سفارش تبلیغ
صبا ویژن
03955809074 سید مهدی ملک الهدی
نوشته شده در تاریخ 96/12/14 ساعت 9:9 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


هر نهالی به اسم یک شهید



  



نوشته شده در تاریخ 96/12/14 ساعت 8:48 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


بلایی که شبکه های ماهواره ای بر سر روابط محرم و نامحرم آورده است

چندسالی است که تلویزیون‌های ماهواره‌ای با رشدی قارچ گونه، دست به توسعه‌ای همه جانبه از جهت کمیّت و کیفیت زده و با افزایش جامعه مخاطبان خود، به یک عامل مؤثر در برخی معادلات فرهنگی و اجتماعی تبدیل شده‌اند. یکی از آثار و پیامدهای برنامه‌های ماهواره‌ای، دگرگون سازی ارزش‌ها در حیطه روابط زن و مرد و نفی اصول یا قیود ارتباطی میان زن و مرد در فرهنگ ایرانی اسلامی است.

حیازدایی، عفت گریزی، بروز ناهنجاری‌های ارتباطی در محیط‌های اجتماعی، افزایش روابط نامشروع، خیانت، طلاق و البته طلاق‌های عاطفی تنها گوشه‌ای از نتایج عملکرد شبکه‌های ماهواره‌ای در این حوزه  است. شناخت دقیق این پیامدها امری ضروری برای پیشگیری و نیز رفع آسیب‌های وارده است که مستلزم بررسی و تحلیل بیشتر پیرامون برنامه‌های پخش شده از شبکه‌های ماهواره‌ای است.

شناخت مفاهیم ترویج شده، بررسی شیوه‌های اثرگذاری و تبیین پیامدهای فرهنگی سه گام مهمی است که باید در موضوع روابط زن و مرد در سه حوزه «خانواده»، «دوستان و بستگان» و «محیط کار و اجتماع» به آن پرداخت.



  



نوشته شده در تاریخ 96/12/14 ساعت 8:43 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


واقعیت آن است که اکثر شبکه های ماهواره ای صرفاً یک سرگرمی نیستند بلکه مارهای خوش خط و خال هستند که می خواهند به شیوه ای نوین افکار خانواده ها را مسموم و در نتیجه بنیان جامعه را منزلزل کنند . و به گفته کارشناسان ، مهم ترین سوغات آن ، ترویج خانواده های بی سامان و لجام گسیخته ، عادی جلوه دادن خیانت خانوادگی ، بی اهمیت جلوه دادن احترام به والدین ، عادی جلوه دادن رابطه خارج از ازدواج ، هویت زدایی از مفهوم خانواده ، عادی جلوه دادن سقط جنین برای دختران ، تعصب زدایی و ترویج بی تفاوتی نسبت به حریم خانواده ، ترویج جدایی و و ایجاد آمادگی ذهنی برای گسترش تفکر شیطان پرستی در میان جوانان و نوجوانان است .

فاجعه از آنجا رخ می نماید که قرار است زنان برخی شبکه های ماهواره ای برای زنان جامعه الگو باشند . زنانی که به همسران خود خیانت کرده و فرزندانشان انجام رابطه نامشروع را ساده تر از نوشیدن چای در یک شب سرد زمستانی می دانند .

داستان سریالهای برخی شبکه های ماهواره ای ، داستان کسانی است که زندگی شان مملو از رابطه های جنسی نامشروع ، شهوت رانی های حیوانی و بی بندوباری هاست ، داستان آدم هایی که مهمترین دغدغه شان سقط بچه های نا مشروع و خیانت به همسرانشان است .

بنا براین اگر اعضاء جامعه انسانی و اسلامی ما از خطر ها و هجمه های خانمان برانگیز اینگونه شبکه ها غفلت نمایند و پای چنین شبکه هایی را از حریم خانواده خود قطع نکنند ، خانواده هایشان یا از هم خواهند پاشید یا سرد و عاری از روابط انسانی و عاطفی خواهند شد .

و کم ترین مفاد چنین دسیسه هایی ، کودکان و نوجوانان خواهند بود که به درستی تربیت نخواهند شد .

جامعه پس رفت کرده و بیش از پیش ، عقب ماندگی و مصرف گرایی را تجربه خواهیم کرد ، و طبیعی است در چنین شرایطی زمان و فرصت های از دست رفته قابل جبران نخواهند بود .



  



نوشته شده در تاریخ 96/12/14 ساعت 8:41 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


پشت پرده اهداف شبکه های ماهواره ای فارسی زبان

بررسی و ارزیابی شکل و محتوای سریالهای پخش شده در شبکه های فارسی زبان ماهواره ای از بدو تاسیس ، تا به امروز چند نکته اساسی را به وضوح نشان می دهد.

اول آنکه مشخص می سازد برنامه ریزی و اولویت بندی گردانندگان و مدیران ارشد این شبکه ها در امر حیاء زدایی از جامعه ایران اسلامی و قباحت زدایی به گونه ای است که از مجموع سریالهای پخش شده از این شبکه ها بیشترین درصد فراوانی محتوای سریالها به القاء و عادی سازی رابطه های جنسی قبل از ازدواج اختصاص داشته و در کنار آن داشتن فرزند نامشروع در مرتبه بعد قرار دارد . در این میان فراوانی امور قبیح دیگری چون تجاوزات جنسی ، خیانت زن و شوهر به یکدیگر ، سقط جنین و دوستی با جنس مخالف نیز کمیت خاصی از محتوای مجموع سریالهای پخش شده از این شبکه ها را شامل می گردد . جمع بندی فضای روانی ایجاد شده توسط این شبکه ها و القای غیر مستقیم این گونه مطالب ، آن هم برای جامعه با حیاء و عفیف فارسی زبان ، به وضوح ماهیت این شبکه را جهت تسخیر قلب ، فکر و کانون خانواده های مسلمان ایرانی نشان می دهد . ( شبیخون فرهنگی)

دوم اینکه مشخص می نماید که برنامه ریزی مدیران ارشد این رسانه ها در القای غیر مستقیم « سبک زندگی غربی » در چه سطحی است و تا چه اندازه در دستور کار قرار دارد.

در سریالهای پخش شده از شبکه های ماهواره ای به طور تدریجی و معکوس ، رفتارهای به شدت منفور و حرام از نگاه شرع و حتی عرف ، در نگاه جامعه و خانواده ایرانی به اعمال مباح و گاه پسندیده و حتی ضروری جامعه تبدیل می شود . به عنوان مثال زیر سوال بردن ازدواج و ایجاد شبهه و تردید مکرر درباره افرادی که به زعم آنها ، از روی اشتباه به ازدواج تن می دهند و یا به زندگی مشترک خود پایبندند و در مقابل ارائه دیدگاههای شبهه افکنانه در خصوص تغییرات زمانه و لزوم فاصله گیری از جامعه سنتی ، از برجسته ترین مضامین سریالهای این شبکه ها است . روابط عاشقانه دختر و پسر جوان ، نمایش می گساری ، هرزه گویی های هنگام مستی ، نمایش روابط خارج از چارچوب های اخلاقی ، ابراز علاقه های شهوانی اغواکننده ، عدم وفاداری زنان و مردان متاهل به همسران خود ، روابط نامتوازن بین افراد دارای اختلاف سنی زیاد و بی احترامی به والدین و ... از این جمله اند.



  



نوشته شده در تاریخ 96/12/14 ساعت 8:28 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


85437-255078-1406791308

همسران دچار بدبینی و بدگمانی نسبت به طرف مقابل شده‌اند در نتیجه ارتباط زناشویی آن‌ها دستخوش بی‌مهری‌ها شده و طلاق عاطفی رخ داده است که در نهایت منجر به از هم پاشیده شدن بنیان خانواده می‌شود.
 در ابتدا آموزش مناسب به خانواده‌ها درباره استفاده درست از ماهواره گامی موثر خواهد بود یعنی باید فرهنگ‌سازی مناسب صورت بگیرد.
بالا بردن سطح آگاهی خانواده در استفاده از ماهواره و سایر تکنولوژی‌ها و مطلع شدن از خطرهای تهدیدکننده آن سبب می‌شود که در انتخاب برنامه‌هایی که می‌خواهند ببینند صاحب سلیقه شوند و بر اساس معیارهای اخلاقی که در راستای حفظ کانون گرم خانواده باشد انتخاب داشته باشند.



  



نوشته شده در تاریخ 96/12/14 ساعت 8:26 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


خانواده‌ها می‌توانند زمانی را که برای دیدن سریال‌های ماهواره ای این چنینی صرف می‌کنند به امور خانه و بهبود روابط عاطفی بین اعضای خانواده اختصاص دهند.

معنوی، بی‌اعتمادی و بدبینی بین زن‌وشوهر را یکی از محصولات این سریال‌ها دانست و گفت: در بعضی مراجعین به مشاور دیده شده به حدی تأثیرپذیری از این سریال‌ها داشته‌اند که خیانت‌ها و ماجراهای سریال را به روابط زناشویی خود تعمیم داده‌اند.



  



نوشته شده در تاریخ 96/12/14 ساعت 8:23 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


سریال‌های ماهواره‌ای سمی مهلک در روابط زناشویی است/ خانواده‌ها آگاهی خود را افزایش دهند

مبنای محتوایی اکثر سریال‌های ماهواره‌ای برای این‌که از هیجان و جذابیت برخوردار شوند حول خیانت و روابط نامشروع می‌چرخد که این خود سمی مهلک برای زندگی زناشویی است. هر خانواده‌ای برای پیشبرد و پیشرفت اهدافش به یکسری آموزه نیاز دارد تا در مسیر زندگی مشترک به عنوان الگو قرار دهد.



  



نوشته شده در تاریخ 96/12/13 ساعت 6:16 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


خوشبختی یعنی



  



نوشته شده در تاریخ 96/12/13 ساعت 6:16 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


خصوصیات متولدین تیر



  



نوشته شده در تاریخ 96/12/13 ساعت 6:14 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


خوشبختی یعنی ...



  




  پیام رسان 
+ هر کسی نام کسی گفت سرش بالا رفت ما که از لطف تو داریم سری در سر ها ازدحام است سر کوی شما اذن بده لااقل ما بنشینیم همین آخرها

+ سلیمانا از این خرمن فقط یک خوشه میخواهم ز گوشه گوشه دنیا فقط شش گوشه میخواهم برگ زردی با سماجت شاخه را چسبیده بود دستهای خویش و دامان توام آمد به یادم یا حسین

+ سلام دوستان عزیز

+ سال پر خیر وبرکتی داشته باشین دوستان پارسی بلاگ

+ سال نو به همه دوستلن عزیز مبارک

+ سال نو بغیر از تعویض لباس و کفش وغیره سالی برای تعویض رفتار ها وکردارهایمان باشد برایملن ابدی ومبارکتر خواهد بود

+ سال1397 برای همه دوستان عزیز مبارک باشد

+ پیشاپیش سال پر خیر وبرکتی را در پناه مهدی صاحب الزمان برایتان ارزومندم انشالله سال ظهور حضرت بقیه باشد

+ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

+ روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ