سفارش تبلیغ
صبا ویژن
03955809074 سید مهدی ملک الهدی
طول ناحیه در قالب بزرگتر از حد مجاز
نوشته شده در تاریخ 95/9/16 ساعت 8:19 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


دانشجویان عزیز، فقط با کسی پیوند اعتقادی برقرار کنید که در عین نزاهت از تزمُّن و برائت از تمکّن و قداست از توجّه، در هر زمان و هر مکان و هر جهت حضور دارد.


شانزدهم آذر ماه، روز دانشجو است، حضرت آیت الله جوادی آملی در کتاب هدایت سروش خطاب به این قشر مهم جامعه آورده است:

     راهکار آیت‌الله‌جوادی برای معضل طلاق
«بهار جوانی چون بحر آرام نیست، بلکه چونان نهر ناآرام است. اشتیاق به مبدأ هستی شیدائی ویژه ‌ای دارد که جزر و مدّ آن هماره هماورد می ‌طلبد و رهایی از سیطره? آن بدون اعتصام به قرآن و عترت (علیهم‌السلام) ممکن نیست».

«آن چه عناصر محوری نجات همگان، مخصوصاً دانشگاهیان عزیز را تأمین می‌کند، اندیش? صائب و انگیز? صالحْ است، هرچند مدّعیان طالحْ، طغوا را در کسوت تقوا و بی ‌بندوباری را در جام? آزادی و بیگانگی را در جام یگانگی ارائه می ‌نمایند، لیکن فرزانگان جامعه، به ویژه شما، جعفر طرّار را از جعفر طیّار تشخیص می‌ دهید. زیرا تقواپیشگان در پرتو لطف ممتاز خدا از فروغ فرق بین حق و باطل برخوردارند؛ ?یا أیّها الّذین ءَامنوا إن تتّقوا الله یَجْعَلْ لکم فرقاناً...?.»

رسالت رهبران فکری، ایمان به خداوند و سود رساندن به بندگان خداست

رسالت رهبران فکری اعم از حوزویان و دانشگاهیان در صیانت هویّت جامعه از استحاله است و ساز و کار آن در پیوندِ منضودْ با خدا به نام ایمانِ جامع و کامل و ارتباط معقولْ با بندگان خدا به نام خدمت با محبّت و محنت بی منّت است. رسول اکرم اسلام (صلی الله علیه و آله و سلم) چنین فرمود: خَصلتانِ لیس فوقَهما مِنَ البرّ شی‌ءٌ الاِیمانُ بالله والنَفْعُ لِعباد الله؛ دو صفت برجسته است که هیچ کار نیکی برتر از آن ها نیست؛ یکی ایمان به خداوند و دیگری سود رساندن به بندگان خدا.

معرفت انسان مهم ترین اصل در کسب علم حصولی است

آن چه مربوط به فضای دانشجویی است، باید عنایت شود که اگر دانش شهودی که اصل هم? دانش ‌هاست، حاصل نشد، حدّاقل در علم حصولی کوشا و دقیق باشیم و چون ثمر? تمام علوم تأمین زندگی سعادتمندان? جامع? انسانی است، مهم ‌ترین اصل در این راستا معرفت انسان است.

با بررسی نیروهای درونی معلوم می ‌شود که گرچه قدرت بدنی انسان از حیوانات درنده کمتر است، لیکن جاذب? شهوت و دافع? غضب وی از هر حیوانی کامل ‌تر و جامع ‌تر است؛ یعنی هیچ حیوانی در اشتهای غرائز همتای انسان در جذب مُشتَها نیست و هیچ حیوانی در تهاجم و تکالب و افتراس همسان انسان در رفع منافر و ناگوار نخواهد بود، چون هم? جهاز آفرینش، مصنوع خداست و عین رحمت و برکت است، لذا باید وجود چنین غضب سرشار و چنان شهوت سرریز و وافر را نعمت ویژ? خداوند دانست.

دانشجویان می ‌توانند آینه ‌دار جمال مُنعم باشند

هر نعمتی که نصیب انسان می ‌شود، هم می ‌تواند حجاب باشد، هم آئینه. اگر نعمتْ انسانِ متنعّم را به خود مشغول کرد و او را از یاد ولیّ نعمت غافل نمود و لذت زودگذر تنعّم مانع تذکّر مُنْعِم شد، در این حال حجاب خواهد بود، و اگر نعمت، انسانِ متنعّم را در حال بهره ‌وری از آن، متذکّر ولیّ نعمت نمود و به یادش آورد که باید به شکران? اِنعام الاهی از لحاظ عقیده موحّد بود و از جهت عمل، بهر? حلال بود در این حال آینه خواهد بود نه حجاب.

جوانی و دانشجویی، هر دو از نعمت ‌های مهم خداوند است هم می ‌توانند حجاب چهر? منعم یا به تعبیر رسا، حجاب دید? متنعّم باشند تا خدا را نبیند و هم می‌ توانند آینه ‌دار جمال مُنعم باشد تا ولیّ نعمت خود را در مرآتِ شباب و علم ببیند.

متنعّمان جهان، به ویژه دانشجویان جوان، چند گروه ‌اند؛ گروهی محجوب جوانی و مستور دانشجویی ‌اند و از شهود و دیدار از منعم غافل و از یاد ولیّ نعمت ذاهل ‌اند، چنین گروهی، فقط هنگام رفع حجاب و کنار رفتن پرد? غفلت، به یاد منعم متذکر می ‌شوند. این‌ که هنگام زوال نعمتِ سلامتی و مانند آن، نیایش و تضرّعْ پدید می‌ آید، برای آن است که با برطرف شدن حجاب، آن چه در زیر آن یا در پشت آن مستور بود، مشهور می ‌شود.

گروهی آینه ‌دار جوانی و دانشجویی ‌اند تا در این مرآت، چهر? دلپذیر مُنْعم را بنگرند و هماره به یاد و نام او به سر برند و این نعمت را پاس دارند و در راه رضای او صرف کنند. این گروه گرچه غافل نیستند، ولی عاقل ‌اند نه شاهد؛ اینان عکس مُنْعِم را در آین? نعمت می ‌نگرند و اهل استدلال و فکرند، نه اهل شهود و ذکر. زیرا از مرآت غیر از ارائ? صورت کاری ساخته نیست، لذا نه پشت خود را نشان می ‌دهد و نه خود مُنعم را، بلکه فقط عکس او را از یک طرف ارائه می ‌نماید.

گروهی جوانی و دانشجویی را چون شیش? شفاف در برابر دیدگان خود قرار می‌ دهند تا پشت شیشه که پشتوان? نعمت و پشتیبانِ مُتَنعّم است؛ یعنی خود مُنْعِم را مشاهده کنند، نه عکس او را. این گروه صائدِ سامی، اهل بصر و ذکرند که برتر از اهل نظر و فکر خواهند بود.

چنین متنعّم شاهدی کاملاً می ‌یابد که خدای سبحان را بی ‌پرده، آینه، شیشه... نمی ‌توان دید و اگر خدا بخواهد بدون پرده در سلسل? جبال ستبر تجلّی نماید، متلاشی می ‌شوند. ?فلمّا تَجَلّی ربّه للجَبَل جَعَلَه دکّاً?.

چنین جوانِ خاشع و دانشجوی فاضلی چون به محبوب خود نائل آمد، می‌ آرمد، زیرا بی ‌تابی و اضطراب و تَجَنُّح به جناح ‌ها و تعلّق به تعیّن‌ ها و تَسَمّی به اسامی گونه ‌گون، در اثر گم کردن مطلوب یا گمشدن در طلب است؛ اگر کسی گوهری را گم کند. با اضطراب بالا و پایین، چپ و راست، جلو و دنبال را می‌کاود، ولی با پیدا کردن آن گوهر کمیاب، می ‌آرمد.


تنها اضطراب ‌ها در اثر ندیدن و نرسیدن به مطلوب ذاتی است، وگرنه طمأنینه به جای دلهره و آرامش به جای تشویش می ‌نشیند.

پیام قرآن کریم در این باره چنین است: ?أَلا بذکر الله تَطمئنُ القلوب?؛ فقط به یاد خدا دل ‌ها آرام می ‌شود. زیرا او محبوب واقعی و مطلوب حقیقی است.

دانشجویان عزیز، فقط با کسی پیوند اعتقادی برقرار کنید که در عین نزاهت از تزمُّن و برائت از تمکّن و قداست از توجّه، در هر زمان و هر مکان و هر جهت حضور دارد. برای تحکیم ارتباط با چنین موجودی، یعنی ذات اقدس خدای سبحان، طیران از زمان و زمین و جهت لازم است و چنین پروازی از باز مردارخوار بر نمی ‌آید. زیرا قلمرو قدرت طائرانِ مُلکی پرواز به سوی چیزی و به سمت و جهت است، و آن چه در این ‌جا برای زائر کوی قدس لازم است، پرواز از اصل سمت و جهت است؛ یعنی بی سمت و سو شدن، و چنین طیرانی از عقل و قلب ساخته است. عزیزان، هم? ناقصان، در روز و در جَلْوَت شرمنده ‌اند، لیکن تبهکاران و ناخالصان در شَب و در خَلْوت. سحرگاه که بندگان سَرَه و عابدان خالص به راز و نیاز می ‌پردازند و پرواز دارند، ناسَرَه ‌ها می‌ گویند: چون کسی ما را نمی ‌بیند، چرا عبادت کنیم. این گروه در تاریکی و تنهایی رسوایند، و هر گونه لذت کاذبی که در ظاهر بهر? آنان شود، چون بیدار گردند، چیزی از آن ها را احساس نمی‌ کنند.


منبع: کتاب سر
وش هدایت، آیت الله العظمی جوادی آملی، ج 1.


  



نوشته شده در تاریخ 95/9/16 ساعت 7:54 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


سایت اسرائیلی لیبرال « میدا » مطرح کرد:

به این 5 دلیل، بزودی شاهد پیروزی ایران در خاورمیانه خواهیم بود


عربستان بازنده بزرگ

 

 سایت تحلیلی لیبرال «میدا» در اسرائیل با انتشار گزارشی اشاره می‌کند که بزودی شاهد پیروزی جمهوری اسلامی به این 5 دلیل، بزودی شاهد پیروزی ایران در خاورمیانه خواهیم بود/عربستان بازنده بزرگایران در خاورمیانه خواهیم بود. 

 «مردخای کدار» در این گزارش تحلیلی می‌نویسد: «اسد به زودی در سوریه پیروزی بزرگی بدست خواهد آورد و در مقابل شبه‌نظامیان وابسته به ایران در لبنان، یمن و عراق نیز دست بالا را پیدا خواهند کرد. دولت اوباما خاورمیانه‌ای خطرناک را رها کرد و اکنون اسرائیل با چالش‌های عمده‌ای مواجه است.»

این سایت اسرائیلی افزوده است: «تحولات میدانی در جنگ سوریه نشان می‌دهند که بهبود چشمگیری در وضعیت ارتش اسد در حوزه میدانی حاصل شده است. ارتش او توانسته مناطقی که تحت اشغال داعش بوده‌اند را بازپس گیرد و تلاش‌های خود را برای اعمال کنترل بر بخش‌های مهمی از حلب ادامه دهد. رقه هنوز پایتخت داعش باقی مانده است اما اگر آنجا نیز همانند موصل در عراق سقوط کند کار برای داعش سخت‌تر خواهد شد. از سوی دیگر شبه‌نظامیان شیعه نیز در این راه تلاش زیادی را انجام می‌دهند. اگر روند به همین شکل ادامه یابد احتمال آن وجود دارد که اسد بتواند ظرف مدت‌کوتاهی، چند پیروزی خود بر ارتش آزاد سوریه و داعش را اعلام کند. در عراق نیز این کمک‌های مالی ایران و تحرکات شبه‌نظامیان مورد حمایت آن کشور است که سبب شده تا دولت عراق با اعتماد به نفس بیشتری به مبارزه علیه داعش ادامه دهد. عملیات آزادسازی موصل در حال پیشرفت است و پارلمان عراق به‌تازگی قانونی را تصویب کرد که به نیروهای حشد الشعبی مورد حمایت ایران اجازه می‌دهد تا در ارتش آن کشور ادغام شوند. در نتیجه، دست ایران در عراق تقویت خواهد شد. در همین حال، در لبنان، سعد حریری و یارانش که مدت‌ها مخالف انتخاب میشل عون به مقام ریاست‌جمهوری بودند در نهایت با ریاست‌جمهوری این فرد نزدیک به حزب الله و حسن نصرالله رهبر آن گروه موافقت کردند. در یمن نیز به نظر می‌رسد انصارلله که مورد حمایت ایران است، موفقیت‌های میدانی قابل توجهی را کسب کرده است.»

این سایت در ادامه به چرایی و عللی می‌پردازد که ایران توانسته در منطقه به خصوص در مقابله با عربستان سعودی دست بالا را پیدا کند و در این‌باره می‌نویسد: «این پیروزی‌ها توازن قوا را به نفع ایران و به ضرر عربستان سعودی تغییر خواهد داد. در این میان به عوامل ذیل می‌توان اشاره کرد: 

نخست آن‌که روسیه نقش مهمی را در کنار ایران در حمایت از اسد ایفا کرده است و ایالات متحده تحت ریاست جمهوری اوباما نقش منفعلی داشت و به وعده‌های خود درباره حمایت از شورشیان سوری که متحد عربستان سعودی بودند عمل نکرد. در مقابل سلاح‌های پیشرفته روسیه به کمک اسد آمدند. پوتین از تمام قدرت خود استفاده کرد تا از اسد و ایران حمایت کند در حالی که اوباما، عربستان سعودی و وابستگان آن در منطقه را زیر چرخ‌های اتوبوس انداخت. 

عامل دوم آن که توافق هسته‌ای به ایران کمک زیادی کرد. این توافق سبب شد تا حکومت ایران با خوش‌بینی بیشتری نسبت به بهبود وضعیت اقتصادی امیدوار شود؛ اقتصادی که بر اثر تحریم‌های بین‌المللی سال‌های اخیر تحت فشار بی‌سابقه‌ای قرار گرفته بود. علاوه بر این دولت اوباما مقادیر بسیار زیادی پول نقد را به ایران در ازای ازادی سربازان امریکایی بازداشت شده ارائه داد. 

عامل تاثیرگذار سوم رفتار کشورهای اروپایی بود که در دو سال گذشته ثابت کردند تنها چیزی که به آن فکر می‌کنند منافع اقتصادی است. آنان تنها به این فکر می‌کنند که چه میزان سود از سرمایه‌گذاری در ایران نصیب‌شان می‌شود. در زمینه مبارزه علیه داعش نیز اروپایی‌ها در حملات هوایی شرکت کردند. این موضوع به نفع ایران و به ضرر عربستان سعودی تمام شد. 

عامل چهارم وضعیت اقتصادی عربستان سعودی است. حمایت ایران از اروپا  و روی‌برگرداندن اروپایی‌ها از عربستان سعودی آن کشور را به سوی بحران اقتصادی سوق داد. قیمت نفت نیز به قدری کاهش کرده است که هزینه‌های عربتسان سعودی را افزایش داده است و در صورتی که این وضعیت ادامه پیدا کند شاید شاهد ورشکستگی عربستان ظرف مدت پنج سال آینده باشیم.
 
عامل پنجم  فروپاشی اتحاد میان عربستان سعودی و ترکیه است. این موضوع پس از آن روی داد که اردوغان از داعش و طیفی از گروه‌های اسلامگرای سوری کناره‌گیری کرد؛ به خصوص پس از توافق با پوتین. مصر نیز به عربستان سعودی پشت کرده و قصد دارد به اردوگاه تحت رهبری ایران و روسیه و متشکل از عراق و حزب‌الله لبنان و دولت سوریه بپیوندد. اکنون اردوگاه عربستان سعودی خالی‌تر از هر زمانی است و امکان تشکیل ائتلاف برای سعودی‌ها دشوار است. 

این سایت در پایان با اشاره به پیامدهای دست بالا پیدا کردن ایران در منطقه برای اسرائیل می‌نویسد: «وضعیت فعلی نشان می‌دهد که ایران در سال‌های پیش‌رو برنده خواهد بود و عربستان سعودی بازنده بزرگ است. پرسش در اینجاست که اسرائیل در این میان باید چه کار کند. یک عامل کلیدی موضع ترامپ در امریکا نسبت به روسیه است. تردید جدی وجود دارد که آیا ترامپ خواستار استفاده از نیروی خود برای به چالش‌کشیدن اقتصادی و نظامی روسیه است. در حال حاضر به نظر می‌رسد چنین تمایلی وجود ندارد و این به نفع پوتین و ایران خواهد بود.»


  



نوشته شده در تاریخ 95/9/16 ساعت 7:50 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


رییس‌جمهور در حساب توییتر خود بخشی از سخنان امروز خود را در دانشگاه تهران درباره نقض برجام توسط آمریکارا منتشر کرد.


حسن روحانی
 

منبع:خبرآنلاین



  



نوشته شده در تاریخ 95/9/15 ساعت 2:42 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


از مهم‏ترین حرکت‏های سیاسی، اعتراض دانشجویان در 16 آذر 1332 به ورود معاون رییس جمهور آمریکا بود و نقطه اوج آن را می‏توان در اشغال لانه جاسوسی آمریکا در 13 آبان 1358 مشاهده کرد.

جنبش دانشجویی را می‏توان در سه مرحله چنین تبیین کرد. در مرحله اول، جنبش دانشجویی با جریان روشنفکری پیوند خورده و از این منبع برخاسته و به آن وابسته است.

روز دانشجو

هرچند، حرکت دانشجویی در عین حال، به دلیل اقتضائات جوانی، دارای روحی پاک و به دور از خدعه‏ها و فریب‏های سیاسی‏کاران بود. در مرحله دوم و با اوج‏گیری انقلاب اسلامی در سال 1356 و 57، جنبش روشنفکری و دانشجویی که خود را پیشتاز جنبش سیاسی می‏پنداشت، ناگهان خود را عقب مانده یافت. حرکت عظیم مردم در اعتراض علیه رژیم، خرده احزاب و گروه‏های سیاسی و نیز جریان روشنفکری و جنبش دانشجویی را به تعجب واداشت و آنان را به اعلان موضع فراخواند.

در این شرایط و احوال، جریان روشنفکری، عمدتاً کلاف سردرگمی بود که چندان به عمق، گستره و ماندگاری قیام باور نداشت و به گونه‏های مختلف سعی می‏کرد که آن را حرکتی کور تعبیر کند. در مرحله سوم، اهمیت و حرمت حرکت سیاسی دانشجویی در آن بود که خود را از بند روشنفکری گسست و از همراهی با مردم، احساس شرم و آزرم نکرد و پابه‏پای مردم پیش آمد و برای خود افتخاری عظیم در تاریخ سیاسی ایران کسب کرد.

 

Click for larger version



  



نوشته شده در تاریخ 95/9/15 ساعت 2:36 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


دانشجویی که دل در گرو آرمانهای امام (ره)  و انقلاب داشت

دکتر بخشعلی اعیادی در دی ماه سال 1334 در محلّه­ «غریبان» اردبیل، در خانواده­ ای متدیّن چشم به جهان ­گشود تا با تولّد خویش در روزهای سرد زمستان، گرما بخش محفل خانواده باشد.

او سومین فرزند خانواده محسوب می­ شد و پیش از او، این خانواده صاحب یک فرزند دختر و یک پسر نیز شده بود  .

پدرش «عبدالوهاب»، مردی مؤمن و سخت ­کوش بود که در خانواده­ ای کشاورز به دنیا آمده و بعدهابا استخدام در ژاندارمری، به کسوت نظامی درآمده بود.

ویژگی شغلش ایجاب می ­کرد تا سال­های زیادی از دوران خدمت در نظام، همراه با خانواده ­اش در نقاط مختلف کشور، از جمله در «تربت حیدریه» خراسان زندگی کند. وی پس از بازنشستگی، دوباره به سرزمین اجدادی خویش بازگشت و به شغل کشاورزی روی آورد.

مادرش «فاطمه خانم» زنی نیک­ سیرت و صبور بود که با وجود همه سختی ­های زندگی، مخصوصاً مهاجرت­ های متعدد به شهرهای مختلف کشور، فداکارانه در کنار همسرش در اداره­ زندگی و تربیت فرزندان تلاش می­ کرد که نتیجهی آن، تربیت چندین پزشک از همین خانواده در سال­ های بعد بود  .

دوران کودکی بخشعلی در کوران مشکلات و سختی­ های زندگی سپری شد، امّا هیچ­کدام از آنها نتوانست در عزم جدّی او برای تحصیل و رشد و پیشرفت مانعی اساسی ایجاد کند.

وی که در طول دوران تحصیل، در کنار درس و مدرسه، از کار و کوشش نیز غافل نبود، در سنین نوجوانی شب تا صبح به همراه پدر در مزرعه­ کشاورزی، آبیاری می­ کرد و صبح با چشمان خواب­ آلود و تن خسته، در کلاس درس حاضر می­ شد و جالب آنکه همه­ این سختی­ ها و فشارها، انگیزه­ او را برای ادامه­ تحصیل و موفّقیّت بیشتر می­ کرد و او هر سال به عنوان شاگرد ممتاز مدرسه به تحصیلاتش ادامه می­ داد  .

تلاش های شبانه روزی او سرانجام نتیجه داد و در سال­ هایی که فقط فرزندان خانواده­ های متموّل و اعیانی شهر می­ توانستند در رشته­ پزشکی پذیرفته شوند، بخشعلی بعد از اخذ مدرک دیپلم تجربی، با معدّل ممتاز، برای اوّلین بار از خانواده ­ای محروم در محلّهی فقیرنشین، توانست در کنار تنی چند از فرزندان بزرگان و اعیان شهر، در رشته­ پزشکی در دانشگاه تبریز (آذرآبادگان سابق) پذیرفته شود  .

بخشعلی، از سال 1354 وارد دانشگاه تبریز شد و با جدیّت هرچه تمام­تر در رشته­ مورد علاقه­ اش مشغول تحصیل شد. با وجود آنکه او همچنان در کنار تحصیل، از کار در مزرعه و فعّالیّت­ های دیگر غافل نبود، امّا معدّلش در هر ترم، «الف»، یعنی بالاترین نمره بود  .

ورود به دانشگاه برای بخشعلی، دروازه­ ای بود که او را به دنیای دیگری متصل می­ کرد و رفته رفته او را با حقایق تلخ جامعه­ و تحوّلات و مسائل سیاسی کشور آشنا می ­نمود. سال­ های حضور او در دانشگاه تبریز، یعنی از سال 1354 تا 1357 مقارن با اوج گیری مبارزات انقلابی مردم و مخصوصاً تشدید فعّالیّت­ های جنبش دانشجویی در انقلاب بود  .

از میان احزاب و جریانات مختلف جنبش دانشجویی همچون سازمان مجاهدین خلق (منافقین) و سازمان چریک­ های فدایی خلق و... که عموماً با اهداف مارکسیستی مبارزه می­ک ردند، بخشعلی به خاطر ریشه­ های عمیق مذهبی و اعتقادی، و با مطالعات عمیقی که در آثار دکتر شریعتی و شهید مطهّری انجام می ­داد، با تمایل به گروه ­های مذهبی و اسلامی، دل در گرو آرمان های امام خمینی (ره) بست و به عنوان یک نیروی مذهبی، وارد فعّالیّت ­های مبارزاتی شد و به خاطر فعّالیّت­ هایی که در مناسبت ­های مختلف در دانشگاه علیه رژیم شاه انجام داد، چندین نوبت دستگیر و بازداشت ­شد.

سرانجام با تشدید قیام عمومی مردم علیه رژیم شاه و تعطیلی دانشگاهها، او نیز به اردبیل بازگشت و فعّالیّت­ های مبارزاتی خود را همراه با انقلابیون زادگاهش ادامه داد .

وی بعداز حضور در اردبیل، با توجّه به چند سال تحصیل در رشته پزشکی، علاوه بر شرکت در مبارزات و تظاهرات و راهپیمایی­ ها، از کمک به مجروحان انقلابی نیز غافل نمی­ شد و بعد از هر تظاهرات، سری به بیمارستان­ های شهر می­زد و به امداد و یاری مجروحان می­ پرداخت.

او در حین مبارزات روز نهم دی ماه سال 1357 در اردبیل، بعد از خروج از بیمارستان، بر اثر اصابت گلوله­ مزدوران شاه، به جمع شهدای انقلاب اسلامی پیوست.

شهید انقلاب

«روز نهم دی ماه سال 1357، یکی از روزهای خونین در شهر اردبیل بود. در این روز، چندین نفر از مردم به وسیله­ نیروهای رژیم شاه در تظاهرات به شهادت رسیده و عده­ زیادی نیز مجروح شدند. بخشعلی، صبح همان روز، دوشادوش مردم در تظاهرات حاضر شد و به هنگام ظهر، با آگاهی از تعداد زیاد مجروحان که به بیمارستان فاطمی منتقل شده بودند، به طرف بیمارستان ­شتافت و با وجود حکومت نظامی و ممنوعیّت تردد، با سختی فراوان خودش را به بیمارستان فاطمی (شیر و خورشید سابق) ­رساند و ساعت­ها با جان و دل به مداوای مجروحان ­پرداخت.

بعد از پایان کار، در حدود ساعت 3 بعداز ظهر، با تنی خسته و رنجور، راهی خانه ­شد. در طول مسیر، یکی از دوستانش را دید و از طریق او مطلّع ­شد که دوست دانشجویش، «نورالدّین جهانجوی» در تظاهرات آن روز زخمی شده، نیاز فوری به گروه خونیo منفی دارد. او دوباره به بیمارستان بازگشت و با وجود آنکه بیمارستان به وسیله­ مزدوران شاه، محاصره شده بود و اجازه تردد داده نمی­ شد، امّا او با زحمت و تلاش فراوان وارد ­شد و به دوستِ مجروحش خون اهدا نمود.

او ساعاتی پس از اهدای خون، از بیمارستان خارج ­شد و به طرف خانه حرکت نمود. در مسیر بازگشت، در خیابان «نائبی» اردبیل، مورد اصابت گلوله­ عوامل رژیم شاه قرار گرفت و لحظاتی بعد، در بیمارستان فاطمی، در کنار دوست دانشجویش، نورالدّین جهانجوی و سایر مجروحانی که ساعتی پیش مشغول مداوای­شان بود و شاید جان عدّه­ ای از آنها را هم از مرگ نجات داده بود، به شهادت ­رسید



  



نوشته شده در تاریخ 95/9/15 ساعت 2:31 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


لاله افتخاری رئیس فراکسیون دفاع مقدس مجلس شورای اسلامی

لاله افتخاری، رئیس فراکسیون دفاع مقدس در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلمانی دفاع پرس، با بیان این مطلب که فتنه گران در کشور همواره در جهت اهداف استکبار در کشور حرکت می کنند، گفت: روز 16 آذر روز استکبار ستیزی است و باید در این روز در مقابل فتنه گران هم ایستاد و با آنها برخورد جدی کرد.

وی در ادامه افزود: فتنه گران در سال 88 خوراک فکری استبکار را در داخل کشور تهیه می کردند و برنامه هایی که از خارج از آبها و مرزهای ایران به این افراد در داخل دیکته شده بود را اجرا میکردند و تأثیر و عملکرد برخی از سفارتخانه های غربی که  فتنه گری آنها از 16 آذر 32 تا کنون برای ملت ایران مشخص بود، در سال 88 کاملا روشن و شفاف شد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان این مطلب که در هیچ برگ تاریخی مشاهده نخواهیم کرد فتنه گران در آن روز از تاریخ، جایگاهی  داشته باشند، تصریح کرد: در روز 16 آذر روز استکبار ستیزی و روز دانشجو نیز قطعا ملت اجازه ای به فتنه گران نخواهند داد که در این روز جایگاهی داشته باشند.

افتخاری گفت: فتنه گران در کشور در سال 88 اقداماتی انجام دادند که اگر یاری خداوند و هدایت و مدیریت مقام معظم رهبری نبود، و اگر مردم ولایت مدار کشورمان نیز از رهبری تبعیت نمی کردند، امکان داشت بار دیگر در دامن استکبار باز می گشتیم، زیرا که فتنه گران در صحنه آمده بودند تا نظام جمهوری اسلامی را ریشه کن کنند.



  



نوشته شده در تاریخ 95/9/15 ساعت 2:22 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


رئیس شورای شهر تهران در واکنش به تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران بیان کرد:

مهدی چمران

چمران گفت: این عمل امریکا (تمدید تحریم‌های ظالمانه بر علیه ایران) به ما می‌فهماند که امریکا به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست و ما تنها باید با اتکا به توان خود و پیروی از منویات رهبری در مقابل تحریم‌ها ایستادگی کنیم.



  



نوشته شده در تاریخ 95/9/15 ساعت 2:17 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


به نقل از پایگاه خبری پلیس، در اطلاعیه نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران در گرامیداشت 16 آذر ماه آمده است:


نیروی انتظامی

16 آذر سال 1332 نمایانگر روح «استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی» دانشجویان ایران در پرتو اسلام عزیز است.

شهیدان «احمد قندچی، مصطفی بزرگ نیا و شریعت رضوی» در اعتراض به دخالت‌های آمریکا و انگلیس در امور ایران و سفر «ریچارد نیکسون» معاون رئیس جمهور آمریکا به تهران، به همراه دیگر دانشجویان بپا خاستند و سینه خود را آماج گلوله‌های رژیم پهلوی قرار دادند تا سندی دیگر از روح استکبارستیزی،‌ استقلال‌خواهی، عدالت‌طلبی و آزادی‌خواهی فرزندان این سرزمین را برای همیشه در تاریخ ثبت کنند.

این روز بزرگ سرآغاز حرکتی دیگر در سیر استکبار ستیزی دانشجویان بود که با پیروزی انقلاب اوج گرفت و در گرماگرم حوادث پس از انقلاب به بلوغ رسید.

این واقعه نمایه‌ای از رحمت الهی بود که ذائقه عدالت خواه دانشجویان ایرانی را بیدار کرد و آن ها را بر ضد استکبار برانگیخت، جنبش و انقلابی که از قلب آن چمران‌ها، باکری‌ها و ... بپا خاستند و فصل ماندگاری را از نقش دانشجویان در صیانت از دستاوردهای انقلاب اسلامی در تاریخ این مرز و بوم از خود بر جای گذاشتند.

در این اطلاعیه با بیان اینکه شانزدهم آذر نشان بارزی از نقش بی نظیر دانشجویان ایران اسلامی در شناخت ریشه‌های استعمار و مبارزه صادقانه با مصادیق استکبار است، آمده: استکبار ستیزی نه یک سلیقه سیاسی خاص و نه یک روش یا تاکتیک برای زمانی معین، بلکه آرمانی است واقعی، که الهام گرفته از مشی انبیاء و ائمه اطهار (ع) بوده و خیر و سعادت دنیوی و اخروی یک ملّت را به همراه دارد و این آرمان نه فقط در کلام بلکه لزوماً باید در برنامه ریزی ها و هدف­گذاری های کلان کشور نمود و بروز داشته باشد.

نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانشجو در این اطلاعیه آورده است: قطعا اساتید و دانشجویان پاک سرشت ایران اسلامی، چون همیشه با پیروی از تدابیر حضرت آیت الله امام خامنه ای عزیز (حفظه الله) و تمسک به روحیه اسلامی، انقلابی و استکبار ستیزی، تمام تلاش خود را در راه جهاد علمی و عملی جهت سرافرازی روز افزون نظام مقدس جمهوری اسلامی به کار بسته و به حول و قوه الهی و با مدد از ارواح طیبه شهداء، سنگرهای رشد و ترقی را یک به یک فتح خواهند کرد.



  



نوشته شده در تاریخ 95/9/14 ساعت 9:10 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


از زمان آغاز به کار دولت تدبیر و امید تقریبا شش ماه می گذرد .


در این دوران بر خلاف 34 سال گذشته در تاریخ انقلاب اسلامی دولت مردان ایران از بعضی اصول انقلاب عدول کرده و حرف ها و اعمال به اصطلاح صلح جویانه ای ، همچون دوستی با آمریکا ، افتتاح سفارت آمریکا در تهران،گفتگوی تلفنی با اوباما و ... زده و مرتکب شده اند اما این رویکرد نتیجه عکس داده است به صورتی که در 6 ماه گذشته مقامات آمریکایی 8 بار ایران را با گزینه نظامی تهدید کرده اند.


  



نوشته شده در تاریخ 95/9/14 ساعت 9:8 ع توسط سیدمهدی ملک الهدی


عکسهای طنز بعد توافق

این قدر در مورد مصوبه اخیر سنای آمریکا در رسانه‌ها صبحت شده که اکثراً از کم و کیف آن مطلع‌اند. عده‌ای مثل گذشته سعی داشتند این مصوبه را به حاشیه برده و این را هم دارای مصرف داخلی در آمریکا جلوه دهند!
انتشار سخنان پیشین محمد جواد ظریف در مجلس، حجت را تمام کرد که رهبری چند روز پیش در دیدار فرماندهان نیروی دریایی ارتش نه تنها بیراه نگفته‌اند بلکه کاملاً حق با ایشان بوده و اتفاقاً سخن‌شان نیز از سر واقع بینی و آینده نگری بیان شده است.

ظریف گفته بود: «قانونی هست به نام ISA که در پایان سال 2016 مدتش تمام می‌شود. یک گروهی از سناتورها و نمایندگان مجلس (آمریکا) به دنبال تمدید آن هستند ما هم به دولت آمریکا تذکر دادیم که باید برجام رعایت شود و تمدید قانون ISA مغایر با برجام است. آن‌ها (دولتمردان آمریکا) هم در جلسه استماع کنگره اعلام کردند که نحوه برخورد با این قانون باید به شکلی باشد که برجام را نقض نکند. اینجا ما تاکید می‌کنیم که برجام اهداف و چارچوب‌هایش مشخص است. دولت آمریکا- ربطی هم به این ندارد که دولت کجاست، کنگره کجاست و چه کسی در کاخ سفید نشسته- تعهدات بین‌المللی دولت آمریکا مشخص است و نباید تحریم‌ها مجدداً ایجاد شود».
 
 
صفحه 55 از متن ترجمه شده برجام توسط وزارت خارجه جمهوری اسلامی نشان می‌دهد مصوبه اخیر سنا و کنگره در صورت اجرایی شدن نه تنها روح برجام را مورد عنایت قرار خواهد داد بلکه به منزله عبور از روی کلمه به کلمه آن است. بند ح در مقدمه ومفاد عمومی برجام (صفحه 3) می‌نویسد: « گروه 5+1 و ایران متعهد می‌شوند که این برجام را با حسن نیت و در فضایی سازنده بر مبنای احترام متقابل اجرا نمایند و از هر گونه اقدام مغایر با نص، روح و هدف این برجام که سبب تخریب اجرای موفق آن شود خودداری نمایند.

گروه 5+1 از تحمیل الزامات مقرراتی و آئین نامه‌ای تبعیض آمیز به جایگزینی تحریم‌ها و اقدامات محدودیت سازی که تحت پوشش این برجام قرار می‌گیرند خودداری خواهند ورزید» در بند 26 از فصل تحریم‌ها (صفحه 14) می‌خوانیم: «دولت ایالات متحده فارغ از فرآیند حل و فصل اختلافات پیش بینی شده در این برجام در چارچوب نقش مشخص رییس جمهور و کنگره از بازگرداندن یا تحمیل مجدد تحریم‌های مشخص شده در پیوست 2 که اعمال آن‌ها را وفق این برجام متوقف کرده است خودداری می‌نماید.

دولت ایالات متحده در چارچوب نقش مشخص رییس جمهور و کنگره از اعمال تحریم‌های جدید مرتبط با هسته‌ای خودداری خواهد کرد. ایران اعلام کرده است که تحمیل یا بازگرداندن تحریم‌های مشخص شده در پیوست دو یا وضع تحریم‌های جدید هسته‌ای را به منزله مبنایی برای توقف کلی یا جزئی اجرای تعهدات خود وفق این برجام تلقی خواهد نمود.» در زیرنویس صفحه 55 نیز صراحتاً به قانون تحریم‌های ایران (ISA) مصوب 1996 اشاره و بخش‌های 15،7،6،5 آن از مصادیق لغو شمرده شده است (بخش‌هایی که طبق قانون جدید مجلس و کنگره باز اعمال خواهند شد.)

ذکر شد سخنان اخیر رهبری که به مبحث عجله در مذاکرات غفلت از جزئیات و بروز رخنه در کار پرداختند، علاوه بر واقع بینی مبتنی بر آینده نگری نیز هست. ایشان گفتند : « تمدید تحریم مثل اعمال دوباره آن است و فرقی ندارد و نقض تعهدات است.» پیش‌تر نیز اشاره کرده بودند که همین دولت فعلی آمریکا در نقض برجام پیش قدم شده. آینده نگری یعنی روشن کردن این واقعیت که اگر پس از ترامپ دگر بار رییس جمهور دموکراتی با سخنان فریبنده بر سر کار آمد، ملت فریب  دیگری را نخورند و خام نشوند؛ البته قصد یکی کردن و ایجاد این همانی بین دولت‌ها و روسای جمهور آمریکا را ندارم. سخن این است که با ایدئولوژی تسلیم و سازش، راه به مقصد نخواهیم برد چه جلوی رویمان اوباما باشد چه کلینتون چه ترامپ.

یک نفر توئیت زده :« هواداران دولت آن‌قدر این مدت روی چهره رحمانی آمریکا حساب باز کرده بودند که باور نمی‌کنند سنا چنین طرحی را بدون مخالف تصویب کند» دیگری نوشته: «بدون رأی منفی! یعنی اتحاد دموکرات و جمهوری خواه بر نقض برجام حتی اگر وتو شود خدایی مایه شرمساری است» با این اوصاف اگر سناتورها و نمایندگان آمریکایی بخواهند با همین فرمان پیش بروند حتی وتوی احتمالی اوباما نیز نمی‌تواند تأثیر خاصی بگذارد و این مصوبه در نهایت اجرایی خواهد شد ( در‌واقع فقط یک معجزه می‌تواند پاره شدن رسمی برجام در زمان اوباما را ملغی کند) آخر هم معلوم نخواهد شد این چه دیپلماسی تاریخی و درخشانی بوده که نتوانسته حتی یک عدد سناتور را متقاعد کند تا حقوق قطعی ایران در برجام را به رسمیت شناخته و به طرحی که ورای روح توافق با لودر از روی کلمه به کلمه‌اش رد می‌شود، رأی مخالف دهد.
بگذریم! بگذریم ببینیم از رییس جمهور منتخب چه خبر؟ دو روز پیش خبر رسید دونالد ترامپ در جریان سخنرانی تشکر از هوادارانش در سین سیناتی اوهایو، یک شخصیت ضد ایرانی و افراطی دیگر را برای وزارت مهم دفاع معرفی کرده: ژنرال جیمز متیس؛ ای خدا ظاهراً بد بیاری‌های دولتمان تمامی ندارد!

 لقب متیس «سگ دیوانه» است این را من نمی‌گویم، سی.‌ان‌.ان و سایر بنگاه‌های خبری چنین تیتری را از سخن ترامپ بر گرفته و زده‌اند. طرفداران ترامپ در شبکه‌های اجتماعی می‌نویسند:«خوشحالیم که مردی مثل سگ دیوانه روی کار آمده، کسی که وحشت را در قلوب دشمنان‌مان کاشته است» .

سی‌ان‌ان در ابتدای خبر خود در مورد انتصاب این فرد به وزارت دفاع نوشته: « ژنرال متیس منتقد سیاست خارجی اوباما در خاورمیانه بوده خصوصاً بر سر ایران» متیس در گذشته بیان کرده ایران تنها تهدید و سر سخت‌ترین مخالف صلح و ثبات در خاورمیانه است. ایران و داعش متحد استراتژیک‌اند در حالی که مباحث امنیتی ما عمدتاً بر گروه‌های تروریستی مثل داعش و القاعده تمرکز می‌کنند ایران بزرگ‌ترین تهدید خاورمیانه  است، حتی بیش از داعش و مهدی حسن، مجری الجزیره، افتاده به شخم زنی اظهارات گذشته متیس و چندتایی را توئیت کرده مثلاً: « بامزه است تیراندازی به برخی مردم، من به همون خوبی که شما این کار رو می‌کنید در کنارتون هستم. نزاع و جنجال رو دوست دارم» کاربری نوشته مطمئنید این اظهارات را وزیر دفاع ایالات متحده گفته، نه یک قاتل سریالی؟
 
 
حال که ترامپ وعده لغو (یا حداقل مقابله جدی با برجام در عمل) را داده و تعهدات ایران عملی شده، مشخص نیست که راهکار دیپلمات‌ها برای اجبار طرف مقابل به انجام تعهدات و توقف و لغو تحریم‌ها چیست. آن زمانی که برخی مدام مشغول تخطئه نیروهای انقلابی بودند، باید فکر زمستان‌شان هم می‌بودند؟ باید پرسید نسبت آن سرخوشی اولیه و این سرخوردگی فعلی با «حزم و تدبیر» چیست؟  این آخر و عاقبت اعتماد بی تدبیرانه به اوبامای باهوش و مؤدب را چه باید بنامیم؟
منبع : صبح نو



  




  پیام رسان 
+ هر کسی نام کسی گفت سرش بالا رفت ما که از لطف تو داریم سری در سر ها ازدحام است سر کوی شما اذن بده لااقل ما بنشینیم همین آخرها

+ سلیمانا از این خرمن فقط یک خوشه میخواهم ز گوشه گوشه دنیا فقط شش گوشه میخواهم برگ زردی با سماجت شاخه را چسبیده بود دستهای خویش و دامان توام آمد به یادم یا حسین

+ سلام دوستان عزیز

+ سال پر خیر وبرکتی داشته باشین دوستان پارسی بلاگ

+ سال نو به همه دوستلن عزیز مبارک

+ سال نو بغیر از تعویض لباس و کفش وغیره سالی برای تعویض رفتار ها وکردارهایمان باشد برایملن ابدی ومبارکتر خواهد بود

+ سال1397 برای همه دوستان عزیز مبارک باشد

+ پیشاپیش سال پر خیر وبرکتی را در پناه مهدی صاحب الزمان برایتان ارزومندم انشالله سال ظهور حضرت بقیه باشد

+ الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم

+ روز میلاد بانوی بزرگ اسلام، پرستار تمام نیکی ها پرستار تن رنجور ولایت، پرستار ارزش های مقدس عاشورا، زینب کبری(س) بر همه پرستاران و پیروانش مبارک باد.




طراحی پوسته توسط تیم پارسی بلاگ