانا از این خرمن فقط یک خوشه میخواهم ز گوشه گوشه دنیا فقط شش گوشه میخواهم برگ زردی با سماجت شاخه را چسبیده بود دستهای خویش و دامان توام آمد به یادم یا حسین

+ سلام دوستان عزیز

+ سال پر خیر وبرکتی داشته باشین دوستان پارسی بلاگ

+ سال نو به همه دوستلن عزیز مبارک

+ سال نو بغیر از تعویض لباس و کفش وغیره سالی برای تعویض رفتار ها وکردارهایمان باشد برایملن ابدی ومبارکتر خواهد بود

+ سال1397 برای همه دوستان عزیز مبارک باشد

+ پیشاپیش سال پر خیر وبرکتی را در پناه مهدی صاحب الزمان برایتان ارزومندم انشالله سال ظهور حضرت بقیه باشد

+ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

+ روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ