سفارش تبلیغ
صبا ویژن
03955809074 سید مهدی ملک الهدی
نوشته شده در تاریخ 96/6/27 ساعت 10:14 ص توسط سیدمهدی ملک الهدی


wpid-3340723124.jpg

 

ناکامی انسان‌ها، ریشه در باورهای آن‌ها دارد، کسی که باور دارد نمی‌تواند، شانس ندارد، امکانات ندارد، سلامتی ندارد و… این باورهای منفی در زندگی او محقق و مجسم می‌شوند، زندگی تجسم افکار و نمی‌تواند، شانس ندارد، امکانات ندارد، تحمل ندارد، سلامتی ندارد و… این باورهای منفی در زندگی ا و محقق و مجسم می‌شوند، زندگی تجسم افکار و باور‌های انسان است. باورهای ذهنی ما، مغز را برنامه‌ریزی می‌کنند و مغز بر اساس برنامه‌ریزی ذهنی که سرچشمه آن باور‌ها می‌باشند به اعصاب و عضلات فرمان می‌دهد.

اگر کسی باور داشته باشد نمی‌تواند از قله صعود کند، مغز همین پیام را دریافت کرده و ساز و کار بدن را ناتوان خواهد کرد. اما اگر باور داشته باشید که می‌توانید از دماوند صعود کنید، مغز شما این پیام را دریافت کرده و سپس عضلات شما را برای صعود دماوند آماده می‌کند.در هر آن کاری که میلتست *** قدرت خود را همی بینی عیانفرمانده بدن ما، مغز است. اما مغز در اختیار باورهای ذهنی ما است. هر فرمانی را که باورهای ذهنی صادر کند، مغز نیز همان فرمان را به وسیله اعصاب تحریکی به اندام‌ها و عضلات خواهد فرستاد. باورهای منفی چون غده‌ای خطرناک باعث شکست و نابودی انسان می‌شوند. در مجموع از آموزه‌های دینی چنین نتیجه می‌گیریم که:باور منفی، وسوسه‌ای از وسوسه‌های شیطان است در حالی که باور مثبت، مژده‌ای از بشارت‌های الهی می‌باشد.ای عزیز موفقیت جو، این آیین نامه‌ای را که اسلام برای ذهن تو صادر کرده است، به دقت رعایت کن تا انشا‌ء الله موفق و کامیاب باشی.اپیکتیوس ـ فیلسوف بزرگ رواقی ـ می‌گوید:ما باید بیشتر از آن چه که مراقب بیرون کشیدن «تومور و آبسه از بدن» هستیم، مراقب «بیرون کشیدن افکار نادرست از ذهن» باشیم.

[1]آنچه انسان را محدود و ناکام می‌کند، باورهای محدود اوست، نه عوامل بیرونی، محدودیت انسان در زندگی، چارچوب ذهنی است که خود برای خویش ساخته است.شما که در جست‌و جوی رشد و کمال هستی، باید باورهای محدود کننده را نابود کنی، و باور کنید که می‌توانید با حمایت خالق کائنات هر قله‌ای را فتح کنی؛ فتحی آسان و پیروزمندانه.تکنیک‌های مقابله با افکار منفی1ـ امام صادق (علیه‌السلام) می‌فرماید:تأثیر پیش‌بینی و باور منفی، به تو وابسته است اگر آن را آسان‌گیری آسان می‌شود و اگر سخت‌گیری، مشکل می‌شود و اگر آن را به هیچ نگیری، هیچ و بی‌اثر می‌شود.

[2]2ـ حضرت محمد(صلی الله علیه و آله) فرمودند:توکل بر خداوند پیش‌بینی منفی (باور منفی) را پوشانده و از بین می‌برد.

[3]هنگامی که افکار منفی در انسان ایجاد می‌شود، باید بگویید: پروردگارا از این افکار منفی به تو پناه می‌برم، از شر این افکار مرا حفظ کن.نقل شده است.

[4] که پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) همواره پیش‌بینی مثبت و زیبایی از رویدادها داشتند و به دیگران توصیه می‌کردند که شما نیز پیش‌بینی مثبت و پسندیده داشته باشید، زیرا باورهای مثبت و زیبای شما در زندگی تجسم پیدا خواهد کرد.3ـ افکار مثبت را بیشتر کرده تا جایی که ذهن ما به مثبت اندیشی عادت کند و مکانیزم منفی بافی آن مختل شود.4ـ از بیکاری پرهیز کرده و همواره مشغول انجام کارهای مفید باشیم تا دیگر ذهن فرصت منفی بافی را پیدا نکند.5

ـ در قدرت خالق آفرینش اندیشه نماییم، زیرا افکار مثبت و منفی ما تحت تسلط او می‌باشد، علاوه بر این هر رویدادی در عالم با اجازه خداوند است، بنابراین کسی که با او دوست بوده و از او کمک بخواهد، به طور یقین خداوند او را یاری کرده و از شر رویدادهای ناگوار نجات خواهد داد.

   نگذاریم آنچه هستیم،مانع آنچه میتوانیم باشیم،باشد. (پالمر) 

 







  پیام رسان 
+ هر کسی نام کسی گفت سرش بالا رفت ما که از لطف تو داریم سری در سر ها ازدحام است سر کوی شما اذن بده لااقل ما بنشینیم همین آخرها

+ سلیمانا از این خرمن فقط یک خوشه میخواهم ز گوشه گوشه دنیا فقط شش گوشه میخواهم برگ زردی با سماجت شاخه را چسبیده بود دستهای خویش و دامان توام آمد به یادم یا حسین

+ سلام دوستان عزیز

+ سال پر خیر وبرکتی داشته باشین دوستان پارسی بلاگ

+ سال نو به همه دوستلن عزیز مبارک

+ سال نو بغیر از تعویض لباس و کفش وغیره سالی برای تعویض رفتار ها وکردارهایمان باشد برایملن ابدی ومبارکتر خواهد بود

+ سال1397 برای همه دوستان عزیز مبارک باشد

+ پیشاپیش سال پر خیر وبرکتی را در پناه مهدی صاحب الزمان برایتان ارزومندم انشالله سال ظهور حضرت بقیه باشد

+ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

+ روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ